Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 22:30
lovetear
lovetear is offline
matchstick men

Deze film van Ridley Scott(regisseur van o.a. blade runner, thelma & louise en gladiator), met hoofdrollen voor Nicholas Cage(adaptation, leaving las vegas), Sam Rockwell (confessions of a dangerous mind) en Alison Lohman (white oleander, big fish) gaat over twee oplichters, waarvan er een een beetje neurotisch is met allerlei tics. Als hij zijn pillen weer eens kwijt is en daardoor een beetje doordraait (hij maakt zijn huis nog sterieler dan een leger huisvrouwen met smetvrees), wordt hij door zijn partner naar een psycholoog gestuurd. Deze raad hem aan contact te zoeken met zijn dochter en dat doet hij ook. Hij leert zijn dochter kennen en wil graag een vader voor haar zijn, maar aan de andere kant heeft hij zijn partner waarmee hij een grote oplichtzaak gepland heeft.

Deze film is geen comedy, geen thriller en ook geen spannende actiefilm over oplichters. Het verhaal richt zich vooral op de pas ondtdekte vader en zijn onschuldige dochter. Maar toch is dit geen zeikfilm.

De soundtrack bij deze film is ook erg mooi, niet vanwege de goede nummers, maar vanwege de heerlijke sfeer die de film vertegenwoordigt die deels veroorzaakt wordt door goed bijpassende soundtrack.

Zowel Cage als Lohman en Rockwell zetten hun rollen geloofwaardig neer. Ik kon met iedereen wel meeleven en ondanks dat alle karakters zo verschillend waren, was er toch een bepaalde band tussen alle acteurs.

Voor de mensen die de geen zin hebben de rest te lezen:
Voor degenen die het nog niet begrepen hebben: ik vind deze film dus zwaar ondergewaardeerd. Hij is nu te koop en te huur. Mensen, ik raad jullie allemaal aan, KIJK DEZE FILM! Ik heb hem nu drie keer gezien en drie keer was hij prachtig. Maar ja, ik ben de enige die hem gezien heeft volgens mij. Wat vinden jullie van deze film?
Oud 02-04-2004, 15:18
Anonymous John
Anonymous John is offline
Vond hem ook erg goed, ondanks dat de plotwending op het einde een beetje raar is. Maar goed, dankzij de (sterke) epiloog kan ik dat vergeven
Oud 02-04-2004, 15:27
Verwijderd
Ik heb hem vorige week gedownload, kga hem morgen wel ff checken.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:17
battlestar
battlestar is offline
zeker een goeie film
spannend, ontroerend, af en toe komisch, alles zit er eigenlijk wel in, ik dacht eerst dat ie vrij saai zou zijn, maar dat viel reuze mee.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2004, 22:29
Rutger
Rutger is offline
pas gezien... goede film, mooie opbouw, en dan opeens: BAM! 180 graden de andere kant op geweldig!
Oud 02-04-2004, 23:51
Type
Type is offline
volgende week maandag ga ik'm bij filmclub zien, dat is een film-avond van mijn school
Op biosdoek. Wilde hem al kopen, maar vond het wel zo leuk om eerst op 16:9 op een muur geprojecteerd te zien

Ga 'm daarna wel kopen.
Oud 03-04-2004, 06:47
BCR
BCR is offline
Ja, ik zag in de tijd dat ie in de bios kwam de trailer ervan. Hij leek me wel goed. Maar ik heb er daarna nooit meer wat over gehoord en toen ben ik hem een beetje vergeten. Misschien toch maar een keer huren
Reageren

Regels voor berichten