Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2004, 21:23
Verwijderd
ik heb nu ruzie met de 2 enigste en beste vriendinnen van mij .
Wat er mis is? NOu
*ze vinden dat ik teveel over mijzelf praat
*ik meng mij altijd in hun gesprekken
*ik verzin smoesen omdat ik ff niks zeg

opeens krijg ik dit allemaal naar mijn hoofd. Opeens hadden ze er genoeg van. maarja ik voel mij nu behoorlijk klote enz.
eentje zegt dat ze het voorlopig niet wilt proberen. De andere volgens mij nooit meer
Als ze het nou hadden gezegd als ik het doe maar nee alles in 1x.
iemand nog tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2004, 21:30
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik, ik, ik.... probeer je eens te verplaatsen in je vriendinnen en wees heel eerlijk en kritisch tegenover jezelf.
Oud 16-12-2004, 21:35
Qimm
Qimm is offline
* minder over je zelf praten
* je niet bemoeien met andermans gesprekken

LMD
Oud 16-12-2004, 21:35
Verwijderd
ik gebruik ik omdat ik het probleem ben volgens hun. Ze doen net alsof ik niet naar hun luister ik vraag ook hoe het met hun problemen gaat enz.
Als ik mij iets aan iemand irriteer zeg ik het toch ook gewoon.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:36
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 16-12-2004 @ 22:35 :
* minder over je zelf praten
* je niet bemoeien met andermans gesprekken

LMD
nou sorrie en ik zal het niet meer doen is niet goed genoeg
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:39
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 16-12-2004 @ 22:36 :
nou sorrie en ik zal het niet meer doen is niet goed genoeg
Misschiem omdat je het niet echt meent, of niet genoeg je best doet om het ook echt niet meer te doen.

Verplaats je in je medemens...
Oud 16-12-2004, 21:40
Verwijderd
Citaat:
~Hadiya~ schreef op 16-12-2004 @ 22:39 :
Misschiem omdat je het niet echt meent, of niet genoeg je best doet om het ook echt niet meer te doen.

Verplaats je in je medemens...
serieus dat heb ik gedaan maar daar is het al te laat voor volgens hun. En waarom zeggen ze het niet eerder als het niet te doen is?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 21:42
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 16-12-2004 @ 22:40 :
serieus dat heb ik gedaan maar daar is het al te laat voor volgens hun. En waarom zeggen ze het niet eerder als het niet te doen is?
Ik kan het me prima voorstellen dat mensen het allemaal op z'n beloop laten en dan in een keer zeggen 'en nou is 't afgelopen'.
Dat het te laat voor hen is betekend dat het al te lang gaande is en je er al veel eerder iets aan had moeten doen. Andermans gesprekken beluisteren en zeker inmengen is niet netjes. Constant over jezelf babbelen is niet sociaal. De wereld draait niet alleen om jou. Toon interresse in hen.

Laat ze voorlopig met rust (1 week ofzo) en ga dan eens met een van hen praten. Heb het niet de hele tijd over jezelf.
Oud 16-12-2004, 21:52
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 16-12-2004 @ 21:40 :
op een gegeven moment is de maat vol, zo gaat dat. En je kan ze idd eventjes aflaten koelen en dan gewoon rustig je excuses aanbieden en vertellen dat je er in het vervolg meer rekening mee zal gaan houden.
het is namelijk ook gruwelijk iritant als iemand het alleen maar over zichzelf kan hebben en midden in gesprekken binnevalt waar ze niks mee te maken heeft.
Oud 16-12-2004, 23:45
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
'nee, nou hoeft het al niet meer hoor..'

laat die kindjes toch lekker en ga normale vrienden zoeken
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 07:26
cmoon
cmoon is offline
waarschijnlijk menen die meiden t ook echt en is t dus ook waar, anders zouden ze niet zomaar t contact willen verbreken. Op zich kunnen ze je wel een 2e kans geven als je hier nog nooit op aangesproken hebben. Geef ze in ieder geval gelijk en als je langzaam weer steeds meer contact met ze krijgt komt t vast wel weer goed. Als t echte vriendinnen van je zijn laten ze je echt niet in één keer als een baksteen vallen. Nou succes ermee.
Oud 17-12-2004, 07:42
Gothic
Gothic is offline
ik had ook zo'n vriendin, was 1 groot drama, toen heb ik het contact verbroken, totdat ze weer goed in haar vel zat en netjes eerst proff hulp had bezocht.
Nu kan ik het weer prima met haar vinden .

