Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2004, 12:29
anna-julia
anna-julia is offline
Hoi!

Ik heb het onderwerp 'vivi-sectie' gekozen als onderwerp voor een project.
Nu wilde ik in dit verslag, maar ook in mijn presentatie, de meningen van anderen verwerken. Dus als jij een goed beargumenteerde mening hebt over dierproeven en je vindt het niet erg als in van jou zou citeren, stuur me dan je mening toe.
Dit kan ook naar mijn e-mail-adres: anna-julia@lycos.nl
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2004, 15:12
fib
fib is offline
vivi-sectie betekent als je het vertaald: snijden in levende wezens, toch?
Oud 20-02-2004, 21:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
fib schreef op 20-02-2004 @ 16:12:
vivi-sectie betekent als je het vertaald: snijden in levende wezens, toch?
vi·vi·sec·tie (de ~ (v.))
1 het nemen van anatomische en fysiologische proeven op levende dieren

Dierproeven kortom.

Als je even zoekt vind je mijn mening hier wel op het forum. Heb even geen zin om het 'weer' te gaan tikken.
Oud 20-02-2004, 23:48
autodropje
autodropje is offline
Persoonlijk vind ik het een ernstige vorm van dierenmishandeling. Ik vind dat zo'n dier of eerst verdoofd moet worden of eerst gedood moet worden.

Ik snap echt niet waarom dit fenomeen nog bestaat. Ik vind het een kleine moeite om zo'n dier al dat lijden te besparen en daarom is het ook ronduit belachelijk dat het niet verplicht is om een dier eerst te doden danwel eerst te verdoven. Ik snap ook niet waarom mensen hier uberhaupt nog aan meewerken, maar dat zal dan wel weer aan mij liggen.
Oud 21-02-2004, 12:44
Verwijderd
Bij de ontwikkeling van geneesmiddelen snap ik het wel; er zijn op het moment nog geen accurate methoden om zo'n medicijn anders echt goed te testen. Wel vind ik dat er aandacht moet worden besteed aan het ontwikkelen van methoden waar geen dieren aan doodgaan.

Bij de cosmetische industrie ben ik er zwaar tegen; daarbij zijn wél genoeg andere methoden om de producten te testen, en bovendien kiezen mensen er zelf voor om een cosmetisch product te gebruiken, het is niet zo dat ze 'niet anders kunnen'.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 20:45
MickeyV
MickeyV is offline
Ah, mijn ideeën omtrent dit onderwerp, althans betreffende meer in het algemeen dierproeven, heb ik al eerder verwoord: http://forum.scholieren.com/showthre...0&pagenumber=3 (onderaan)

Trouwens, sarah, indien het al juist was dat geen afdoende alternatieven voor medisch onderzoek disponibel waren, zelfs dan is daarmee de rechtvaardiging voor dergelijk onderzoek op dieren niet gegeven. Integendeel. De schraging kan de geïnteresseerde vinden onder bovenstaande link.
Oud 22-02-2004, 18:51
Jaegermeister
Jaegermeister is offline
Citaat:
autodropje schreef op 21-02-2004 @ 00:48:
Persoonlijk vind ik het een ernstige vorm van dierenmishandeling. Ik vind dat zo'n dier of eerst verdoofd moet worden of eerst gedood moet worden.
En als je wildt onderzoeken bij welke hoeveelheid van een bepaalde stof dodelijk is heb je er niks aan om ze eerst dood te maken.
Oud 22-02-2004, 21:57
fib
fib is offline
Ach beetje hypocriet, iedereen zegt dat het mishandeling is. Kort om het is slecht en zielig. Maar zometeen spuit je gewoon weer Fa, Nivea, adidas etc. deo onder je arm..........
Reageren

Regels voor berichten