Advertentie | |
|
![]() |
|
praktijken zoals die van jomanda helpen wel, maar dat zal vooral op psychologisch niveau liggen omdat de mensen erin geloven zullen sommige dingen inderdaad voor hun "genezen". Maar ik kan niet geloven dat je met de instralingen van jomanda kanker kan genezen, tenzij ze natuurlijk radioactief is. Mensen moeten die keuze zelf kunnen en blijven maken, alleen denk ik wel dat er misschien iets betere voorlichting en wellicht regels aan wat zulke mensen wel en niet mogen zeggen dat ze kunnen.
|
![]() |
|
![]() |
Het is algemeen bekend dat Silvia zelf wegtrok bij artsen die haar vertelden dat ze kanker had. Pikant detail is dat de nepdokter die haar de laatste 4 maanden behandelde haar een week voor haar dood een echte dokter liet komen, om haar te vertellen dat ze in de terminale fase zat. Hij wilde niet dat silvia stierf in zijn "kliniek". Daarvoor had hij haar nog vertelt dat haar symtonen te wijden waren aan een verkoudenheid en een bacteriele infectie.
Ik weet zeker dat Sylvia er zelf voor koos, maar dat doet nix aan het feit dat het gewoon strafbaar is om mensen zgn medisch advisch te verstrekken terwijl je niet bevoegt bent en weet dat je liegt. En dat alles voor geld, best triest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 19-02-2004 om 14:49. |
![]() |
|
Ik twijfel nog een beetje, maar ik denk toch dat het niet terecht zou zijn. Ik bedoel als je naar Jomanda gaat dan weet je dat je niet naar een echte gediplomeerde arts gaat en dat een consequentie kan zijn dat deze persoon de verkeerde diagnose stelt of het verkeerde medicijn geeft. Als je zekerder wil zijn moet je gewoon naar een echte arts gaan, het is echt niet zo dat Silvia niet wist dat Jomanda een soort kwakzalver is.
||
Citaat:
![]() Ik moest zo hard lachen toen ik gisteren op het nieuws hoorde dat volgens Jomanda Nederland moeten boeten en dat ze daarom niet meer praatte... ![]() ![]() haha wat wil ze daar mee bereiken?!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even reagerend op de opmerking van Fortuynist: de scheidslijn tussen eigen verantwoordelijkheid en onverantwoorde beïnvloeding door adviezen is heel dun. Waar houdt je eigen verantwoordelijkheid op? Waar word je zoveel beïnvloed dat je je daar niet meer aan kunt onttrekken? Dat zal afhangen van de toestand en hoedanigheid van degene die advies vraagt en van degene die het advies geeft. Zo zal inderdaad een beëdigd arts eerder fout handelen door advies te geven dan iemand waarvan bekend is dat hij er niets van weet. Van Jomanda is algemeen bekend dat ze een kwakzalfster is aan wiens uitspraken geen enkele waarde toekomt. Van Silvia Millecam kan gezegd worden dat het een normaal intelligente volwassen vrouw is. Dan kom je al snel tot de conclusie dat Jomanda niet iets verkeerds heeft gedaan jegens Silvia Millecam. Het was haar eigen verantwoordelijkheid waarde te hechten aan de nonsens die éen of ander medium uitkraamt. Het zou kunnen zijn dat Jomanda een strafbaar feit heeft gepleegd doordat ze bepaalde regelgeving mbt. artsen of de geneeskunst heeft overtreden, bijvoorbeeld een verbod bepaalde misleidende informatie omtrent haar opleiding oid. te verspreiden. Dat ze onrechtmatig in civielrechtelijke zin heeft gehandeld jegens Silvia Millecam staat ook wel vast. Maar dat ze een strafbaar feit heeft gepleegd als bijvoorbeeld doodslag of dood door schuld, dat vraag ik me af. Ik denk dat het daarvoor vereiste opzet of schuld niet te bewijzen is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook ik vind Jomanda een kwakzalver, maar toch niet verantwoordelijk voor Sylvia's dood.
|
![]() |
Enerzijds vind ik dat mensen wel zelf moeten inzien wat goed en niet goed voor hen is. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat sommigen in een zieke situatie niet meer in staat zijn rationeel daar mee om te gaan.
Ik vind het dan heel kwalijk dat Jomanda-types daar misbruik van maken.
|
Het is volgens mij een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid om de adviezen van een medium wel dan niet op te volgen. Jomanda heeft gezegd dat ze van boven had doorgekregen dat Silvia Millecan geen kanker had. Hoe kan je iemand nou vervolgen omdat die persoon van boven bepaalde boodschappen zou hebben doorgekregen? Het was Silvia Millecam haar eigen verantwoordelijkheid en nu moeten we de schuld niet naar Jomanda toeschuiven.
|
![]() |
|
Zover ik kan overzien heeft Jomanda geen strafbare feiten gepleegd.
Maar dat ze nu zo onder vuur ligt kan ik wel waarderen. Het mooiste bericht was dat Jomanda wist te melden dat Millecam haar vanuit het hiernamaals steunde. Je moet het lef maar hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
De moeder van Sylvia Millecam vindt het niet terecht dat de Inspectie Gezondheidszorg Jomanda strafrechterlijk wil gaan vervolgen. Volgens de moeder van de actrice bezocht Sylvia ook artsen om zich te laten onderzoeken. Ze heeft er ook veel moeite mee dat het overlijden van haar dochter nu op deze manier weer aan de orde komt. Ze vraagt zich af of er ook zoveel stennis gemaakt zou zijn als het haar buurvrouw betrof in plaats van haar dochter.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
neej vervolg dr maar. scheelt weer een gek minder ![]() |
![]() |
|
Ik vin t aanklagen eigenlijk een beetje onzin... Als je naar Jomanda gaat dan kies je erzelf voor om daar in te geloven... En om het dokters advies te negeren... Naar mijn mening is Jomanda ook een beetje onzin ook, dus naar mijn mening kan iedereen beter metteen naar de doktor gaan...
|
ze gaat wel ietsjes te ver, kanker en aids ed kun je gewoon niet met handoplegging genezen, en dat gezeur van ISA over jezus enzo is echt weer overdreven en n beetje erg naief, iedereen kan zien dat Jomanda maar een beetje omzich heen lult enzo...
|
Laat dat mens lekker met rust.. Denk dat het allemaal wel een beetje helpt zolang die mensen er maar in geloven.. en zelfs als het maar bij 10% helpt dan help je jaarlijks nog 100'en mensen die erdoor beter worden.. En die hoeven dan allemaal aniet in de AOW.. Dus weetje wat Jomande het rijk dan wel niet opleverd?
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En btw in lourdes wordt niets over een ziekte tegen je gezegt, enhet is daar ok heel wat anders ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
neej zeker niet en al helemaal geen uitspraken mag doen over kanker enzo. verkoudheid okee maar kanker is te serieus. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|