Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 21:45
MissManson
MissManson is offline
mijn vader heeft de ergste vorm van borderline.....nou mag ik geen contact meer met hem hebben omdat mij dat helemaal naar beneden trekt en omdat het gewoon een slecht persoon is me vader heeft me erg mishandeld en hij is der vandoor gegaan met zijn eigen zus ik heb me vaders armen vaak gezien dat ze tot het bod open gezaagt waren der zijn zoveel dingen gebeurt met me vader dat ik nu moet kappen met contact met hem hij heeft me alleen slechte dingen bij gebracht in me leven maar ik heb het der zo moeilijk mee kijk hij heeft me dan wel mishandeld en nog veel meer enzow maar soms vind ik hem dan ook zielig en heb dan medelijde met hem maar aan de andere kant denk ik dan van hij heeft een heel stuk van me leven kapot gemaakt en daarom kan ik ook veel dingen niet etc. en dan word ik enorm boos op hem heeft iemand hier ook een ouder die zo erg borderline heeft en hoe gaan jullie daar mee om? hebben jullie ook geen contact meer? ik kan dat namelijk echt niet aan met hem vind het kut....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2004, 22:47
Hakkie
Hakkie is offline
Wow, wat vreselijk om dit te lezen. Mijn vader heeft ook borderline, maar dan juist een lichte vorm, dus eigenlijk heb ik er geen ervaring mee. Hij heeft me wel verteld over een vroegere zelfmoordpoging, en ik heb veel goede gesprekken met hem. Ook omdat ik zelf een tijd gedacht heb dat ik ook borderline had/heb.

Van wie mag je geen contact hebben? Van zijn begeleider(s)? Of van je moeder, eventueel? Is je vader opgenomen, dat je nu ineens geen contact meer met hem mag hebben? Misschien is het wel tijdelijk, om hem 'tot rust' te laten komen, zeg maar. Dan is het misschien wel goed, dat hij zich kan richten op eventuele behandelingen enzo.

iig kan ik je dus niet echt helpen want met zo'n extreme vorm van borderline heb ik geen ervaring. Veel sterkte!
Oud 19-02-2004, 22:54
Earendil
Earendil is offline
Probeer om te beginnen eens wat leestekens, het is een beetje chaotisch zo (niet lullig bedoeld hoar).

Ik heb zelf geen ouder met borderline, maar een vriendin van me heeft het. Ze heeft het niet in de ergste vorm (wel een behoorlijk erge ) en het gaat momenteel redelijk goed met haar, maar het is toch heel erg geweest en ze heeft eerder inderdaad een aantal mensen met zich meegetrokken.
Zij heeft haar vrienden echter natuurlijk nooit mishandeld ofzo... dat maakt het wat moeilijker om me in te leven in je verhaal. Ik kan me wel voorstellen dat jij je nu echt geen raad weet met hoe je hiermee om moet gaan. Het is wel verstandig om inderdaad geen contact met hem te hebben zolang hij er echt zo erg aan toe is. Als die vriendin van mij, die nog niet eens de ergste vorm heeft, al mensen met zich meetrekt, gebeurt dat in dit geval waarschijnlijk nog veel erger.
Dat hij je mishandeld heeft kan ook aan het feit gelegen hebben aan dat hij aan borderline lijdt. Ik zou het hem ook kwalijk nemen hoor, zeker wel, en ik zou hem op een bepaalde manier wel haten, maar het blijft je vader en als die borderline eigenlijk hoofdzaak was bij het mishandelen kan je je misschien bedenken dat hij, als hij die ziekte niet had gehad, misschien wel heel anders was geweest. Want het ís wel echt een ziekte, en eentje waar je niet zomaar eventjes van geneest.
Ik wil het niet opnemen voor je vader hoor, want ik ken hem niet en zo te horen heeft hij jou het leven ook flink zuur gemaakt, maar het moet voor hem ook wel heel rot zijn.
Ik weet niet wat je nou precies met die laatste zin bedoelde

Citaat:
ik kan dat namelijk echt niet aan met hem vind het kut....
maar als je bedoelt dat je het niet aankan geen contact meer met hem te hebben zou ik je toch aanraden het toch maar vol te houden. Als het inderdaad zo erg is als ik denk doe je er geen goed aan wél contact met hem te hebben, hij zal je waarschijnlijk alleen nog maar erger kapotmaken.
Heel misschien gaat het over een tijd wel iets beter met hem en nog misschiener zou je hem dan kunnen schrijven ofzo, maar ik zou het nu zeker nog niet doen als ik jou was!

Ik wens je in elk geval heel veel sterkte hiermee, kan me voorstellen dat je je niet bepaald goed voelt ofzo...
Knuffel,
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 07:33
littlegurl
littlegurl is offline
Mijn ouders hebben gelukkig geen borderline. Maar als ik zo lees wat je vader je heeft aangedaan zal ik maar geen contact meer zoeken. Je vader is natuurlijk al wat ouder en als hij ook nog eens de ergste vorm heeft, zal hij er waarschijnlijk niet meer vanaf komen. Het blijft toch je vader dus je vind het moeilijk om geen contact meer met hem te hebben, maar daar zal je denk ik aan moeten wennen.
En je woede kan je misschien opschrijven in een brief en die brief aan je vader geven.

Sterkte!
Oud 20-02-2004, 11:45
Eend
Eend is offline
Hmmz...ik ben zelf een borderliner, maar GELUKKIG heb ik het niet zo erg. Ik kan mezelf wel een beetje inbeelden in je vader. Dat ie wazen krijgt waarin ie je slaat of zo. Maarja, misschien was dat helemaal niet zo.
Wat ik wil zeggen is, dat er niet voor niks gezegd wordt dat je bij hem weg moet blijven.

Het is namelijk zo, dat het gedrag van een borderliner heel erg makkelijk overgenomen kan worden. Dus waar ze je waarschijnlijk voor willen beschermen is dat jij zijn gedrag na gaat doen. Ook al zal je waarschijnlijk zeggen dat je dat noooooit zou doen, dat soort dingen gebeuren altijd onbewust. Dus ik raad je aan om serieus even de raad op te volgen en afstand te houden van je vader.
Ook al istie je vader...
Oud 20-02-2004, 13:50
coopergirl
coopergirl is offline
Hé meis,
Wat een nare situatie, zeg! Ikzelf heb ook geen contact meer met mijn vader. Mij pa lijdt dan wel niet aan BPS, maar hij is psychopaat. . .
Dat dubbelzinnige gevoel is voor mij heel herkenbaar. Aan de ene kant denk ik 'hij is en blijft mijn vader, het is een ziekte...' maar anderzijds heb ik ook zoiets van 'hij heeft mij jaren lang zoveel pijn gedaan, misbruikt, psy. en seks. mishandeld en dergelijke...'
Over tips hoe je met BPS het beste kunt omgaan, heb ikzelf geen ervaring mee.. Ik weet niet of het mogelijk is dat je bv een voorlichtingsgesprek met je vaders hulpverlener kan hebben? Dat hij je bijvoorbeeld tips voor de omgang met BPS geeft..?

Heel veel succes, girl! (f)
Oud 20-02-2004, 21:17
miss x
miss x is offline
Wat vreselijk voor je dat je vader zo'n erge vorm van borderline heeft maar is het niet aan jou zelf te beslissen of je hem wel of niet mag zien?
Heel veel sterkte ermee

Liefs miss x
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 01:26
MissManson
MissManson is offline
mijn vader is ook een bla bla bla leugenaar weet die naam der voor niet en hij is narcistisch of hoe je dat ook schrijft en manisch der is vastgesteld dat hij ook pschychopaat is en dat der geen weg meer voor hem is om beter te worden en dat hij waarschijnlijk zich ook vroeg van kant gaat maken ik mag geen contact van de pschychologen en pschychiaters en van me moeder en zus die hebben dat liever ook niet want als ik daar wel is was geweest dan was ik thuis en kreeg ik paniek aanvallen en hyperventileren.....door hem slik ik ook allemaal medicijnen o.a antidepressiva en valium, en iets heel sterks voor ernstige spanningsmigraine moet ik elke dag nemen anders word ik gek van de pijn etc. ik vind het gewoon erg moeilijk dat me vader gestoord is hij vertelde me zelfs hoe de sex met zijn zus was en dat ze na de sex elkaar gingen slaan ik was daardoor ook doorgedraaid en was toen met politie uit huis gehaald en in een gesloten ingericht beland ik schrijf inderdaad wat chaotisch maar ik kan niet anders....het zit me gewoon allemaal zo dwars ik ben zo erg down en ik wil dat heel niet ik probeer juist te leven maar ik moet nou enige tijd rust nemen van de begleiders anders kan der wat met me gebeuren wat ik liever even niet zeg....en dat jij kweet ff neit hoe je heet misbruikt bent daar kan ik ff ook niet op ingaan want daar kan ik ook niet over praten want daar zit ik ook mee met iets daarover.....ik weet het gewoon ff niet meer ik weet dat jullie me ook niet kunnen helpen kheb een lieve stiefvader en moeder en zus en zwager en vrienden en vriendinnen ook al doen ze hun best om me op te vrolijken het lukt niet niemand kan me helpen ik mezelf niet eens maar ik ga gewoon door en ik hoop dat der een tijd komt dat alles goed weer gaat met me der zijn nog zoveel andere dingen gebeurd dat ik allemaal zagen vond met stukken vlees eraan en bloed gatverdamme verder zal ik de rest maar niet vertellen dat gaat echt TE ver....maar ik moet dit ff kwijt zit der gewoon erg mee....en ik vind het heel erg lief dat jullie zo reageren dank jullie wel xxxxx
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 01:32
Eend
Eend is offline
ik verwachtte ook niet van mezelf dat ik je zou helpen. Meestal is het al fijn om reacties te krijgen op je verhaal.
Ik merk aan je dat je het heel moeilijk hebt en ik vind het knap dat je doorgaat (wilt?). Het is een situatie die een meisje van jouw leeftijd niet mee hoort te maken. Daarom wil ik je ook een grote knuffel geven;

