Hoi.. Ik had ook gereageerd in je vorige topic en ook in dit herken ik ook dingen.
Even voor de duidelijkheid als eerst, mijn vriend was de beste vriend van mijn ex.. (het is niet zo dat ze geen beste vrienden meer zijn door mij, want heb ook nog wel contact met mn ex enzo) Toen ik nog een relatie had met mijn ex belden we wel vaak en dan probeerde hij altijd dat Roelof (zo heet mijn vriend) aan de telefoon zou komen, en dat ging altijd heel raar enzo.. Naja, hij wou ook nooit aan de telefoon en als hij aan de telefoon was dan was ie ook zo weer weg.
In het allerbegin van de ontwikkeling van onze relatie, en ook de aanloop tot onze relatie

, vertelde mijn vriend dat hij niet zo'n praterd was aan de telefoon. Nou daar was echt niets van te merken. We hadden urenlang gesprekken en lol aan de telefoon. We hebben zelfs een nacht lang van 10 tot 6 gebeld (en ja ik moest om 7 uur weer op en de telefoonrekening was ineens huizenhoog

).
Nu is dat heel anders. Als we al bellen dan praten we zo'n twee minuten en dan is t eigenlijk wel stil.. En ik doe dan nog het meeste om het gesprek op gang te houden. Dat is lastig, maar ik merk dat het voor mezelf het beste is om op te hangen als niemand meer iets te zeggen heeft, hoewel ik lekker lang met m wil bellen omdat ik dan het gevoel heb iets dichter bij hem te zijn.. Lastig..
Dat zou ik ook doen.
Dan nog even over dat ie niet zoveel zegt wat er in hem omgaat. Meid, wees blij met de kleine dingen. Echt waar! Ik heb echt heel hard moeten werken voordat mijn vriend mij vertrouwde en dingen vertelde, hij heeft een heel korte periode gehad dat ie vertelde wat er was als ik het er gewoon niet bij liet zitten en nu verteld hij me helemaal niet meer wat er in zn hoofdje omgaat. Dat vind ik echt heel jammer, maar ik weet ook wel dat hij dat is en dat het zijn manier is om dingen te verwerken. Hoe moeilijk het ook voor mij is.
Ik ben nu 'Mannen komen van mars en vrouwen van venus' aan het lezen van John Gray en daar herken ik dan ook veel in. Het verteld eigenlijk in het kort het volgende (ik ben nog niet zo ver in het boek hoor

): Als een Marsbewoner zich beter wil voelen trekt hij zich terug om zijn problemen alleen op te lossen. Als een Venusbewoner zich beter wil voelen bespreekt ze haar problemen openhartig met iemand anders.
Jij verwacht dus als Venusbewoner heel snel dat de ander op dezelfde manier dingen doet als jij. Misschien niet heel bewust, maar toch. Ik betrap mijzelf er ook heel vaak op. Dan zeg ik tegen mijn vriend: praat er dan over. Vertel me wat er in je omgaat..
Naja, ik weet niet wat ik allemaal lul

Ik zou zeggen: wees blij dat hij je al dingen verteld en als hij al een ding verteld van de drie dingen die hem dwarszitten is dat toch al heel wat? Hij vertrouwt je en kan het dus vertellen. Naja, weet niet hoe ik het moet formuleren, maar het komt echt wel goed. Je bent gewoon erg bang hem kwijt te raken. Heb ik ook, maar probeer hem ook die vrijheid te gunnen die hij belangrijk vind..
Succes!