Kijk maar of je het wat vindt. Het is een verhaal over het amerikaanse worstelen in Nederland..
Het verhaal van een worstelaar genaamd Inferno...
And an Inferno will come
And enflame the crowd
The ring will be on fire
And enemies will be burned
Zaterdag 14 December....
Trillende benen , hart in je keel...het geluid komt je al tegemoet...Je hoort vaag in de verte mensen je succes wensen maar het dringt niet echt tot je door..
Het enige waar je aan denkt is het grote moment...De mensen voor je zijn nog bezig maar het kan het publiek niet echt boeien...Als je niet goed genoeg bent maken ze je af..Dat is hun sport...Die van ons is zorgen dat ze je uitschelden en haten..of dat ze je hand proberen aan te raken of je...respecteren.
Dat is ook hetgene wat wij heel veel voor elkaar hebben...respect. Hoe slecht je het ook deed..je dwingt toch respect af om voor al die mensen te staan..Ik hoorde net al iets van 300 man..Ik begin te hoesten en ga zowat over mijn nek van de zenuwen..
Je bent zo bang dat ze je niets vinden..en dan moet je weer overnieuw beginnen...en dan herkennen ze je waarschijnlijk alleen als die jongen die eerst wat anders was..
Ach..voor sommige mensen is het..een lachertje...voor sommige een lolletje en voor een derde bloedserieus..Voor ons is het...leven..
Wij zijn de homo's in spandex broekjes..de nepsporters...toneelspelers..Wij zijn de worstelaars van de DWF...Een amerikaanse sport in Nederland...En dat is geen pretje..
Het geluid wordt steeds luider...je hoort de bel en er dringt tot je door dat je niet meer terug kan enniet terug wil...De winnaar wordt beloondt met een overweldigend boegeroep...Er strompelt iemand backstage..Is dat de winnaar? Dan zal de verliezer er niet best aan toezijn..En daar komt hij ondersteund door de scheidsrechter..Zijn gezicht is lijkbleek en hij moet door andere worstelaars naar zijn kleedkamer toegeholpen worden. Zodra je dat ziet weet je dat je niet wil dat dat je gebeurt...Er knapt iets in je..
Het heet 'angst'...Het valt weg...in een diep gat dat adrenaline heet...Aderaline is een raar iets...Je voelt de pijn wel maar het registreert zich pas later...alsof het al wel om de hoek kijkt maar nog niet eromheen durft te komen...Hoe ben je in vredesnaam zover gekomen? Ik bedoel je was eerst een gewone casual worstelfan en nu opeens 'one of the boys'. Ach ja, dat verhaal is lang en uitgerekt maar zonder dat begrijp je niet wat ik er aan vindt dus zal ik het toch moeten vertellen.
Ik was een jaar of 3 geleden aan het winkelen in Den Haag. Nou lekker boeiend..pfftt.. de vriendin van een vriend van me was me langzaam maar zeker gek aan het maken...damn ik had te maken met een schoenofiel. Hier kan een jongen echt depri van worden.God make it stop...En toen gebeurde iets..We gingen de aktiesport binnen..Nou lekker denderend..maar ik wist niet dat dat mijn leven zou veranderen. Zoals elke dag had ik een worstelshirt aan. Dit keer een met Kevin Nash. Ik kwam binnen en een donkere jongen...In de worstelwereld bekend als Ashwin, begon een heel verhaal tegen mij over de Dutch Wrestling Federation en hij vroeg mij of ik een keer wilde komen kijken en misschien meedoen! Wow dacht ik wat een kans. De DWF was nog niet echt bekend maar proberen kan altijd. Wat een raar iets vond ik het toen ik er voor het eerst binnenkwam.
