![]() |
||
![]() |
In het einde van het Witte magie en zwarte magie topic hebben een discussie over de Wet van 3..
Kort uitgelegd komt het er op neer dat de wet van drie in werking treedt bij Magische spreuken. Ook wel bekent als het backfire effect. Je krijgt terug wat je een ander toedoet.. En omdat we er geloof ik nog niet over uitgediscusserd waren wilde ik zo het topic ff redden van een onderwerpwisseling.. Citaat:
Want het is geen kwestie van evenwicht, want dan zou je het tegenovergestelde terug moeten krijgen.. toch..? ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
v) je hebt de texas chainsaw massacre vast niet gezien, want het gaat daar om 'doorgeflipte' mensen. Niet ieder ziet moord als een zonde....(zeker niet als je psychopaat bent) |
![]() |
||
Citaat:
|
Drievoudwet...
De reactie van je actie (magie) blijft niet beperkt tot de uitkomst van je spreuk. Het is bij alles nogal kortzichtig om te denken dat jou acties enkel werken zoals jij wilt dat ze werken. Reacties zijn op zichzelf weer acties, en krijgen weer een reactie. Deze reactie op reactie op reactie komt vanzelf weer bij jou aan. Het gaat om het princiepe dat alles één is. Alles heeft invloed op elkaar, niks staat los. Het idee van 3. 3 is ten eerste een heilig getal. Maar iemand anders had het mooi aan me uitgelegd. Hij geloofde dat al je acties op 3 niveaus terug kwamen: op lichamelijk, psychisch en spiriueel niveau. In drievoud dus.
|
Ah, we zijn al verder met spreuken.
Wat voor spreuken kennen jullie dan? (note: ik verwacht GEEN lichteffecten ![]() (note 2: denk even goed na over wat 'hypothetisch' verschijnsel precies betekent als je van sceptischer aard bent (mening irrelevant))
|
Goed, actie - reactie. Je doet iets, en er gebeurt iets. Je doet een spreuk, en die heeft een effect. Waar zit vervolgens het effect op diegene die de spreuk heeft gedaan? Dat is dus actie - reactie - contra-actie (oid, hoe je het ook wil noemen).
Wet van Drie beperkt het gebruik van "kwade" spreuken, maar wat is "kwaad" hoe meet je dat af etc.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Maar dit staat wel in zo'n boekje met van die wetjes.
||
![]() |
Citaat:
![]() (ff tussen haakjes, is toch volgens de bijbel een heilig getal omdat de duivel maar 2 keer kan komen en god 3 keer? of zoiets.. Zo-ook als in de kertfilm met die gierige vent en de 3 geesten).. En volgens mij heeft Murphy hier niks mee te maken ![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik geloof wel dat alles wat je doet eens naar je terugkomt (ik heb al verschillende dingen zo zien gebeuren), maar de wet van 3 neem ik niet zo nauw. Niet dat ik nu iets doe en dat mij dat morgen 3 keer zo hard terugpakt, maar gewoon, als ik 'goede' dingen doe, zullen daar 'goede' dingen voor terugkomen, als ik 'slechte' dingen doe, zal ik daar ook mijn prijs voor moeten betalen. En dat kan volgens mij op hetzelfde moment als een eeuw later als 3 levens later. Alles wat je doet heeft gevolgen en volgens mij maken we een leerproces door. Wat je hier en nu doet heeft gevolgen voor dat leerproces en je vooruitgang naar het overgaan naar een volgend niveau.
Waarom dan die 3? Omdat het een heilig getal is, in veel geloven komt dat terug, maar wat PurpleMyst zei: op spiritueel, lichamelijk en psychisch niveau, vind ik ook wel iets hebben. Interessante gedachtengang. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het daarom ook geen mystiek? |
![]() |
||
Citaat:
2. Als het kan graag ja 3. Guess so, maar geef je hiermee niet toe dat het niet kan vraag ik me af.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Als ik zo schriftelijk bewijs ofzoiets wilde dan moest ik niet hier zijn, datgene wat ik zoek is wat meer een plausibel verhaal zonder interne tegenstrijdigheden dat niet eenvoudig op alternatieve wijze verklaard kan worden --> dat het dus uithoudt tegen standaard-alternatieven.
Dat gaat volgens mij nog niet voorbij het mystiekforum.
|
Verwijderd
|
Ik zal vertellen wat voor mij een bewijs was: In de middelbare hadden we een leraar die geen les kon geven. Hij heeft zelf op een gegeven moment letterlijk in de les gezegd: jongens, de directeur komt mee les volgen om te kijken hoe ik het doe (er waren veel klachten), vraag dan geen genitieven, want ik weet er zelf nix van. Mijn mening is dan dat je niet voor de klas moet staan. We waren met een aantal mensen die absoluut niet met hem overweg konden, één van ons hield er zelfs nachtmerries aan over en we zijn naar de directeur gestapt en zeiden dat het zo niet verder kon: iemand die geen les kan en wil geven is niet capabel om voor de klas te staan, maar helaas, de vent was benoemd en ze konden hem niet ontslaan.