Misschien voor jou ook een optie.
Oud 17-12-2004, 07:53
Vaj
Vaj is offline
Dit klinkt allemaal ontzettend kinderachtig

Eigenlijk moet je blij zijn dat je van ze af bent, zulke types zou ik niet willen als 'vriendinnen'. Misschien hebben ze wel gelijk, maar in geval van vriendschap zou je toch anders om moeten kunnen gaan met deze problemen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 08:39
Verwijderd
Ach, wat een stom gedoe van die meiden.. Ook echt dat ze eerst je beste vriendinnen zijn en dan samen tegelijk het contact verbreken, omdat jij je teveel in hun gesprekken mengt ofzo. Waarschijnlijk wilden ze sowieso al veel liever met elkaar omgaan dan met jou en vonden ze het daarom gewoon irritant dat je er steeds tussenkwam. Een andere reden kan ik niet bedenken. Alleen al het feit dat ze zo samenspannen en meteen allebei niet meer met je om willen gaan om zoiets kleins wijst al op kinderachtig gedrag van hun kant.
Ik denk dat het niet voor niets was dat jij je krampachtig in hun gesprekken ging mengen, jij wilde ook gewoon graag dat ze met jou bleven praten, terwijl zij daar waarschijnlijk minder behoefte aan hadden.

Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben hoor, maar dit was m'n eerste indruk toen ik dit topic las.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 09:11
Methuselah
Methuselah is offline
13-14 jaar oud?
Oud 17-12-2004, 09:31
bracelance
bracelance is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 17-12-2004 @ 10:11 :
13-14 jaar oud?
zoiets denk ik ja, en dan al zo'n zware problemen... daar gaat je leven
Oud 17-12-2004, 09:56
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 17-12-2004 @ 09:39 :
Ach, wat een stom gedoe van die meiden.. Ook echt dat ze eerst je beste vriendinnen zijn en dan samen tegelijk het contact verbreken, omdat jij je teveel in hun gesprekken mengt ofzo. Waarschijnlijk wilden ze sowieso al veel liever met elkaar omgaan dan met jou en vonden ze het daarom gewoon irritant dat je er steeds tussenkwam. Een andere reden kan ik niet bedenken. Alleen al het feit dat ze zo samenspannen en meteen allebei niet meer met je om willen gaan om zoiets kleins wijst al op kinderachtig gedrag van hun kant.
Ik denk dat het niet voor niets was dat jij je krampachtig in hun gesprekken ging mengen, jij wilde ook gewoon graag dat ze met jou bleven praten, terwijl zij daar waarschijnlijk minder behoefte aan hadden.

Ik kan het natuurlijk helemaal fout hebben hoor, maar dit was m'n eerste indruk toen ik dit topic las.
ze heeft dit op psychologie gepost en haar vriendinnen durfde het haar niet te vertellen, omdat ze bang waren dat ze in zichzelf zou gaan snijden...

Ik kan je vertellen, het kost bergen, en dan ook écht bérgen met energie om een depressief meisje als vriendin te hebben. Zeker als ze op alle mogelijke manieren aandacht nodig heeft elk moment van de dag en verteld over haar problemen. Kennelijk doet ze dat en dat is echt niet vol te houden. Daar ga je aan onderdoor. En het kan heel goed zijn dat dit de reden is dat ze het contact verbreken...
Twee vriendinnen en ik hebben dit om deze reden ook gedaan... we werden er zo gek van dat ze totaal geen moeite deed om zich beter te voelen.
Oud 17-12-2004, 11:01
Verwijderd
ik doe heel veel moeite om het niet te doen en dat lukt mij ook aardig. ALs dit in 1x komt doet het alleen maar veel meer pijn. Als ze het nou op het moment op aanspreken dat ik het doe, ik heb het blijkbaar niet door.
eentje zei wel dat ik niet de engiste ben met problemen. Nou dat weet ik ook heel goed en ik vraag er bij haar ook naar maar bij mij doet niemand dat.

En als hun met elkaar praten doen ze net alsof ik niet besta, ze spreken bijna elke dag met elkaar af en vragen geeneens wat aan mij. Ze hebben een jongen voorgelogen dat ik met hun meeging zodat hij mij niet naar huis bracht.

