Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 19:06
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
De ouders van een zeer goede vriend van mij gaan scheiden, maar ik weet absoluut niet wat ik best wel/ niet zeg, hoe ik hem moet steunen, beter doen voelen enzo

weet iemand raad?
Oud 10-02-2004, 20:04
Nona
Nona is offline
Over het algemeen hoef je niet anders te zijn dan je normaal bent. Vrienden zijn altijd het leukst als ze zichzelf zijn. Doe dus gewoon de dingen die je normaal ook met hem doet en ga je gedrag niet veranderen.
Ik kan me voorstellen dat je vriend nu opeens veel te regelen heeft. Waarschijnlijk gaan zijn ouders apart wonen en misschien moet hij daardoor ook wel verhuizen of in twee verschillende huizen gaan wonen. Geef hem ruimte daarvoor. Hij heeft tijd en plaats nodig om dingen voor zichzelf op orde te stellen. Als hij daar hulp bij nodig heeft kun je die hem geven, bijvoorbeeld bij verhuizen kun je hem wel helpen, maar maak het niet te benauwend.

Mocht hij er emotioneel gezien mee zitten is alles wat jij hoeft te doen te luisteren en eens een arm om hem te slaan. Meer kun je niet doen en hoef je niet te doen. Gewoon een knuffel op zijn tijd helpt al heel wat.
Oud 10-02-2004, 20:04
Miss Helena
Miss Helena is offline
Met hem praten, luisteren naar hoe hij zich voelt. Laat hem gewoon weten dat je er voor hem bent, dat is denk ik nu het belangrijkste, de rest komt vanzelf.
Doe verder niet extra voorzichtig met hem ofzo, hij is nog steeds dezelfde, zijn situatie verandert alleen.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:06
coopergirl
coopergirl is offline
....Vraag op de man af hoe jij hem het beste kunt steunen. Veelal is enkel een 'luistert oor bieden' en 'begrip tonen' afdoende
...Benadruk dat je een vriendin voor hem bent in goede en slechte tijden...

iig, op deze manier zou ik het waarschijnlijk aanpakken...

Goodluck
Oud 11-02-2004, 13:54
damaetas
damaetas is offline
zit hij er erg mee?
Oud 11-02-2004, 16:33
Q
Q is offline
Opzich is het geen ramp, alleen het idee is even wennen. Vaak wordt het er alleen maar beter op thuis, aangezien de ouders geen ruzie meer maken enz. Enige dat je kunt doen is misschien voor wat afleiding zorgen Voor de rest vind ik het persoonlijk niet zo'n schokkende gebeurtenis, waar hij enorm onder zal lijden. Het heeft gewoon even tijd nodig om te wennen. Sterkte
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 19:10
Kill me Ce soir
Kill me Ce soir is offline
Citaat:
damaetas schreef op 11-02-2004 @ 14:54:
zit hij er erg mee?

Hij weet het nog maar net, dus het kwam wel aan als een schok, en zegt dat hij zich momenteel enorm onzeker voelt en wat angstig is. Hij heeft onderandere schrik dat hij nog niet man-genoeg is om de rol van zijn vader op te vullen, al hoeft hij dat helemaal niet te doen, zoals ik hem al reeds zei.
Oud 15-02-2004, 14:21
MoO
MoO is offline
Citaat:
Miss Helena schreef op 10-02-2004 @ 21:04:
Met hem praten, luisteren naar hoe hij zich voelt. Laat hem gewoon weten dat je er voor hem bent, dat is denk ik nu het belangrijkste, de rest komt vanzelf.
Doe verder niet extra voorzichtig met hem ofzo, hij is nog steeds dezelfde, zijn situatie verandert alleen.

Sluit zich hierbij aan.
Oud 15-02-2004, 14:35
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Kill me Ce soir schreef op 14-02-2004 @ 20:10:
Hij weet het nog maar net, dus het kwam wel aan als een schok, en zegt dat hij zich momenteel enorm onzeker voelt en wat angstig is. Hij heeft onderandere schrik dat hij nog niet man-genoeg is om de rol van zijn vader op te vullen, al hoeft hij dat helemaal niet te doen, zoals ik hem al reeds zei.
Dat gaat vanzelf.

Zoals iemand al zei, wees gewoon jezelf. De halve wereld wil al met hem erover praten lijkt me, opa oma, mama papa enz. Dus ik denk dat als ie naar zn vrienden gaat gewoon een beetje lol wil hebben en niet nog eens het hele verhaal doorlopen.
Ik zou gewoon vragen hoe gaat het er nu mee? En dan merk je vanzelf wel of hij behoefte eraan heeft om erover te praten.
Oud 24-02-2004, 13:57
ilse
ilse is offline
Citaat:
DeVeroorzaker schreef op 15-02-2004 @ 15:35:
Dat gaat vanzelf.

Zoals iemand al zei, wees gewoon jezelf. De halve wereld wil al met hem erover praten lijkt me, opa oma, mama papa enz. Dus ik denk dat als ie naar zn vrienden gaat gewoon een beetje lol wil hebben en niet nog eens het hele verhaal doorlopen.
Ik zou gewoon vragen hoe gaat het er nu mee? En dan merk je vanzelf wel of hij behoefte eraan heeft om erover te praten.
de ouders van een vriendin van mij zijn ook net gescheiden. Zij wilde er juist wel heel graag over praten omdat haar ouders gewoon "te dichtbij" stonden. Mijn vader en zijn vriendin zijn een tijdje terug ook uit elkaar gegaan, en dan kon ik echt niet met hun praten. Het was voor mij veel beter omdat dat met vrienden te doen. maar dit is voor iedereen verschillend. Je moet gewoon vragen aan hem OF ie er over wil praten. als hij nee zegt: ff niet meer over beginnen, maar na een tijd ff vragen hoe het nu gaat. Als hij dat wel wil: Be there for him!
Suc6!
xxx ilse
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten