Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2004, 18:52
Verwijderd
Natuurlijk plaats je je mooiste vakantiefoto's in het grote vakantiefototopic, maar verder?
Schiet jij honderd rolletjes vol met al je nieuwe vakantievrienden, of maak je liever uitzicht- en natuurfoto's? Maak je uberhaupt foto's? Zo ja: digitaal of analoog? En wat doe je er verder mee, inplakken? Laten verstoffen? De mooiste inlijsten? Of laat je je digitale plaatjes alleen op je pc staan? Maak je er een fantastische vakantie-site-vol-verhalen van?
Vertel!!

Ik maak meestal een stuk of 30 foto's, in elk geval altijd zoveel dat ze net niet op 1 rolletje passen en ik dan met 3/4 rolletje op mijn fototoestel blijf zitten. Dan ben ik er ook nog eens van overtuigd dat het handig is alle foto's tegelijk terug te krijgen, dus ik breng ze pas weg als ook het 2e rolletje vol is. Tegen de tijd dat ik mijn foto's dan heb opgehaald ben ik helemaal uit de vakantiesfeer (geen wonder, eind september ) en meestal eindigt het ermee dat ik ze snel inplak met heel kort commentaar.
Nu heb ik me dit jaar dus heilig voorgenomen VOOR het eind van de vakantie mijn 2e rolletje vol te schieten en een echt vakantieplakboek met verhalen te maken, leuk voor later
Advertentie
Oud 10-08-2004, 18:54
Verwijderd
Wat ik nu ineens nog bedenk: bijbestellen?
Als vrienden mooie foto's hebben gemaakt wil jij die natuurlijk ook wel, maar hoe verwerk je die in je chronologisch geordende plakboek??

(misschien wacht ik toch maar tot oktober met inplakken...)
Oud 10-08-2004, 19:26
YPrue
YPrue is offline
Wij hadden dit jaar nog een 'gewoon' fototoestel meegenomen, omdat ons digitale fototoestel iets te groot en zwaar was om de hele tijd naar de excursies mee te nemen.
Maar als we de volgende keer op vakantie gaan, denk ik dat we een kleinere digitale mee zullen nemen, want je ziet meteen of de foto leuk is geworden, en zo niet, kun je hem meteen verwijderen.
We hebben dit jaar heel veel foto's gemaakt (154 ) en dan natuurlijk veel van de tempels en dergelijke die we bezocht hebben in Egypte.
Verder zullen we de foto's inplakken, omdat dat toch leuker is dan ze zo los ergens te hebben liggen.
De leukste en mooiste foto's ga ik nabestellen en daar ga ik een grote foto-collage maken die ik ín ga lijsten en in mijn kamer ga hangen.

Laatst gewijzigd op 10-08-2004 om 19:32.
Oud 10-08-2004, 19:31
Verwijderd
Ik heb een digitale camera, kan er ongeveer 200 mee maken dus die schiet ik ook helemaal vol.
omdat ik in een totaal spaanse plaats was waar alleen maar spanjaarde waren heb ik geen vrienden gemaakt, het waren dus voornamelijk foto's van dingen die ik bezocht.
Verder zet ik ze allemaal op een cd-tje zodat ik ze nog op dvd kan bekijken.
De mooiste laat ik dan nog afdrukken, die stop ik in lijstje en in het album altijd leuk om terug te kijken
Oud 10-08-2004, 19:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon 1 rolletje en al mijn foto's inplakken, behalve die waar ik niet op sta, die mag iemand anders hebben.
Oud 10-08-2004, 19:53
Verwijderd
Wij (vriend + ik) maken in een week al gauw 100 foto's met de digicam en die worden gewoon op de pc gezet.
Oud 10-08-2004, 20:24
snoopy
snoopy is offline
Ik vergeet heel vaak m{n fototoestel. Maar ALS ik foto}s maak, dan maak ik er een stuk of 20. Die bewaar ik gewoon in het hoesje waarin je ze krijgt. Ik heb geen digitale camera ofzo.

M{n vriend en ik zitten nu in Madrid (vandaar de hele tijd dat{ teken op de plaats waar een apostrof moet zitten, maar ja... dat toetsenbord... ) en we gaan straks een wegwerpcamera kopen. Dan bestellen we alle foto{s twee keer, zodat we ze allebei hebben.
Oud 10-08-2004, 20:32
Belle
Belle is offline
wij nemen altijd zowel een digitaal als analoog cameraatje mee, waarop we verspreid over 3 weken vakantie zo'n 1500 foto's maken.
We bezoeken voornamelijk pretparken en ik vind het heerlijk om de kleine details van de theming en parade's op de foto te zetten.
De mooiste digitale foto's laten we afdrukken en komen in het plakboek dat we van iedere vakantie maken. de rest branden we op een cd.
Oud 10-08-2004, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Belle schreef op 10-08-2004 @ 21:32 :
wij nemen altijd zowel een digitaal als analoog cameraatje mee, waarop we verspreid over 3 weken vakantie zo'n 1500 foto's maken.
We bezoeken voornamelijk pretparken en ik vind het heerlijk om de kleine details van de theming en parade's op de foto te zetten.
De mooiste digitale foto's laten we afdrukken en komen in het plakboek dat we van iedere vakantie maken. de rest branden we op een cd.
1500

Ziek. Geniet jij nog wel van je vakantie?
Oud 11-08-2004, 07:24
Quiana
Quiana is offline
Ik heb telkens het briljante idee ze in een fotoboek te plakken
en er evt een reisverslag bij te maken oid... Ik doe het alleen
nooit. Eigenlijk best zonde, als ik er nu over nadenk...

Meeste foto's staan op de pc, en ik heb nog best veel rolletjes
nog niet ontwikkeld ed. Moet ik ook nog doen.
Oud 11-08-2004, 09:09
Verwijderd
Afgelopen weekend ben ik een weekendje naar Brussel geweest, daar heb ik 186 foto's gemaakt (we hadden net een nieuwe geheugenkaart gekocht en daar konden er dus *ietsje* meer op ). De helft is mislukt, van de andere helft ga ik de mooiste uitzoeken en die af laten drukken. Als ik het niet vergeet dan tenminste, die van vorig jaar staan ook nog alleen maar op de computer...
Oud 11-08-2004, 09:23
cyntha
cyntha is offline
Ik maak niet zoveel foto's (1 rolletje meestal, ongeveer 36 dus). Het ligt er ook aan wat voor vakantie ik ga houden. Toen ik naar Rome en Londen ben geweest heb ik meer foto's gemaakt dan tijdens een strandvakantie. Ik doe alle foto's in een fotoalbum. Elk jaar maak ik weer een plan om ze meteen in te plakken als ze ontwikkelt zijn. Maar dat komt er nooit van dus plak ik ze ergens rond december in een album met een korte omschrijving erbij..
Oud 11-08-2004, 10:39
Belle
Belle is offline
Citaat:
Coconut schreef op 10-08-2004 @ 23:56 :
1500

Ziek. Geniet jij nog wel van je vakantie?
das 500 per week en nog geen 100 per dag, tijd genoeg om van andere dingen te genieten En ziek? ach het is maar hoe je het bekijkt, als ik 8000 euro voor een vakantie uitgeef wil ik er flink wat foto's van hebben
Oud 11-08-2004, 14:23
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik maak meestal zelf ongeveer 25 foto's, mijn reisgenoten doen de rest en die bestel ik na. Bij vrienden kan dit echter nogal eens een jaar of 4 duren, voordat ik ze daadwerkelijk heb, maar dan plak ik ze gewoon op de tussenbladen in mijn fotoboek -die doorzichtige beschemdingen-.
Ik heb een analoog toetsel en plak alle foto's in -meestal pas een half jaar later- en voorzie ze van commentaar.
Foto's maak ik vooral van mensen in combinatie met culturele dingen. Als er geen mensen op staan, had ik de plaatjes net zo goed ergens uit kunnen knippen.
Oud 11-08-2004, 14:52
Verwijderd
Ik vind foto's met mensen juist altijd zo 'zonde'... Terwijl het wel terecht is dat mensen wel leuker is...zeker 'voor later', maar ja.
Oud 11-08-2004, 15:18
Miracle
Miracle is offline
Voor twee weken vakantie hebben we 223 foto's. Daarvan zijn de mislukte/lelijke al gewist.

