Advertentie | |
|
![]() |
|
ik heb zelf een leguaan, heb hier heel wat boekjes van een stichting liggen, en heb een paar honderd dik boek liggen met ALLES over leguanen. voortplanting, skeltbouw, alle funcites van het lichaam, gedrag, terrarium etc.
Mocht je nog vragen hebben over bepaalde functies van reptielen ofzo, vraag maar (specifieke vragen) en ik zal eens kijken voor je. (ze ruiken idd met hun tong, dan drukken ze tegen de bovenkant van hun mond aan etc etc dat proces heb ik wel een stukkie tekst van, als je die nodig hebt, just shout ![]() |
![]() |
|
![]() |
Nou, de functie van het lichaam, neus en ogen lijkt me nogal simpel. Die functie is bijna hetzelfde als die van jou en mij. En het geraamte. Ik denk dat je daarmee het skelet bedoelt. Die zal niet veel verschillen van andere hagedisachtigen. Belangrijk hier is dat de staart voor balans zorgt. Ook kun je letten op de manier van lopen, de klauwen en de schedel imb de ogen, hersenen en kaken. Specifieke info kun je makkelijk vinden met www.google.com
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
De ogen hetzelfde? Nou nee, er zit een extra laagje bij hun ooglid. |
![]() |
|
![]() |
Inderdaad. Daarom deugd een kop als 'de functie van ...' die dan gaat over de werking niet. Maar aangezien het voor 2e klas biologie lijkt is dat niet zo erg, opzich.
Probeer het zoeken eens te verbreden tot hagedisachtigen. Leren zoeken met google is een heel belangrijke techniek in deze tijd. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (zoiets verwerk ik altijd al meteen tot hetgeen wat eigenlijk bedoeld wordt, maar zeker voor verslaglegging moet je goed aangeven wat je bedoelt, dus een zeer terechte opmerking ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Pff.. hij rent bij gevaar op z'n achterpoten weg, das ongeveer het enige dat ik van dat beestje weet... Maar de functies van het lichaam vind ik ook nogal vreemd geformuleerd. Kan je daar niet iets van "specialiteiten" van maken ofzo? Dattie sist en z'n kraag opzet, op 2 pootjes wegrent, dat vrouwtjes eieren leggen in een hol in de grond? Ik weet het niet hoor, maar met zo'n formulering kan je ook vrij weinig. En tsja... ogen? Daar kijktie mee? Neus? Ruiken, icm tong? Wat kan je daar nou over zeggen
![]() |
![]() |
|
Niet dat ik veel wil zeggen hoor, maar er zijn ook dieren die blind zijn, zwart wit zien of alles in infra rood. Ik ben het wel eens met de leraar dat hij jouw vraagt wat zo'n beestje waarschijnlijk zien kan ... Daarbij word er nog gevraagt of deze beestjes goed kunnen ruiken en hoe de binnenkant van z'n neusholte er ong uitziet. Er zou waarschijnlijk wel verschil in neusholtes van dieren zijn, anders zou hij het toch niet vragen! En ik neem aan dat niet elk beestje met zijn tong ruikt ... Misschien vragen ze deze informatie niet bij jullie op school, maar hier is het wel verplicht!
|
|