Advertentie | |
|
![]() |
|
mijn mening weet je al...
het lijkt me goed dat die vriendin het dan verteld. bij roddelen wordt er veel naar dingen gegist, en dan gelijk als 'waar' aangezien. als er goed duidelijk wort gemaakt wat waar is en wat niet, zou er van het roddelen niet veel overblijven. ze zullen je ook niet in een keer laten vallen, dan hadden ze dat al veel eerder gedaan. xxx
|
Natuurlijk is het niet raar dat je hiermee zit. Het is nu eenmaal niet prettig als mensen over je praten terwijl je daar zelf niet bij bent, zeker niet als het leeftijdsgenoten zijn.
Dat je daardoor niet meer naar school wilt lijkt me aan de andere kant niet ideaal. Je moet dit jaar slagen (nou ja, moet... ik neem aan dat je dat wilt) en daarvoor zul je lessen moeten volgen en je huiswerk moeten doen. Bovendien heeft het geen enkel nut je problemen te ontlopen. Blijf dus gewoon naar school gaan en doe de dingen die je moet doen. Aan thuis blijven heb je echt niets, dan ga je alleen maar zitten piekeren. Willen zij erover praten? Goed, maar dan met jou erbij. Dat mensen achter je rug om kletsen hoef je zeker niet te accepteren. Stap er dus gewoon op af als je ze hoort praten en vraag ze wat er aan de hand is en waarom ze niet gewoon aan jou kunnen vragen wat er is. Niet boos worden, gewoon vragen. Dan geven ze jou waarschijnlijk de kans het één en ander te vertellen vanuit jouw oogpunt en heb je zelf een beetje in de hand wat ze over jou denken.
|
![]() |
Das wel bale ja, maar je kan het niet meer terugdraaien!
Misschien moet je ze zelf eens een keertje uitleggen wat er nou precies aan de hand is. Ik weet niet wat je problemen zijn, maar als ze t toch al weten vraag aan de leraar of je in de klas mag uitleggen wat je precies hebt en dat je het heel erg vervelend vind als mensen raar naar je kijken of over je roddelen. Succes ermee!
|
Verwijderd
|
geef ze duidelijkheid, dat is het beste. vertel hoe het zit, maar ga niet over je grenzen heen. draai nergens om heen, maar als je iets niet wilt vertellen zeg je dat gewoon rechtuit. verder is het handig ze te laten weten en voelen dat ze altijd aan jou dingen kunnen vragen, niet dat je op alles antwoord hoeft te geven, maar vragen mag altijd.
het is niet leuk als ze achter je rug om roddelen, ik ken het, maar helemaal voorkomen kun je niet denk ik. geef duidelijkheid (en met duidelijkheid bedoel ik dus niet dat je alles moet vertellen, maar als je iets niet verteld, moet je dat ook duidelijk maken). is het nog te snappen? |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar ik durf het ze niet eens te vertellen, ik heb niks met die mensen, ja op school ga ik een beetje met ze om maar verder niks. Op zich wil ik ze wel duidelijkheid geven enz. en dat ze dingen aan mij moeten vragen ipv dr over praten achter me rug, en dan naar een antwoord raden. Maar ze doen tegen mij alsof ze van niks weten, en dr komt zo nooit een geschikt moment. Ach, nog maar een paar maanden dan ben ik van die school af. Een paar maanden die hm, ik dus niet leuk ga vinden. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
*zucht* ik weet het niet. Het liefst verstopt ik mij, verdwijn ik lagzaam en vergeten ze me, en praten ze niet meer over mij. ![]() |
![]() |
|
![]() |
Waarom schaam je je. Ik zou er in ieder geval over praten, dit is al een goede eerste stap. Gwoon aan een leraar ofzo vertellen.
Misschien zijn ze wel echt bezorgd om je, vertel anders klassikaal in het kort het probleem maar dat je er liever niet over wilt praten en dat je het ook niet leuk vind als anderen over je praten. ik heb dit doormijn mentor laten doen, en dat lucht echt op hoor. Als de geheimzinnigheid eraf is, wordt al het geroddel ook minder. Zijn er nog andere kinderen op school waarmee je wel kunt praten of die je vrienden zijn? Ga daar dan vooral mee om. En idd de maanden aftellen |
![]() |
||
Citaat:
Mijn mentor weet het, mijn coordinator ook, en een paar docenten. Ik praat er veel over. Of dat goed is weet ik niet. ik weet niet wat ik moet.. ik ben nou eenmaal gestoord, aaargh, ik weet het niet.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Het gevoel dat ik niet meer belangrijk voor hem ben. RedRibbon | 31 | 26-11-2009 15:50 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] (was: **lees ff!!!**) Jenneke.* | 158 | 13-05-2004 13:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheid [vernieuwd] tiram | 45 | 12-05-2004 15:02 | |
Liefde & Relatie |
Kan een meisje 'voelen' dat ik vroeger veel heb meegemaakt? Hanz | 25 | 28-06-2002 19:23 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pim Fortuyn getaart muhhahaha HoñeY | 156 | 15-04-2002 16:39 | |
ARTistiek |
Raar verhaal (ik verveelde me) deel 1 Internationalist | 0 | 09-12-2001 15:51 |