*KNUF!!!!!!*
Oud 21-02-2004, 10:24
MissManson
MissManson is offline
Citaat:
Eend schreef op 21-02-2004 @ 02:32:
ik verwachtte ook niet van mezelf dat ik je zou helpen. Meestal is het al fijn om reacties te krijgen op je verhaal.
Ik merk aan je dat je het heel moeilijk hebt en ik vind het knap dat je doorgaat (wilt?). Het is een situatie die een meisje van jouw leeftijd niet mee hoort te maken. Daarom wil ik je ook een grote knuffel geven;

*KNUF!!!!!!*
lief dankje wel
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 15:25
humming bird
humming bird is offline
meissie, je moet echt dringend hulp gaan zoeken, voor jezelf. Neem contact op met bureau Jeugdzorg, of met een Riagg bij je in de buurt. Het lijkt wel of je aan het doordraaien bent! Kom voor jezelf op, en help je zelf alsjeblieft door hulp te zoeken. Allleen kom je hier niet uit.

Praat desnoods met iemand die je vertrouwt (een volwassene die je verder kan helpen) en zorg dat je je wat beter gaat voelen. Hiet op het forum kunnen we je steunen maar je hebt toch echt proffesionele hulp nodig!

Heel veel sterkte!
Liefs, Paula
Oud 21-02-2004, 17:35
Heartagram
Heartagram is offline
kheb een nieuwe pagina aangemaakt heartagram in plaats van missmanson dat jullie dat ff weten haha

doordraaien doe ik niet meer zo snel kheb nou een stabiel thuis en goeie mensen om me heen en ik loop al sinds 1998 bij het riagg/altrecht nou heb ik sinds 3 jaar een hele goeie pschycholoog die me goed helpt en een pschychiater die me medicatie onder controle houd.....ik ga het allemaal wel redden maar this gewoon ff lekker om het op te schrijven en dat ik misschien mensen tegen kom die me goed snappen dat doet me dan goed zoals coopergirl bijv. jou wens ik trouwens ook veel sterkte toe this niet niets....ik kom der wel uit maar het blijft moeilijk en this gewoon ff lekker om reactie's te krijgen enzow... vind het erg lief....en vechten doe ik al me hele leven lang dus zo snel geef ik niet op ik kom hier zeker wel uit het heeft gewoon tijd nodig dat weet ik ook wel maar soms zit het me ff tot hier en dan moet ik het ff kwijt....dank jullie wel xxx
Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 23:23
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
MissManson schreef op 19-02-2004 @ 22:45:
mijn vader heeft de ergste vorm van borderline.....nou mag ik geen contact meer met hem hebben omdat mij dat helemaal naar beneden trekt en omdat het gewoon een slecht persoon is me vader heeft me erg mishandeld en hij is der vandoor gegaan met zijn eigen zus ik heb me vaders armen vaak gezien dat ze tot het bod open gezaagt waren der zijn zoveel dingen gebeurt met me vader dat ik nu moet kappen met contact met hem hij heeft me alleen slechte dingen bij gebracht in me leven maar ik heb het der zo moeilijk mee kijk hij heeft me dan wel mishandeld en nog veel meer enzow maar soms vind ik hem dan ook zielig en heb dan medelijde met hem maar aan de andere kant denk ik dan van hij heeft een heel stuk van me leven kapot gemaakt en daarom kan ik ook veel dingen niet etc. en dan word ik enorm boos op hem heeft iemand hier ook een ouder die zo erg borderline heeft en hoe gaan jullie daar mee om? hebben jullie ook geen contact meer? ik kan dat namelijk echt niet aan met hem vind het kut....
Misschien moet je de volgende keer even wat punten en komma's gebruiken, want het is heel moeilijk om je verhaal zo te volgen

Maar het lijkt me erg rot als zoiets je overkomt! Eigenlijk heb ik nooit in zo'n situatie gezeten, dus ik zou je geen advies kunnen geven... misschien moet je in therapie gaan, dat helpt je misschien om te gaan met de situatie
Oud 22-02-2004, 03:18
Verwijderd
Er is maar een zinvol advies, blijf weg bij die man, ookal is het je vader, als ik het zo lees is hij gewoon psychopaat. Je moet nu ervoor kiezen dat het goed komt met jou, en met je vader erbij lukt dat niet
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten