Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2004, 15:55
In_stilte
In_stilte is offline
Okey mijn verhaal;

Ik werkte bij een restaurant, had een keer of 5 gewerkt en op wat beginnersfouten na ging het wel aardig. Het werd toetsweek dus mocht ik niet werken van pappa en dat hadden we ook afgesproken. Ik zou die week na mijn toetsweek op donderdag op oproep staan... Ik werd niet gebeld en hoefde dus niet te werken. Twee weken lang hoorde ik niets van mijn werk. Ik hoefde niet te werken,want ik werd niet gebeld. Nou nam ik dus aan "het is rustig" anders bellen ze wel....

Vandaag weer een week later dacht ik; nu ga ik toch maar eens bellen, want zo leer ik het natuurlijk nooit! Ik bel op zegt ze, ja je hebt twee weken nix van je laten horen en nu bel je ineens, nu schrijf ik je niet meer in om te werken... Ik helemaal geschrokken; van huh ik heb nooit iets van jullie gehoord, ik stond alleen op oproep, ik nam aan dat jullie me niet nodig hadden... maar ik vind het werk heel leuk. Ik snap het wel maar ik schrijf je niet meer in...

Nou heb ik dus het gevoel dat ik heel onverantwoordelijk was...
Ik had geen vast contract en dus ook geen rechten, maar ik wist echt niet dat ik iedere week moest bellen als ik een week niet was geweest. (door toetsweek) De vorige keer hadden ze me gebeld als ik moest werken, of ze hadden me expliciet gezegt die dag te bellen. Ben ik nou echt zo onverantwoordelijk geweest?!?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2004, 15:58
Balance
Balance is offline
als je daar net werkt en je de gang van zaken nog niet kent, dan vind ik het niet echt onverantwoordelijk. Ik zou eens langs gaan en nog een keer d'r over praten.
Oud 17-02-2004, 16:03
In_stilte
In_stilte is offline
Dat durf ik nu echt niet meer!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2004, 16:16
Auntie M
Auntie M is offline
Ik denk dat je niet onverantwoordelijk gehandeld hebt eerder onwetend en je zult als je het baantje terug wilt toch moeten praten met die lui.

Verder zeg je dat je geen vast contract hebt en geen rechten, betekent dat je helemaal geen contract hebt en dus zwart aan het werk bent? Als dat laatste het geval is ben ik bang dat je inderdaad geen rechten hebt.
Als je een 0-urencontract oid hebt vind ik het een beetje flauw om je na 1 misser niet meer in te schrijven.
Mocht je nu toch terug durven te gaan en je krijgt je baantje weer terug zou ik in het vervolg altijd even bellen ook al hebben ze dat niet expliciet gezegd.
Oud 17-02-2004, 20:15
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 17-02-2004 @ 17:03:
Gewoon doen joh! Het is een misverstand, als het goed is kunnen zij dat ook wel inzien.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 12:53
hansjuh
hansjuh is offline
Jep dit is gewoon een geval van miscommunicatie. Ga er eventjes langs en als je bot vangt, dan ga je gewoon bij een ander restaurant werken. en dan kun je zeggen dat je al ervaring hebt met de horeca
Met citaat reageren
Oud 18-02-2004, 13:45
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
In_stilte schreef op 17-02-2004 @ 17:03:
hoezo niet? Ze bijten niet.

Je hebt iets niet helemaal goed begrepen, kan gebeuren. Big deal. Als je dr gewoon ff langs gaat, het geval uitlegt dan zal het best goedkomen
Oud 19-02-2004, 08:40
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Hey,

Ik denk ook dat je maar moet gaan praten. Volgens mij ben je niet onverantwoordelijk geweest.
Je moet gewoon diep ademhalen en jouw kant van het verhaal uitleggen. Neem desnoods iemand mee of bespreek het eerst eens over de mail.

In ieder geval veel succes en sterkte
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten