Advertentie | |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Het lijkt me verschrikkelijk om ME te hebben. Je moet je hele leven aanpassen en als er dan ook nog eens mensen zijn die je niet geloven maakt dat het extra moeilijk en ook boos!
Eerst die vriendin en ex. Als je vriendin weer langs komt voor het profielwerkstuk leg haar dan uit dat je het erg vind dat ze denkt dat het wel meevalt met jou situatie. Als er zoveel dingen zijn waaraan je moet voldoen met ME zeg die dingen dan, dan begrijpt ze waarschijnlijk ook wel dat ze het verkeerd had. Omdat je ex haar vriend is krijgt hij het waarschijnlijk ook wel te weten. En natuurlijk lig je met ME niet alleen maar in je bed, je moet ook nog een beetje ontspanning hebben!!!!! Rouwverwerking....praten,praten,praten....huilen,huilen,huilen dat is het beste wat je kan doen. Heel veel sterkte!
|
hey konijn!
ten eerste: gecondeleerd ![]() Dat je vriendin je niet geloofd is onwijs lullig en ik kan me voorstellen dat je je daar rot om voelt! je niet begrepen voelen, en zelfs niet geloofd worden is vreselijk ({)(}) en behalve wat Leonoor zegt, weet ik het ook niet. sterkte! wendy
|
@Leonoor: dat is inderdaad het boek dat ze ervan geneest. En wat ik bedoel met dat ze het erger heeft: Renate Dorrestein is tijden bedlegerig geweest. Ik denk dus dat mijn 'vriendin' dan alleen maar nog minder snapt dat ze mij wel eens in het café ziet etc. Een officiële brochure is idd wel een idee.
@Wendy: Ik kan er natuurlijk binnen mijn eigen gezin ook wel over praten, maar mijn vader is nogal zwijgzaam, en mijn broertje van 16 is uiterlijk wel al een stoere bouwvakker, maar eigenlijk nog een kind. Heel emotioneel, en kan er slecht tegen. Mijn moeder moet natuurlijk ook haar verhaal kwijt, wat er op neer komt dat ik binnen mijn gezin voor mijn gevoel het meeste opvang. Met zijn vrouw kan ik wel praten, zij kan er gelukkig voor haar wel over praten. Maar dat is natuurlijk (vooral nu in het begin) ook vooral luisteren. En het zoontje blijft maar vragen waar papa is... Wel verteld dat papa nu een sterretje is, maar dan blijft hij doorvragen. Zit papa dan in de wolken? Kunnen wij dan ook door de wolken vliegen? En waar zijn de bloemen en de kist gebleven? ..... @De rest: Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ga gewoon dit schooljaar volhouden en daarna ga ik geen moeite meer doen om het contact met mijn 'vrienden' te behouden. Eigenlijk wil ik ook een foto van hem, of het gedicht, dat bij de crematie werd voorgelezen, ophangen op mijn kamer, maar ik denk dat het daar te vroeg voor is.. Op dit moment begin ik denk ik te huilen zodra ik het zie. (Hoewel 's avonds even lekker huilen ook wel fijn kan zijn).
|
Verwijderd
|
Ten eerste, heel erg veel stertke
verder vind ik het echt heel raar dat je vrienden je neit geloven... en tuurlijk moet je leuke dingen blijven doen, Ookal is het alleen maar even wat afleiding van alles wat je hebt meegemaakt... Maar om even terug te komen op je vrienden, kan je ze neit iets laten zien... iets van een verklaring van de dokter om aan te tonen dat je echt niet liegt? (dit zou natuurlijk eigenlijk niet hoeven want ze horen je gewoon te geloven als je vrienden..) En steunen ze je verder wat betreft het verlies van je goede vriend? Of zeggen ze daar ook niets over? In ieder geval, nogmaals heel erg veel sterkte... |
![]() |
|
![]() |
Heej liev meisju...
ME is een ernstige ziekte waar veel mensen helemaal niks vanaf weten.. Als jij tegen iemand zegt dat je moe bent.. zal die gene zeggen; ' ja dat hebk ook weleens'. Dat is het zelfde als iemand pfeiffer heeft.. aan de buitekant zie je vaak niks en dus denken mensen dat je je eigen aanstelt. Dit komt heel erg vaak voor en veel mensen denken dat je dit doet om aand8 te trekken... Ik snap dat het heel moeilijk voor je is en al heb je dan al zoveel tegeslagen en al begint dan je beste vriendin te zeuren dat ze je niet gelooft.. dan zou ik denk ik ook in een depressie raken... Maar meisje.. jij weet dat je ME hebt en dat het heel moeilijk is om er mee te leren leven.. als anderen mensen je niet geloven dat zijn het ook geen vrienden! Dit klinkt misgien heel hard maar als jij toch zegt dat je moe bent.. dan is dat toch gwoon zo! Dan moeten ze je zeker niet gaan wantrouwen en al helamal niet in zo'n moeilijke periode! Ik zou er met haar gewoon een ker over praten.. en anders laat je moeder erbij zitte zodat zij ook kan bevestingen dat het egt een heel ernstige ziekte is... laat haar ook iets meer over ME lezen.. en als ze je dan nog niet geloofd.. dan zou ik haar de deur wijzen! Aan zo'n iemand heb je helemaal niks!!!! Sterkte in iedergeval Je mag me altijd toevoegen op msn: Liefsig16@hotmail.com LIefs Elke |
Advertentie |
|
![]() |
|
|