Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2004, 11:45
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Ik heb bij m'n inet-provider een datalimiet. Het dataverkeer wordt gemeten over de laatste 30 dagen. Ik download ook nogal graag, maar ik moet er dus op letten dat ik op die dertig dagen niet over m'n limiet ga.
'sNachts is het downloaden met een gewicht van 50 % (dus er wordt maar de helft van het verkeer aangerekend), maar het probleem is dat ik snachts slaap (duh!) en dus mijn verkeer niet in de gaten kan houden. Zo had ik het afgelopen nacht weer vlaggen. Men is zo leuk geweest om 2 GB van mijn pc te plukken, met als gevolg dat ik lichtjes over mijn datalimiet zit (op zich geen probleem, buiten dan dat ik enkele daagjes op smallband gezet wordt tot mijn limiet terug onder de max toegelaten hoeveelheid zit).

Om dit in de toekomst te vermijden, wou ik vragen of iemand een manier weet om een download/upload limiet in te stellen. Ik wil dus niet mijn bandbreedte beperken, maar gewoon een max instellen dat er op een nacht mag gedownload worden van mijn pc, en als dat max bereikt is, dat ie dan het downloaden van mijn pc blokkeerd of gewoon heel mijn internet afsluit.
Ik heb al eens gekeken naar netlimiter, maar daar kan je blijkbaar enkel de beschikbare bandbreedte mee beperken. Of vergis ik mij ?
Oud 20-02-2004, 11:59
Verwijderd
NetLimiter
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:00
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
DU meter. Die houdt precies bij, en geeft je een waarschuwing op grond van allerlei in te stellen variable
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:01
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
********** schreef op 20-02-2004 @ 12:59:
NetLimiter
daarmee kan je alleen maar snelheid instellen voor zover ik weet
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:27
Verwijderd
Citaat:
Dr HenDre schreef op 20-02-2004 @ 13:01:
daarmee kan je alleen maar snelheid instellen voor zover ik weet
Ja, klopt..
Maar als hij de download/upload halveert dan kan het beter verdeeld worden
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 13:03
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Nou, dat is het 'm net. Ik wil m'n download/upload niet halveren of zo, ik wil gewoon dat het internet geblokkeerd wordt als een bepaalde hoeveelheid overschreden wordt.
En met netlimiter lukt dat dus niet, blijkbaar.
Kan je dat met DUmeter wel, of kan je enkel waarschuwingen instellen (in het laatste geval heeft dat geen nut, want ik word toch van niets wakker als ik slaap )
Oud 20-02-2004, 13:12
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
hji geeft alleen maar waarschuwingen
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 10:02
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Niemand anders geen ideetjes meer ?
Oud 21-02-2004, 10:37
Harrie
Harrie is offline
Misschien moet je overwegen om geen server op je pc te laten draaien (of gewoon geen files in de share folder te gaan kakken)?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 10:55
Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Harrie schreef op 21-02-2004 @ 11:37:
Misschien moet je overwegen om geen server op je pc te laten draaien (of gewoon geen files in de share folder te gaan kakken)?
of het delen van zn bestanden in je shared folder uitzetten. Of de uploadsnelheid voor bepaalde prog's zoals kazaa flink omlaag zetten(1kb/s ofzo). Allemaal omwegen, maar goed...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 11:03
Kawoutertje
Kawoutertje is offline
Ik draai geen server, en ik deel enkel bestanden in het thuisnetwerk waar niemand van buitenaf aan kan

Maar inderdaad, 'tis voor kazaa lite en emule oa. Ik gebruik nu al reeds NetLimiter om de upload beneden een bepaalde limiet te houden ( en aldus onder een bepaald aantal MB op een bepaalde tijdsperiode). Maar het is zoals Dr HenDre zegt, allemaal omwegen, geen to the point oplossing dus...
Reageren

Regels voor berichten