Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-02-2004, 19:12
sublime
sublime is offline
Ik ben er zelf nog niet heen geweest, maar in rotterdam is een tentoonstelling van mucha (jugendstil dus) - mijns inziens bij voorbaat al advisable

wie is er al heen geweest?
Advertentie
Oud 15-02-2004, 09:47
funkypunk
funkypunk is offline
ik ga dinsdag!
I'll tell you
Oud 17-02-2004, 22:39
funkypunk
funkypunk is offline
oke, ik ben er geweest! Mucha zijn werken zijn zeer typisch en dus ook goed herkenbaar, maar dat maakte het voor mij ook wel enigszins saai. Zodra je een paar hebt gezien heb je ze voor je gevoel allemaal gezien. Ik denk dat je kan spreken over een aantal hoofdonderwerpen. Deze komen nu bij me op; seizoenen, bloemen, vrouwen, kleden. Dit alles zie je in de meeste van zijn doeken en litho's terug.
Ook zijn er een aantal foto's te zien van hem zelf, deze zijn gemaakt aan het begin van de 20e eeuw en dat vond ik wele cht geweldig. Zo zag je hem zelf, maar ook zijn atelier en zijn modellen.

De kunsthal is alleen groter dan de zaal waar de werken van Mucha hangen en voor mij waren de overige exposities ook zeker de moeite waard. Zo is er een expositie over de geschiedenis van het roken en dit brengt het werk van vele grote namen bij elkaar. Zeer gevarieerde kunst met voor mij als hoogte punt een Picasso Fumeur et Amour, maar ook van Gogh en werken van Schilders van de Ploeg
Ook waren er twee series foto's, een ging over de sterren van de jaren '30, '40 '50 en de andere juist over anti-sterren, namelijk de inwoners van een heel gewoon boeren dorp in Amerika (tussen 1920 en 1940) die niet bekend waren met de impact van een camera en zodoende hun ware ziel zichtbaar laten.
tot slot hangt er ook nog een groep knuffels die ontzettend knuffelbaar, maar toch een tikje anders zijn.
Oud 28-02-2004, 09:23
sublime
sublime is offline
beetje late reactie

ik heb nog steeds geen tijd gehad zelf te gaan, maar hoor echt goeie dingen erover.. dus binnenkort toch maar een vrijdag inlassen (anders moet ik tot pasen wachten, nota bene..)

maar die andere tentoonstellingen klinken zeker ook erg als zijnde de moeite waard
Advertentie

Regels voor berichten