Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 11:33
Verwijderd
Dit jaar is het zo, dat mijn zusje en vader zijn vriendin hebben aangegeven niet meer met ons op vakantie te willen [ja we zijn nogal lastig].

Profielschets : vader is 60 jaar, redelijk zwaarlijvig dus geen leuke bergklimacties, en houd van wat rust, oude stadjes, cultuur en natuur.

Ik ben 19 jaar, voornamelijk gek op winkelen, vind moderne kunst leuk, gezelligheid, uitrusten en toch wel warmer weer.

Nu willen wij met z'n twee'n op vakantie, echter komen we er niet uit, waar heen te gaan... frankrijk, duitsland, tjechie, denemarken zijn al bezocht en om verkeers redenen wil ik niet naar Engeland toe

Suggesties? Noorwegen spreekt ons beide aan, maar ik heb geen idee of daar wat voor mij tussenzit...
Advertentie
Oud 03-03-2004, 12:00
PieterB
PieterB is offline
Turkije misschien? erg gezellig land, mensen erg vriendelijk. Veel oude stadjes en bazaren om te winkelen. Verder zijn er erg veel culturere excursies naar bijvoorbeeld Aspendos(kwitnie meer psies hoe je het schrijft), efese en nog een hoop meer
Moderne kunst? ik denk dat je daarvoor niet specifiek naar 1 plaats of land voor kan gaan?
Oud 03-03-2004, 12:01
Ieke
Ieke is offline
Ik zou zeggen, ga het in het zuiden zoeken. Er zijn daar veel mooie steden en rust.
Italie is zeker ook een aanrader. Rome, Venetie, florance. Een beetje cultuur en rust. (wel zijn er in de buurt van florance weinig campings, dus als je dat van plan bent moet je toch wel reserveren)
Ook spanje is leuk. Bilbao is het Guggenheimmuseum wel wat voor jou, Toledo is een heel bijzonder oud plaatsje (ligt onder madrid) en Barcelona is ook leuk. Dit pas natuurlijk niet allemaal in 1 vakantie.
Athene/griekenland is zeker ook een aanrader, maar niet dit jaat vanwege de spelen.

Veel hangt ook af van hoe lang jullie gaan (vliegen, auto), hoe je wil gaan en hoe je je daar wil gedragen (in 1 hotel blijven, rondtrekken ect.)
Oud 03-03-2004, 12:16
wissie
wissie is offline
Italië of Spanje, daar kun je volgens mij wat jullie beide willen wel vinden.
Oud 03-03-2004, 12:24
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Ridder schreef op 03-03-2004 @ 12:33:

Profielschets : vader is 60 jaar, redelijk zwaarlijvig dus geen leuke bergklimacties, en houd van wat rust, oude stadjes, cultuur en natuur.

Ik ben 19 jaar, voornamelijk gek op winkelen, vind moderne kunst leuk, gezelligheid, uitrusten en toch wel warmer weer.

Suggesties? Noorwegen spreekt ons beide aan, maar ik heb geen idee of daar wat voor mij tussenzit...
Noorwegen is daar prima geschikt voor, leuke stadjes, oslo en trondheim zijn gaaf om te winkelen, erg hip zelfs, veel staafkerkjes, musea rond oslo, wandelingen in de vele gebergten, gletsjerwandelelingen voor beginners. En in de zomer is noorwergen prima te doen. Deze zomer hebben wij gewoon in het water kunnen liggen. tips> trondheim, lom, oslo
Oud 03-03-2004, 13:50
Balance
Balance is offline
noorwegen lijkt me alleen wel duur om te gaan winkelen
Oud 03-03-2004, 14:02
Guissie
Guissie is offline
Italie? Griekenland? Kroatie? daar zal toch wel wat tussen moeten zitten.....
Oud 03-03-2004, 14:52
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
is kroatie niets voor jullie dan?
Advertentie

Regels voor berichten