![]() |
|
![]() |
Hoi!
![]() Ik heb het onderwerp 'vivi-sectie' gekozen als onderwerp voor een project. Nu wilde ik in dit verslag, maar ook in mijn presentatie, de meningen van anderen verwerken. Dus als jij een goed beargumenteerde mening hebt over dierproeven en je vindt het niet erg als in van jou zou citeren, stuur me dan je mening toe. Dit kan ook naar mijn e-mail-adres: anna-julia@lycos.nl |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Persoonlijk vind ik het een ernstige vorm van dierenmishandeling. Ik vind dat zo'n dier of eerst verdoofd moet worden of eerst gedood moet worden.
Ik snap echt niet waarom dit fenomeen nog bestaat. Ik vind het een kleine moeite om zo'n dier al dat lijden te besparen en daarom is het ook ronduit belachelijk dat het niet verplicht is om een dier eerst te doden danwel eerst te verdoven. Ik snap ook niet waarom mensen hier uberhaupt nog aan meewerken, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.
|
Verwijderd
|
Bij de ontwikkeling van geneesmiddelen snap ik het wel; er zijn op het moment nog geen accurate methoden om zo'n medicijn anders echt goed te testen. Wel vind ik dat er aandacht moet worden besteed aan het ontwikkelen van methoden waar geen dieren aan doodgaan.
Bij de cosmetische industrie ben ik er zwaar tegen; daarbij zijn wél genoeg andere methoden om de producten te testen, en bovendien kiezen mensen er zelf voor om een cosmetisch product te gebruiken, het is niet zo dat ze 'niet anders kunnen'. |
![]() |
|
![]() |
Ah, mijn ideeën omtrent dit onderwerp, althans betreffende meer in het algemeen dierproeven, heb ik al eerder verwoord: http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=3 (onderaan)
Trouwens, sarah, indien het al juist was dat geen afdoende alternatieven voor medisch onderzoek disponibel waren, zelfs dan is daarmee de rechtvaardiging voor dergelijk onderzoek op dieren niet gegeven. Integendeel. De schraging kan de geïnteresseerde vinden onder bovenstaande link. ![]()
||
Citaat:
|
|