Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
er zitten meerdere betekenissen aan een pentagram en een aantal daarvan "mis" je als ie niet "doorlopend" zou zijn hij hoort dus doorlopend afgebeeld te worden. |
![]() |
|
"Het open Pentagram
Een pentagram mag open getekend worden zonder de omringende cirkel. Dit si de aktieve vorm als symbool voor de mens die steeds op zoek is naar nieuwe dingen, de mens als ondekker, de vorser, de waakzame, de aktieve, klaar om in confrontatie te gaan. Als heidens religieus symbool duid het open pentagram op een open, aktieve aanpak. Het omcirkelde Pentagram Een cirkel rond het pentagram getrokken beschermd. De cirkel symboliseerd eeuwigheid en oneindigheid, de cyclusen van het leven en natuur. Het omcirkelde pentagram is de passieve vorm voor geestelijke beperktheid, overeenstemmig met traditionele tovenarij en de persoonlijke individuele aard van het religieuse pad." even opgezocht voor je, misschien moet je hier nog is kijken, staat veel informatie erover: Link ![]() ![]()
||
Citaat:
hum da's wel en site specifiek over WICCA ik ken niet veel heksen die een pentagram ondersteboven zouden dragen. een van de dingen die je een heks maken is dat je geest ( je eigen ik dus) boven het materiele staat. een pentagram staat voor een hoop dingen. onder andere: - de 5 elementen geest, water, vuur, lucht en aarde - de verbondenheid van alle dingen in deze wereld vandaar de doorvlochten en dus ononderbroken lijn in een pentagram een pentagram met een cirkel eromheen heet een pentakel en staat (ook) voor aarde of de aarde zelf |
![]() |
||
Citaat:
toen het feodale tijdperk echt vorm begon te krijgen ( hekserij is al van (ver) daar voor) wilde ben volgzame burgers, of meer horigen eigenlijk. een koning had zijn edelen om voor hem dingen te doen .. en de edelen hadden het gewone " klootjesvolk" nou moet je natuurlijk wel een goede smoes hebben om die boeren te verplichten op jou land te blijven 2/3 van de oogst af te staan ( als het niet meer was) enz. nou we zeggen gewoon dat god het zo wil.. makkelijk zat. alleen als er dan een religie is die mensen leert om zelf na te denken en verantwoordelijkheid te nemen dan wil dat niet echt. dus het christendom werd (letterlijk) te vuur en te zwaard ingevoerd en alles wat de absolute (bijna goddelijke) macht van de edelen kon aantasten werd zogenaamd van satan zo ook hekserij ( wat toen niet zo heette overigens) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
( ik moet hier ook ALLES uitleggen ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
DUS het een ondersteboven pentagram is niet anders dan een gewoon? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ik dacht namelijk dat die persoon dan zwarte magie ipv witte magie beoefende. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Nu is het belangrijk het onderscheid te maken tussen moderne satanisten en satanen. Satanen geloven wel degelijk in Satan, maar zijn (blijkbaar) van mening dat ze vriendjes met hem kunnen zijn. In ieder geval betekende het woord "satanist" op een gegeven moment inderdaad zoiets als "duivelsaanbidder", vandaar dat wanneer men het over de egocentrische religie heeft men vaak ook over modern satanisme spreekt. Voor een duidelijke verhandeling over modern satanisme, zie hier. Groet, Tio
||
Citaat:
![]()
|
|
|