Dat is ons niet in dank afgenomen en ik heb de rest van het jaar nog maar 1x een voldoende kunnen halen (en zelfs daar heeft ie belachelijk bij gedaan - ik had een herhalingstest en hij vroeg hetzelfde als bij de rest, nu had ik van iemand met een 10 het blad geleend en dat ernaast gelegd en precies overgeschreven en wat denk je: een 9 ![]() Uieindelijk was ik woest en heb tegen die vent gezegd: alles wat je mij hebt aangedaan, zal 3 x zo hard naar je terugkomen (en toen kende ik de wet van 3 niet eens) en amper een half jaar nadat ik weg was: zijn vrouw heeft hem verlaten, zijn kinderen willen hem niet meer zien, hij kon geen les meer geven, hij is ingestort, heeft 1 of 2 hersenbloedingen gehad, zit als een zielig hoopje mens thuis en komt niet meer buiten en zal ook nooit meer les geven. Nu kan dat wat jou betreft toeval zijn, voor mij is het dat duidelijk niet. |
![]() |
|
Tja, ik zou dat toch echt als toeval zien.. Of anders als magie - jouw woede heeft ervoor gezorgt dat dit is gebeurt (ivm wat je tegen hem zei). In dat geval kun je het drievoud van wat je die man aangedaan hebt dus nog terugverwachten?
Alleen omdat iemand iets naars is overkomen (zijn vrouw verlaat hem etc) betekend nog niet dat dit ook maar *iets* te maken heeft met wat hij gedaan heeft. Ik ken genoeg mensen die werkelijk 'goed' leven, veel liefde en vriendelijkheid voor andere mensen. En toch overkomt hen vreselijke dingen. Dat heeft niks met hun verleden te maken, dat is gewoon pech. En ik denk dat hetzelfde voor je leraar geldt. Rerisen Phoenix - een verhaal, een ervaring bewijst niks. Ik begrijp dus ook niet waarom je ernaar vraagt. Zo'n drievoud wet is niet te bewijzen, anders was dat al wel gebeurt.
Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 07:05. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor mij wel. Hij heeft een heleboel verpest voor jonge, nogal beïnvloedbare mensen, die het al gruwelijk moeilijk hebben met t vinden van hun draai. Het kan zijn dat het van mij is uitgekomen, maar ik heb ook daar 'ervaring' mee en dat is ook anders (en wat darvoor terugkomt, heb ik ook al gemerkt). Op dat moment wist ik gewoon zeker dat er van die vent iets slechts uitging en dat dat hem duur zou komen te staan (wat hij zelf deed, niet omdat ik wraak wou nemen). Het is dus niet alleen een reactie geweest op dat van mij, maar evengoed op dat van alle levens die ie op dat moment heeft 'verpest'.
Daarbij, ik geloof niet in toeval. Ik zal wel eens de uitroep doen: Da's toevallig, maar meer omdat dat een uitspraak is net als Godzijdank. En ik kan niet aantonen dat het er iets mee te maken heeft, ik voel het alleen, ik weet het en vooral omdat ik het toen tegen hem heb gezegd toen ik er nog helemaal niet mee bezig was. Over dat mensen goed leven: ik heb ook al gezegd, dat ik geloof dat het OOIT eens naar je terugkomt, ook al is dat 3 levens later. Je hele levens-periode in dit niveau is volgens mij gebaseerd op leren. Het is het totaal wat je hier geleerd hebt dat je over laat gaan naar een volgend niveau, niet wat je in één leven 'goed' of 'fout' hebt gedaan of niet of wel hebt geleerd. Maar dat is mijn visie. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 18:12. |
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat deze wet een wet van leven is, zo iets als wie goed doet, goed ontmoet. Ja, ik ben een beetje perfectionistisch |
![]() |
|
![]() |
Had ik alleen nog ff één probleempje met deze wet.. Valt telepatie eigenlijk ook onder deze wet? Anders zou ik dat mooi lullig vinden voor onze telepatische vriendjes (de aboritianals .. eh.. abo.. eh.. indianen
![]() Want telepatie is toch een vorm van Magie?
|
![]() |
niet mijn probleem
![]() maar dan zou er elke keer de wet van 3 in werking treden als je telepatie gebruikt.. En eigenlijk is dat dus altijd.. HEt is niet iets dat je ff aanzet of uitzet.. Maar dan komt je eigenlijk weer bij de vraag van wat goed is en wat niet.. Dan zou dan hetzelfde zijn als je gestrafd wordt omdat je iets heb gehoort dat je niet zo mogen horen.. owke.. een beetje raar.. maar iets zat me ff dwars..
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[ANW] Drie wetten van Kepler Verwijderd | 3 | 06-01-2013 15:07 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Liefdesbrief van een Ingenieur Global | 41 | 30-10-2005 16:44 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Hekserij Moonlight fairy | 65 | 08-12-2004 15:18 | |
Kennis over de Profeet Mohammed BiL@L | 9 | 14-10-2004 21:57 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |