Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
M.i. is te veel naar het economische aspect gekeken, het lijkt me dat het welzijn in andere Europese landen hoger ligt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Per heden zijn de Nederlanders burgerlijker dan de Belgen, of is dat niet wat deze test min of meer meet? Niks mis mee, 't betekend gewoon dat alles in Nederland nu nog beter geregeld is. Overigens lijkt me Canada op één te staan, afgaande op de Human Developement Index uit 1993. Overigens stond de VS toen tweede, Japan derde, Nederland vierde en Japan vijfde.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is nu eenmaal zo dat (in vergelijking met andere landen) er in Nederland veel welvaart heerst, bijna niemand van de honger hoeft om te komen, de meesten goed verzekerd zijn, en het openbaar vervoer en gezondheidszorg toch één van de besten van de wereld zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Deze meting betekent overigens maar bitter weinig. Iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat een beter land is dan een ander, dat kun je niet doen op basis van een paar losse sociale statistieken zoals de VN doet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed... als ik heel eerlijk moet zijn bevalt het mij wel hoor in Nederland...
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het een illusie is te denken dat de sociale welvaart in andere EU-landen hoger ligt dan hier. Elk land heeft zijn eigen problematiek. In Duitsland zijn het de grote aantallen Turken, veel meer dan in Nederland, wier integratie in Duitsland compleet mislukt is die nu in ghetto's wonen zonder uitzicht.
In Frankrijk heb je natuurlijk het Front National van Le Pen, ook geen fijne partij. Trekt wel enorm veel stemmen omdat de verhoudingen tussen autochtonen en allochtonen in Frankrijk minstens zo scherp zijn als hier. Daar zijn het vooral Tunesiërs en Algerijnen die in zware criminaliteit zitten, vergeleken waarbij onze kutmarokkaantjes nog wel meevallen. In Engeland is de problematiek meer economisch getint: de enorme achterstands- en fabriekswijken in Birmingham en Manchester, waar het uitzichtloze leven ertoe leidt dat veel jongeren werkloos blijven en in de criminaliteit vervallen. Elk land heeft z'n eigen problemen. Ik denk dat wij het hier zo slecht nog niet hebben. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ander gedeelte van je uitspraak: Dat West Europa meer geld had door het Marshall Plan doet niet terzake. Dat ze meer geld hadden wel, ervan uitgaand dat daar nuttige dingen mee gedaan werden. Dat ze dat van de VS kregen, en welke motieven de VS daarbij hadden, zijn niet relevant in een discussie over de hoogte van de welvaart. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens wijzen een paar mensen hier bij Frankrijk vooral op de grote steden en dan nog meer vooral Parijs, maar het zuiden en zuidwesten is voor Nederlandse maatstaven behoorlijk verpauperd. Dan heb ik het niet over de toeristenplaatsen (lees: de meeste kustgebieden), maar landinwaarts.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik weet nog goed dat Times een artikel had over nederland, de problemen, Pim, en de instellingen vergeleken met andere landen.
de conclusie, zo rond maart 2002: "Sixteen milion spoiled brads on the northen shores of Europe, erritated because they don't know what to ask for their birthday on 15 may" |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
In vergelijking met de nog rijkere landen hebben ze het hier als een hemel: bijv. Duitsland en zeker de VS zal het ze echt niet breder geven. Werk je niet, dan eet je niet, niet van je eigen geld te minste, aldaar. Als je overigens mijn gedachtes er over wilt hebben: Sociaal is nederland, maar dan alleen in de politiek. We denken dat we daar mee ontwikkelder zijn dan de rest. Als je niet werkt, hoe moet je dan ooit verwachten dan je een eigen woning kan hebben? T lijkt mij veel logischer dat je bij familie in huis komt wonen, misschien zelfs vrienden. Bijstandsmensen hebben hun eigen, gehuurde, huis. Zelfs de basis kan ontzettend helpen: bij je buren mee eten zodat je het weer iets makkelijker hebt. Gebeurt dat? Ik heb eerder het beeld dat mensen opzich zelf creperen in een klein huis, zonder hulp van anderen. Anders moet je maar even via PM reageren, we gaan een beetje offtopic Laatst gewijzigd op 14-07-2003 om 19:02. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Hoe dan ook, in belgië is de gezondheidszorg beter, mits je genoeg geld hebt. De rijken doen er ook goed aan om met een grote berg cash naar belgië te rijden. Ach, geld doet overal wonderen. Geestelijke gezondheids zorg: Grootste min punt is inderdaad het achtelijke rookverbod dat men in wil stellen. Face it: de wereld is in recessie en nederland vergrijst. Dit soort dingen gaan met golven. Maar het geluk van liefde, creatie en sociale structuur kan geen beleid van je afpakken. Gelukkig maar, dat die dingen daar niet van afhankelijk zijn. |
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]EvilSmiley schreef op 14-07-2003 @ 23:40:
Knap he, zo in maart 2002. Misschien wel het grootste compliment ooit door wim kok ontvangen. ![]() Hoe dan ook, in belgië is de gezondheidszorg beter, mits je genoeg geld hebt. De rijken doen er ook goed aan om met een grote berg cash naar belgië te rijden. Ach, geld doet overal wonderen. Hoe bedoel je? Doel je nu op de Nederlanders die zich in België laten behandelen of de Belgische gezondheidszorg in het algemeen? Geestelijke gezondheids zorg: Grootste min punt is inderdaad het achtelijke rookverbod dat men in wil stellen. Huh? Het rookverbod heeft volgens mij helemaal niets met geestelijke gezondheidszorg te maken. Ik doelde juist op het tekort aan opvang voor psychiatrische patiënten, die nu op straat gaan rondzwerven en een gevaar voor zichzelf en hun omgeving vormen. Face it: de wereld is in recessie en nederland vergrijst. Dit soort dingen gaan met golven. Dat klopt, maar je kan maatregelen nemen om de ''pijn'' te verzachten. Maar het geluk van liefde, creatie en sociale structuur kan geen beleid van je afpakken. Gelukkig maar, dat die dingen daar niet van afhankelijk zijn. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Een btje mierenne*ken maja... ik ben wel benieuwd wie dr nou precies 3de of 5de was ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|