We bewaren ze gewoon op de computer en voor de rest niks. Ik denk niet dat we ze afdrukken. Misschien een paar ofzo...
Oud 11-08-2004, 17:56
Luna
Luna is offline
Ik wil altijd een boek maken met mn fotos erin maar de laatste tijd lukt dat niet echt meer, ik heb nu van die inschuiffotoboekjes, lekker makkelijk, maar je kunt er niets bijschrijven of bijplakken, iets wat ik eigenlijk wel zou willen. Maar ik heb (maak) er ook geen tijd meer voor.
Ik maak wel veel fotos op vakantie, in Ierland(10 dagen ofzo) heb ik 3 rolletjes volgeschoten met mn spiegelreflex camera. Die camera heb ik nog niet zo lang dus dan is het natuurlijk extra leuk om er fotos mee te maken.
Ik heb in ierland vooral van de omgeving en de plek waar ik was fotos gemaakt maar ook van mensen.
Van 5 dagen Berlijn heb ik ook 2 rolletjes vol, vooral gebouwen en het vriendinnetje waar ik mee was. En ik hou ook wel van detailfotos.
Oud 11-08-2004, 18:32
BCR
BCR is offline
Wij hebben een digitale camera en daar maak ik superveel foto's mee. Van alle dingen die we bezoeken en de leuke momenten. Soms probeer ik ook een beetje aparte foto's te maken, niet de standaard uitzichten enzo.
En als we thuis komen maak ik er een Powerpointpresentatie van Een digitaal fotoalbum, zeg maar. Omdat t fun om te doen is en interessanter voor de toeschouwer om naar te kijken.
Vroeger plakten mn ouders altijd albums vol. Nu gaan we met de tijd mee
Vorig jaar en het jaar daarvoor drukten we de foto's trouwens wel af en stopten we zn in een fotomapje.
Oud 11-08-2004, 21:47
Suzanne
Suzanne is offline
Wat ik met mijn vakantiefoto's doe? Op mijn website zetten heb ook een aantal albums vol.. Hallo trouwens ik ben nieuw hier
Oud 11-08-2004, 22:34
TheRedArrow
TheRedArrow is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 11-08-2004 @ 15:52 :
Ik vind foto's met mensen juist altijd zo 'zonde'... Terwijl het wel terecht is dat mensen wel leuker is...zeker 'voor later', maar ja.
Oud 11-08-2004, 22:51
Balance
Balance is offline
Ik neem altijd de digitale camera mee waar zo'n 200 foto's op kunnen. Die gaat bijna altijd wel vol.
Ik laat ze meestal wel afdrukken, maar laat ze ook op m'n computer staan. Vervolgens gaan ze in een foto album. Aan verhaaltjes of toelichtingen schrijven doe ik niet. Als de foto niet genoeg zegt dan komt ie ook niet in het foto album.
Ik heb er overigens een hekel aan dat ik zo weinig op foto's sta (tja, ik sta aan de verkeerde kant van de camera) en dus vraag ik anderen geregeld om even een fotootje te maken.
Oud 12-08-2004, 12:59
wissie
wissie is offline
Foto's gemaakt met de digitale camera worden op de computer gezet, en van de vakantiefoto's van dit jaar is een cdrom gemaakt. Verder laat ik ze altijd afdrukken en plak ik ze in een fotoboek, zonder commentaar erbij want dat is me te veel werk. Die fotoboeken worden vervolgens ergens op zolder neergelegd, waarna niemand er meer aandacht aan besteed.
Oud 12-08-2004, 14:04
Verwijderd
Heb nu een digitale camera en heb in de vakantie 992 foto's gemaakt. Ik laat niets afdrukken en zet ze op een cd'tje. En ook wat op m'n website.
Advertentie

Regels voor berichten