Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Actueel
Nieuwe tegemoetkomingsregeling ziektekosten en buitengewone uitgaven (29 december 2003) Ziektekosten en buitengewone uitgaven zijn onder bepaalde voorwaarden aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. Als u weinig belasting betaalt, kan het echter voorkomen dat u deze aftrekposten niet volledig kunt benutten. Het bedrag dat u aan aftrekposten ontvangt, kan namelijk niet hoger zijn dan het bedrag dat u aan belasting betaalt. Voor de ziektekosten en buitengewone uitgaven die u hierdoor niet kunt aftrekken, is daarom de nieuwe regeling 'Tegemoetkoming buitengewone uitgaven' opgesteld. Deze regeling is tijdelijk en is alleen van toepassing op de belastingjaren 2003 en 2004. In de regeling 'Tegemoetkoming buitengewone uitgaven' is vastgelegd dat in bepaalde gevallen een tegemoetkoming voor (een deel van) de niet-benutte aftrekposten in verband met ziekte en buitengewone uitgaven, uitgekeerd kan worden. Daarvoor hoeft u zelf niets te doen, behalve dat u ervoor moet zorgen dat uw ziektekosten en buitengewone uitgaven volledig zijn ingevuld in uw aangifte over 2003. De Belastingdienst stelt op basis van uw aangifte vast of u in aanmerking komt voor een tegemoetkoming. Als dit het geval is, stort de Belastingdienst het bedrag - op basis van uw definitieve aanslag - automatisch op uw bank- of girorekening. U kunt aangifte doen met behulp van het aangifteprogramma 2003. Dit programma kunt u downloaden. Let op! U moet aan kunnen tonen dat u de opgegeven ziektekosten en buitengewone uitgaven daadwerkelijk heeft gemaakt. De Belastingdienst kan u naar deze gegevens vragen. Als u meer wilt weten over de aftrekbaarheid van ziektekosten en buitengewone uitgaven, ga dan naar de rubriek Vraag en antwoord. U vindt in het onderdeel 'Aangifte 2003' onder het trefwoord 'buitengewone uitgaven' meer informatie. Bron: http://www.belastingdienst.nl/home/a...2003291202.htm Ik bel morgen wel even de belastingdienst. Als ik mijn ziektekosten bij mijn vader moet doen, of voor mijzelf het aangifteprogramma invullen. Mzzl DaThomaz |
Advertentie |
|
![]() |
|
|