Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Stel dat (en ik zeg stel dat) jij aanwezig bent geweest op de plaats van het misdrijf. De politie vindt jouw dna en niet die van de dader.
Stel dat iemand de database hackt en DNA's wisselt. Stel dat een crimineel een haarlok van je steelt. tegen dus.
||
Citaat:
Nee dank je ook al heb ik niks te verbergen vind ik het geen strak plan als je dit invoerd gaat het weer een stap verder en krijg je een chip in je als je geboren wordt zodat je altijd na te checken bent. Nee dank je.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
tja, dan ben je wel een beetje de lul!! draai jij voor iemand ander zijn daden op, maar het lijkt veel ste makkelijk, dna bij de geboorte afnemen enzo! Want wie zegt dat het dna niet gelijk al verwisseld kan worden (net zoals soms in ziekenhuizen baby's worden verwisseld) en wie weet zeker dat mensen er niet misbruik van gaan maken????? gewoon genoeg dna verzamelen van degene die jij achter slot en grendel wil zetten en klaar is kees, een beetje aanbrengen op de plaats van misdrijf en je bent klaar!!! Maar is het ook niet zo dat dan de technische recherche )hoe heet dat?????) niet te weinig werk krijgt? want dan weten zij ook heel snel de dader = te weinig werk= mensen worden ontslagen= een stijgende werkloosheid!!! (dat laatste is niet echt belangrijk, maar ik vermeld het toch maar even!)
||
![]() |
Citaat:
![]() Het gevaarlijkste lijkt me er wordt ingebroken in zo'n database. Verwisseling van DNA zou ook nog kunnen, maar als er verder geen bewijzen zijn, is er nog steeds niet veel aan de hand. DNA wordt niet gebruikt als het enige bewijsmateriaal. Het is alleen een (goede) ondersteuning.
|
Vingerafdrukken zou van mij nog wel mogen, maar DNA gaat me net iets te ver. Met DNA kan je vreselijk veel, met je DNA kun je gelijk alles van iemand te weten komen en je hebt dus totaal geen privacy.
Wat misschien nog wel mag van mij is de zogenaamde "DNA fingerprint" in een database, zo'n fingerprint is wat je vaak genoeg op Discovery Channel en CSI ziet, die reeksen met lichte en donkere balkjes. Daar kun je alleen een identificatie mee uitvoeren van 99% zekerheid en niet allemaal informatie eruit halen zoals je uiterlijk, erfelijke ziektes enz. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de hand van een gewone betaling bij de supermarkt met je pinpas kan men meer gevoelige dingen (naam, woonplaats, bankrekeningnummer en banksaldo etc.) te weten komen over je dan aan de hand van DNA, maar daar hoor je nooit iemand over. |
![]() |
|
|