Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Lucius is van míj! ![]()
|
k heb deel 5 2x in het engels gelezen en ben hem nu in t nederlands aan t lezen, maar laat ik het anders zeggen:
Zijn absolute macht en bloedzuiverheid nou echt zijn idealen? Ik denk niet dat hij een muggle-vrije wereld streeft, hij vindt het veel te leuk om ze te pesten
||
Citaat:
Het zijn inderdaad geen idealen, het zouden in ieder geval míjn idealen niet zijn... Maar weten wij veel hoe ziek Voldie is...
|
Ik denk dat je 'm op een bepaald gebied wel kunt vergelijken met Hitler.... Die wilde uiteindelijk een ras van übermenschen overhouden. En ik denk dat Voldy een ras van purebloods over wil houden. En die inteelt is er toch al
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In feite heb je gelijk maar er zit wel een verschil
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() maar ja, wat Voldy verder allemaal wil is al gezegd ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|||
Citaat:
![]() Sorry ![]() Citaat:
![]()
|
Ik vind inderdaad steeds meer dat
a Voldemort op Hitler lijkt en; b het hele racisme-idee heel erg terugkomt in de boeken Ik weet niet of JK het zo moralistisch bedoelde als ik het soms lees, maar in ieder boek is er wel iets dat te maken heeft met de Pureblood/halfblood-kwestie...
|
Het doel van Voldemort is Harry te vermoorden denk ik, in het laatste boek stond dat uiteindelijk de een de ander moet vermoorden om voort te kunnen leven.
Ook wil die weer zoveel macht als dat hij vroeger had, en geen modderbloedjes of halfbloedjes meer (terwijl hij er zelf een is..) |
![]() |
|
Het uiteindelijke doel van Voldemort kan volgens mij niet zijn dat hij Harry dood wil hebben. Die voorspelling is pas gedaan als hij al aan de macht is. Ik heb het idee dat het gewoon om macht gaat. Het is gewoon een schurk zoals zovelen.
Hij doet er alles aan om volledige macht te krijgen. Hij was goed opweg tot de voorspelling en de geboorte van Harry. Harry is de enige die hem kan stoppen dus als hij nu alle macht wil hebben moet hij hem doden, maar is zeker niet zijn uiteindelijke doel. Er zit misschien nog wel meer achter, maar dat is iets wat we pas weten als alle boeken uit zijn. Iig zijn er nog veel losse eindjes en heel wat vragen.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
hij wil harry potter vermoorden omdat aleen HIJ de allemachte grote tovenaar voldermort heeft "verslagen" mja in boekje 5 weet harry dat 1 van hun dood moet om verder te kunnen leven , ben benieuwt hoe dit gaat aflopen .
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
maar nu weer over Harry, ik denk dat hij nóg iets speciaals heeft, en dat Voldermort dat op een of andere manier weet.... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Offtopic: Hitler leefde in een wereld waarin haast iedereen antisemiet was. Er werden films gemaakt met titels als "Der Jude." Een afbeelding van een man met veel overbeharing, een gemene uitdrukking en een grote neus moest de mensen dan angst inboezemen. Het is waarschijnlijk dat hij werd beinvloedt door dat soort zwartmakerij. Bovendien is het toch makkelijk om een volk, dat al eeuwen de zondebok is, opnieuw als zondebok te kiezen.
Er werd beweerd dat hij verliefd werd op een joods meisje maar dat zij niets van hem moest. Ik kan me niet voorstellen dat een persoonlijke rancune iemand kan aanzetten tot genocide. Het was gewoon een slimme politieke zet. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
|
|