Het was een klein zaaltje en er waren niet zo gek veel mensen. Een vriend was meegekomen en die is later ook bekend geworden bij de DWF. Er waren verschillende bekende worstelaars al bij. Sommige zijn afgevallen maar de meeste zijn alleen maar beter geworden. Hetgene wat ik me nog het meest herinner zijn de bloeduitstortingen die ik overhield aan deze training. Dit was ook de training dat ik Oger leerde kennen. Ik had meteen respect voor deze lange agressieve worstelaar. Ik ben zelf niet een van de grootste dus zo en zo vond ik hem lang. Dit was ook 1 van de begintrainingen van het worsteltalent dat nu bekend staat als Santos. We hebben veel verschillende zalen gehad. We hebben veel verschillende worstelaars gehad en verschillende verloren. Sommige aan blessures eentje aan het ergste wat ooit in mijn en de DWF z'n geschiedenis is voorgekomen. Daar kom ik later op terug. De zalen werden beter.
A referee will step up
And strike back with furious vengance
A miracle will happen
And a Inferno will be born
De zaal waar ik mijn eerste schow heb meebeleefd is Forum Kwadraat. Wat ik was? Scheidsrechter, maar ja je klaagt niet ik bedoel je doet mee aan een worstelevent. En toen voelde je het nog niet maar je zag het. De adrenaline, de characters en het belangrijkste en het moeilijkste: de interactie met het publiek. Aan het begin van de schow was het publiek nog niet echt...in de 'mood' maar aan het einde was iedereen in opperbeste stemming, schreeuwde alles wat in hun opkwam en genoot met volle tuigen.
Hetegene wat ik mij het meest herinner aan deze schow is dat ik scheids mocht zijn van een duitse partij, we begrepen elkaar redelijk door Engels met elkaar te praten maar het was echt een rare ervaring met mensen in de ring staan die je niet eens goed kon verstaan. Uiteindelijk is alles goed gekomen en het was een van de eerste keren in de DWF dat er een stoel gebruikt werd, goed het zitje schoot kilometers de lucht in maar hé het was een stoel! Het zag er allemaal niet wereldschokkend uit maar we wisten en hoopten dat het allemaal later beter zou worden. De week erna kreeg ik te horen dat we zelfs op TV West waren! Phew dat was gaaf! en zelfs ik kwam in beeld.
Pas het jaar daarna hadden we weer een schow. In Februari als het goed is. Hij heette DWF: Fight to Survive Out of Control. Dit keer werd het begrip Hardcore(met wapens) te ver uitgerekt er waren welgeteld 3 hardcore matches.
De kracht van Hardcore matches zit erin omdat het een speciale match is en niet veel gebeurt. Ik bedoel worstelaars horen niet elke wedstrijd wapens te gebruiken. Er is veel commentaar gegeven omdat er nogal lange wedstrijden tussen zaten. Ik was nu de self-proclaimed Hardcore Ref.
Mijn streven was om mijn character of zoals we dat in het worstelen noemen 'gimmick' een 'evil' scheidsrechter te maken.Daar is nooit meer iets van gehoord. In deze periode na Fight to Survive zijn er veel dingen gebeurt. Sommige ten goede sommige slecht voor de DWF.
Er gingen worstelaars weg, er kwamen erbij We kregen een apart iemand voor het schrijven van de verhaallijnen. . We hadden dat ook wel echt nodig omdat onze schows heel los aan elkaar hingen terwijl bij worstelen juist het allemaal op elkaar moet aansluiten. Daardoor willen fans de volgende schow ook weer zien om te kijken hoe het afloopt. In amerika wordt het een soap voor mannen genoemd en op zich hebben ze wel gelijk alleen wij izjn iets geweldadiger.En zelfs hetonverwachte gebeurde: Inferno raakte bezet!
Ik kreeg verkering met een schat van een meid waarmee iknu nog steeds wat heb. Ze heet Brigitte en terwijl ik dit schrijf hebben we al 2,5 jaar Toen kwan het nieuws de volgende schow ging Broken Silence heten omdat we zolang niets van ons lieten horen…En mijn droom kwam uit: ik zat erin!
The silence is broken
New stars will stand up
Amaze you
And try to make it to the top
Wordt vervolgd...