Ook doen ze alsof er niks aan hun mankeert.

dat het op 1x genoeg is slaat nergens op. Ze kunnen toch ook eerder er iets van zeggen. eentje praat voor hun beiden de andere staat er gewoon bij.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 17-12-2004 @ 10:11 :
13-14 jaar oud?
15
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 11:12
Verwijderd
De post op psych had ik niet gezien.
Het komt toch nog steeds op me over alsof die 2 meisjes je sowieso al buitensluiten. Het lijkt er niet op dat ze het beste met je voor hebben en geprobeerd hebben jou erbij te betrekken. Dan kun je nog zo aardig tegen hen zijn en nog zo hard proberen het goed te maken, maar als zij niet willen dan willen ze niet. Dat is heel rot, maar zo is het wel. Bespaar jezelf de energie.

Maar waarom zijn die 2 meisjes je enige vrienden? In de klas of op school zijn er toch vast nog wel wat andere mensen met wie je nu om kunt gaan? Of dat nou jongens of meisjes zijn maakt even niet uit. Probeer het gewoon gezellig te maken met wat andere mensen die je kent. Accepteer dan ook dat je niet meteen hele diepe gesprekken met hen kunt gaan voeren en dat het niet meteen je allerbeste vrienden zijn. Hou het allemaal een beetje oppervlakkig en gezellig. Zo hoef je niet iedere keer met tegenzin naar school te gaan.

Maar nog even over die post op psych.. Waarom zijn ze bang dat je in jezelf gaat snijden? Wat weten ze allemaal over jou en over hoe je je voelt? Als je je steeds zo ongelukkig voelt is het misschien toch een goed idee om daar eens met iemand over te praten. Probeer eens héél eerlijk tegenover jezelf te zijn en te bedenken wat er allemaal is dat jou zo ongelukkig maakt. En ook wat je daaraan kunt doen.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 13:38
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 17-12-2004 @ 12:12 :
De post op psych had ik niet gezien.
Het komt toch nog steeds op me over alsof die 2 meisjes je sowieso al buitensluiten. Het lijkt er niet op dat ze het beste met je voor hebben en geprobeerd hebben jou erbij te betrekken. Dan kun je nog zo aardig tegen hen zijn en nog zo hard proberen het goed te maken, maar als zij niet willen dan willen ze niet. Dat is heel rot, maar zo is het wel. Bespaar jezelf de energie.

Maar waarom zijn die 2 meisjes je enige vrienden? In de klas of op school zijn er toch vast nog wel wat andere mensen met wie je nu om kunt gaan? Of dat nou jongens of meisjes zijn maakt even niet uit. Probeer het gewoon gezellig te maken met wat andere mensen die je kent. Accepteer dan ook dat je niet meteen hele diepe gesprekken met hen kunt gaan voeren en dat het niet meteen je allerbeste vrienden zijn. Hou het allemaal een beetje oppervlakkig en gezellig. Zo hoef je niet iedere keer met tegenzin naar school te gaan.

Maar nog even over die post op psych.. Waarom zijn ze bang dat je in jezelf gaat snijden? Wat weten ze allemaal over jou en over hoe je je voelt? Als je je steeds zo ongelukkig voelt is het misschien toch een goed idee om daar eens met iemand over te praten. Probeer eens héél eerlijk tegenover jezelf te zijn en te bedenken wat er allemaal is dat jou zo ongelukkig maakt. En ook wat je daaraan kunt doen.
op zich ga ik wel met andere mensen om in mijn klas 2 jongens uit mijn oude klas en 3 nieuwe vriendinnen, maar in de pauze ging ik altijd met die 2 andere na buiten ( zitten nu allbei in andere klas) En als hun eerder uit waren wist/weet ik gewoon niet waar ik dan moet gaan staan.

over dat snijden. Ik deed dat heb al een maand niet gedaan en dat vind ik best goed van mijzelf. Gisteravond is mijn moeder er ook achter gekomen. Ik ga nu ook waarschijnelijk praten met mijn mentor.
Wat mij ongelukkig maak is dat ik niemand kan vertrouwen, en bijna niet mijzelf kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 14:42
Verwijderd
nog zoiets>
ik ging altijd met hun naar een soort van buurt disco. Was niet in mijn woonplaats maar van een ander. NOu zit ik te twijfelen of ik zal gaan, ik heb daar natuurlijk ook andere mensen leren kennen waarmee ik kan omgaan.
Maar ik wil niet dat ze daar opeens mijn publiekelijk vernederen ofzo.

dus zal ik gaan of niet?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten