Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 14:38
Hrvatska
Hrvatska is offline
Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op het volgende:

Ik heb een bijbaantje bij Albert Heijn, ik werk hier inmiddels 3,5 jaar en heb dus een vast contract. Helaas loopt het niet zo lekker tussen mijn baas en mij. Nu moet ik binnenkort stage lopen in een ander bedrijf. Ik heb bij Albert Heijn een vast contract van 12uur per week. Door deze stage kan ik die 12 uur niet werken, ik kan echter wel gewoon 8 uur werken. Mijn vraag is nu: Kunnen ze mij op basis hiervan ontslaan?

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2004, 14:53
matrix21
matrix21 is offline
heb je niet genoeg vrije uren om die 4 uur per week vrij te nemen dan?
Zelf moet ik ook binnenkort een maandje stage lopen waardoor ik de volle 13 uur vrij wil nemen. Daarvoor heb ik uren gespaard zodat ik het nu makkelijk vrij kan nemen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 15:49
Auntie M
Auntie M is offline
Natuurlijk een heel goede tip van Matrix21. Vul de 4 uur op met verlof. Het hangt er natuurlijk vanaf hoe lang je stage moet lopen en of je dat dan wel redt.
Zijn er helemaal geen andere manieren om die 12 uur vol te maken. Dat je met je baas regelt dat je die uren in vakanties inhaalt of zo?
Tis wel jammer dat je nu echt lekker met je baas door een deur kan. Wat is de reden hiervoor, doe je je werk niet goed of kom je vaak te laat? Kijk als jij goed kan opschieten met je baas kun je natuurlijk eerder een potje breken.
Een andere mogelijkheid is om minder uren te gaan werken, dus een nieuw contract, maar ja ook dan is de vraag of je baas wil meewerken omdat het niet goed gaat tussen jullie.

Op de vraag of ze je op basis van je stage kunnen ontslaan?
Dat hangt ervan af of je die andere 4 uur op komt dagen of niet, je kunt natuurlijk nooit zeggen 'ik kom niet want ik moet stage lopen' dat zal de AH worst wezen. Je zult daar goede afspraken over moeten maken. Ze kunnen je in ieder geval niet ontslaan omdat je stage loopt.
Oud 19-02-2004, 16:08
Hrvatska
Hrvatska is offline
Ik moet drie maanden stage lopen, dus genoeg vakantieuren heb ik niet. De reden avn het slechte contact tussen ons is dat zij een fout heeft gemaakt waarop haar heb gewezen, zij kon dit schijnbaar niet hebben en nu maakt ze mij het leven zuur. Ik andere jaren, onder andere bazen nooit problemen gehad met uren vrij krijgen voor m'n stage, maar ik denk dat zij dit nu gaat aangrijpen om mij ontslagen te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 16:50
Verwijderd
Je kunt het oplossen via de WAA (Wet aanpassing arbeidsduur) of gewoon op informele(re) basis vragen of je werkgever jouw contract wil omzetten in een overeenkomst met een kortere arbeidsduur per week, bij voorkeur met schriftelijke toelichting van de situatie en een verklaring van de werkgever dat hij na x maanden weer het contract zal omzetten in een zwaarder contract.

In elk geval mag hij je niet opzeggen om de enkele reden dat je een verzoek doet om urenvermindering. Ook dient hij rekening te houden met het verbod onderscheid te maken tussen voltijders en deeltijders en onderscheid naar arbeidsduur. Hoe het ook zij, zorg er in elk geval wél voor dat je in geen geval zonder het geregeld te hebben naar je stage gaat en zodoende uren misloopt. Dat levert wel een dringende reden voor ontslag op.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2004, 23:46
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Het klikt niet tussen jou en je baas dat kan gebeuren, nu is de vraag wie is "de baas" is dit je Verkoopmanager of de Supermarktmanager. Is het nummer 1 dan kan je altijd nog via de SM vragen voor de vermindering. Is het de 2de regel je het gewoon met je VM zo simpel is het
Reageren

Regels voor berichten