Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2004, 22:21
~Frozen~
~Frozen~ is offline
Beste mensen

Ik zit met een probleem, en ik hoop hier echt serieuze reacties op te krijgen

Wat doe je als je vriendin niet kan kiezen tussen drugs (pillen, wiet, coke) en jou?Ze blijft me zweren dat ze ermee ophoudt, en dan de volgende dag komen er weer 2 van haar 'drugbuddies' langs en gaat het weer mis.Ze huilt en huilt en verteld me hoeveel ze van me houdt, maar hoe kan je nou echt van iemand houden als je die mensen niet op afstand kunt houden en er zo makkelijk weer in gesleept wordt?
Het is erg moeilijk, want ze kan zo geweldig zijn en me zo blij maken, serieus.Maar dan na het weekend zie ik haar en is haar stem weg omdat ze de hele tijd xtc gedaan heeft en op glowsticks heeft zitten knagen.

Dillema...Hoe schudt je iemand om wie je zo ontzettend veel geeft wakker?

Alvast hartstikke bedankt.
~Frozen~
Oud 15-02-2004, 22:56
Verwijderd
"You can turn your back to a person, but you never must turn your back to a drug." - Fear and Loathing in Las Vegas.

Da's één.

Twéé - natuurlijk kun je van iemand houden als je niet bijster veel wilskracht of motivatie hebt om van prut af te blijven.

Drie - zet haar niet voor de keuze "ik of drugs", want uiteindelijk kiest ze voor het tweede. Omdat je 'r door haar zo'n keuze te laten maken niet de steun geeft die ze nodig heeft om het eerste te kiezen. Of beter gezegd, om níet voor het laatste te kiezen. Dan werken er gelijk dingen tegen je - dat je haar dwingt om een keuze te maken, dat je haar blijkbaar niet accepteert zoals ze is én daar geen verandering in wil brengen, en zo kan ik nog wel een tijdlang doorgaan.

Vier - leg haar uit dat je het niet aankan om 'r zo te zien en stel haar voor om 'r te helpen minderen. Of te minderen met enkel de harddrugs.

Vijf - als ze zelf niet wil lukt het je voor geen goud om de drugsjes weg te jagen.

Zes - als ze af en toe terugvalt betekent het niet dat ze niet wil stoppen. Wees dan ook niet boos. Zij kan er ook niks aan doen, waarschijnlijk heeft ze nu een lekkere verslaving opgebouwd en daar krijg je kuren van.

Zeven - marijuana is not a drug .
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 02:48
Verwijderd
Ik ben het met alles in de bovenstaande post eens, behalve dan nummer 7.
Idd kun je haar niet laten kiezen tusen jou en drugs, waarschijnlijk gaat ze dan idd voor het laatste... terwijl ze toch wel van je houd.
Een verslaving is een moeilijk iets, als zij er echt vanaf wil kun jij haar helpen door er samen met haar voor te gaan...
Tsja, ik weet eigenlijk niet eens goed wat ik moet zeggen, paranoide heeft het al duidelijk gezegd.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 11:01
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
drugs moet je niet onderschatten lijkt me...

Ze lijkt me al aardig verslaafd en dan kun je niet zomaar stoppen!
Het lijkt me dat ze profesionele hulp moet gaan zoeken en misschien moet jij je vriendin daar wel bij helpen!
Oud 16-02-2004, 13:13
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zou helemaal gek worden als ik zou zien dat mijn vriend er onderdoor gaat. Misschien zelfs zo erg dat die relatie geen stand kan houden.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 13:19
Sade
Sade is offline
Ik moest door dit topic meteen aan een nummer van Jewel denken...

Hey little sister, I heard you went to Mr. So and So
Knock, knock, knocking on his door again last night
Said you needed it bad,
you know that ain't right
Cause so many times you've come to me crying, trying to stop
You said it hurts so bad
but please don't let you go back for more

Ik vind dat je in een hele moeilijke situatie zit. Uiteindelijk is toch zij echt degene die er als enige mee kan stoppen. Het moet ook uit haarzelf komen. Misschien een idee om een soort afkickprogramma te doen?

Sterkte in ieder geval.
Oud 16-02-2004, 13:27
Verwijderd
Ik ben echt tegen het gebruik van drugs.. Ben er ook wel beetje bang voor. Heb het zelf nog nooit gebruikt.
Als mijn vriend maar zou blijven gebruiken zou ik het uitmaken. Maar ook omdat dit mijn principes zijn en ik dit ook als eis stel binnen een relatie.

Dus wat verlang je van haar en jullie relatie? Stel je grenzen.. Aan haar dan of ze zich daar aan houd.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-02-2004 @ 14:27:
Ik ben echt tegen het gebruik van drugs.. Ben er ook wel beetje bang voor. Heb het zelf nog nooit gebruikt.
Als mijn vriend maar zou blijven gebruiken zou ik het uitmaken. Maar ook omdat dit mijn principes zijn en ik dit ook als eis stel binnen een relatie.

Dus wat verlang je van haar en jullie relatie? Stel je grenzen.. Aan haar dan of ze zich daar aan houd.
Dan belooft ze dat ze er heus-echt-voor-altijd van af blijft, valt binnen een week terug, en is het uit. Terwijl ze misschien wél van elkaar houden.

Alsof iemand die zich elk weekend volstopt met XTC en zelfs regelmatige aan de coke is, zomaar opeens kan stoppen. Zeker zonder steun.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 16-02-2004 @ 18:43:
Dan belooft ze dat ze er heus-echt-voor-altijd van af blijft, valt binnen een week terug, en is het uit. Terwijl ze misschien wél van elkaar houden.

Alsof iemand die zich elk weekend volstopt met XTC en zelfs regelmatige aan de coke is, zomaar opeens kan stoppen. Zeker zonder steun.
dus moet je bij elkaar blijven? Ook al voel je je zo rottig onder de situatie? tuurlijk zeg ik niet dat je het meteen moet uitmaken en ik zeg niet dat mijn principes die van ~frozen~ ook zijn, maar vertel alleen hoe ik het zou zien. Ik weet zelf hoeveel je van iemand kan houden dat je werkelijk alles voor hem of haar over zou hebben.
En ik zeg toch niet dat ze meteen moet stoppen? Maar help haar dan iig met het stoppen, maarja dan moet je ook wel weten of ze het wel wil en meewerkt toch? Straks doe jij alles eraan om jou te helpen en slikt ze achter je rug maar door..toch? Ik zeg dus niet dat dit waar is.. maarja..

Vind het lastig te verwoorden, maar probeer haar iig dus wel te helpen, maarja.. ik vertelde het dus ook vanuit mijn inzicht en principes en waarschijnlijk zijn die van jou heel anders dan de mijne dus vandaar. Ben het over het algemeen trouwens een met wat Paranoide zegt
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 19:39
*Madel*
*Madel* is offline
D'r dwingen om te kiezen lijkt me dan nog de enige optie. Haar laten kiezen jou en de drugs. Als ze dan nog altijd volhoudt dat ze niet zou kunnen kiezen lijkt het me het beste om gewoon even afstand te nemen. Dat is dan misschien het enige dat haar nog tot bedaren kan laten komen. Haar gewoon met de werkelijkheid laten confronteren dus...
Oud 16-02-2004, 20:21
kimmels
kimmels is offline
laat haar niet vallen!! probeer samen met haar van haar drugs problemen af te komen. ze houd van je, das wel duidelijk als ze dat zegt. ga samen iemand opzoeken ofzow, iets in die richting. ze moet van die drugs af zien te komen!!

liefs kim
Oud 16-02-2004, 20:33
ZerO
ZerO is offline
Ik zou voor haar vechten als ik jou was. Haar steunen en troosten. Ze moet echt hulp zien te krijgen, een afkick kliniek ofzo.
Ze is verslaafd, dat gaat niet zomaar in een weekje over. Dus heb geduld.
Ze houd van je maar ze is verslaafd dus kan ze moeilijk tussen jou en drugs kiezen. Ze wil het maar ze is te zwak.
Als het zo door blijf gaan,als niks helpt en als er na een tijd geen vooruitgang zit in haar gedrag wat het gebruiken van drugs betreft tja ..dan zou ik wel goed nadenken of je nog wel met haar door kunt gaan.

Laatst gewijzigd op 16-02-2004 om 20:35.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 03:38
~Frozen~
~Frozen~ is offline

Ik heb echt enorm veel aan jullie reacties, thank you all so much.
Vrijdagnacht en zaterdag heeft ze XTC gedaan en erg veel geblowed.Nou zit ik opzich niet echt met het blowen, ik zou wel willen dat ze daar ietwat mee zou minderen.Maar de andere shit doet gewoon zo zeer.Dan zie ik haar op zondagochtend en klaagt ze dat haar kaak zo'n zeer doet omdat ze de hele nacht heeft zitten knarsen van de coke...Die dag hadden we toch een kleine breakthrough Ze gaf me een prachtige ring met een steentje in de vorm van een druppel, een teardrop zei ze.Ze noemde het onze promise ring.Ze zei dat ze wist dat het zo niet meer verder kon en dat ze zag hoe fucking veel pijn het mij bezorgde.Ze bedankte me voor het feit dat ik nog altijd, na alle fuck ups, bij haar ben en haar nog altijd probeer te helpen.Ze zwoor me dat dingen zouden gaan veranderen, dat ze haar best zou gaan doen om alles voor ons beter te maken.Nu weet ik in alle eerlijkheid niet of ik dit moet geloven, maar ik ben blij dat ze eindelijk dingen begint te realizeren.Jullie advies heeft en zal me in de toekomst erg helpen.Het zal een lang en moeilijk proces zijn, maar we redden het wel samen.

Mochten er nog reacties zijn, ik lees ze graag!

Thank you all so much,
~Frozen~
Oud 17-02-2004, 14:08
Verwijderd
Ik ben het helemaal met loontje eens. Waarom kan je zo'n iemand nou niet voor een keus zetten? Dat kan wel degelijk, als het echte liefde is kan ze denk ik best stoppen. Als jij echt zo belangrijk voor haar bent dan moet ze wel stoppen. Als ze niet stopt tja dan zal ik haar laten gaan. Heeft ze ook wel eens hulp gevraagd met stoppen dan? Ik vind het trouwens erger als ze veel zou blowen/roken dan af en toe een pilletje. Maar coke, tja dat gaat wel wat ver in mijn ogen. Dat maak je lichaam echt helemaal kapot. Ik zag afgelopen zaterdag nog een meisje van 16 afgevoerd worden door de ambulance, met zon koel deken, echt eng...... Maar stel haar voor een paar keuzen zou ik zeggen, je niet eeuwig bij haar blijven als het zo doorgaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten