Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2004, 16:57
Elmoo
Elmoo is offline
Hallo allemaal,

Ik zit ergens mee en ik weet niet of het vaker voorkomt of waardoor het komt. Tijdens het vrijen heb ik nergens last van maar als ik erna naar de w.c. ga om even te plassen brand dat onwijs. Als ik dan een uurtje wacht is dat rotgevoel weer weg maar het voelt absoluut niet fijn. Het is geen blaasontsteking, daar ben ik al wel uit want anders zou ik het constant moeten hebben met plassen. Ik ga express na het vrijen niet naar de w.c. zodat het niet voelt alsof de boel in de brand staat. Welke meiden hebben hier ook last van of wie weet wat het is???
Oud 23-02-2004, 17:06
Nona
Nona is offline
Volgens mij is het vrij normaal en komt het door het verschil in zuurgraad tussen jouw lichaamsvocht in je vagina en zijn sperma. Dat kan een branderig gevoel geven omdat je lichaam het niet gewend is. Gewoon even met rust laten om je lichaam de zuurgraad te laten herstellen lijkt me dan het beste.
Oud 23-02-2004, 17:06
Verwijderd
Komt gewoon doordat de hele dunne huid van je vagina geïrriteerd is geraakt door de wrijving van de penis er tegenaan. Zorgen dat je goed nat bent voordat je begint en niet meteen keihard erop los beuken maar eerst even voorzichtig doen helpen wel om het te voorkomen .

Ik denk niet dat het verschil in zuurgraad daar echt voor zorgt; vaginaal vocht is een beetje zuur, sperma is een beetje basisch, door elkaar heen zou het dus ongeveer neutraal van pH moeten zijn; en water voelt toch ook niet branderig? Daarbij is urine ook zuur, zuurder dan vaginaal vocht iig, dus dat zou het dan weer terug moeten brengen naar wat het normaal was.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 19:13
LovestreetAngie
LovestreetAngie is offline
Dit heb ik ook telkens na het vrijen, precies zoals jij het ook zegt...als ik naar de wc moet begint het te branden en dat duurt daarna nog ongeveer een uurtje...
Was er maar iets aan te doen...
Oud 24-02-2004, 20:04
zeekoe
zeekoe is offline
Kan een schimmelinfectie zijn...
Oud 24-02-2004, 21:44
Nona
Nona is offline
Citaat:
zeekoe schreef op 24-02-2004 @ 21:04:
Kan een schimmelinfectie zijn...
Neem je dit nou recht over uit dat andere topic of meen je het serieus?

Oud 24-02-2004, 21:56
juno
juno is offline
Bij pijn daarbeneden is het ook het eerste waar ik aan denk. Een latente schimmel kan je evenwicht danig verstoren, zodat de huid heel dun word en makkelijk schraal aanvoelt.

Niet alle schimmelinfecties verlopen heel heftig. En bedenk dat de meerderheid van de sexueel actieve mensen ermee besmet is, ook zonder dat ze zelf last hebben van de symptomen.

Van een candida infectie kom je niet makkelijk meer af, het is je leven lang onderdrukken van die schimmel. Zodra je hormonaal niet in evenwicht bent, of je weerstand is wat lager, of je zuurgraad is verstoord door sperma, kan het zo weer oplaaien.
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 23:16
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Maak dat kind eens niet zo bang joh
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 10:33
duvelke21
duvelke21 is offline
dat probleem heb ik ook als sex gehad heb erna een brandendgevoel me huisarts zei dat de zuurgraad dan veranderd maar kon me alleen als advies geven als onder de douche ging of in bad met de douchekop alles goed schoon te spoelen van onder

saskia
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 11:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
[Het Engeltje] schreef op 25-02-2004 @ 00:16:
Maak dat kind eens niet zo bang joh
Dat dacht ik ook ja..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 12:39
juno
juno is offline
Beter dat ze bang is voor niets dan dat ze denkt dat er niets aan de hand is en eigenwijs en onwetend doorlijdt, terwijl het met een simpel tubetje creme dat je zonder recept kunt halen opgelost had kunnen worden.

Ik zeg niet dat ze kanker heeft ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 13:22
[Het Engeltje]
[Het Engeltje] is offline
Citaat:
juno schreef op 25-02-2004 @ 13:39:
Beter dat ze bang is voor niets dan dat ze denkt dat er niets aan de hand is en eigenwijs en onwetend doorlijdt, terwijl het met een simpel tubetje creme dat je zonder recept kunt halen opgelost had kunnen worden.

Ik zeg niet dat ze kanker heeft ofzo.
Tja, volgens mij had je het ook nog over een schimmelziekte waar ze nooit meer vanaf zou komen. Geen voorbarige conclusies trekken. Ze moet gewoon naar de dokter, en dat advies heb je gegeven, dus dan is het goed..
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 18:11
Elmoo
Elmoo is offline
Hallo mensen,

Bedankt voor alle reacties! En ik denk dat de meest logische oplossing idd een verschillende zuurgraad is. Willen de malle mensen die kanker en schimmelinfecties in hun mond nemen eerst goed gaan bedenken wat daar de syptonen van zijn...? Want dat is het dus zeker niet! Bedankt voor de tip over het spoelen :-) En voor de meiden die hier ook last van hebben, sterkte! Ik ga iigv een keer uitprberen of het spoelen met water helpt!
Oud 25-02-2004, 18:40
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Of spoelen met Lactacyd (speciale vaginale 'zeep').
Oud 25-02-2004, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Elmoo schreef op 25-02-2004 @ 19:11:
Hallo mensen,

Bedankt voor alle reacties! En ik denk dat de meest logische oplossing idd een verschillende zuurgraad is. Willen de malle mensen die kanker en schimmelinfecties in hun mond nemen eerst goed gaan bedenken wat daar de syptonen van zijn...? Want dat is het dus zeker niet! Bedankt voor de tip over het spoelen :-) En voor de meiden die hier ook last van hebben, sterkte! Ik ga iigv een keer uitprberen of het spoelen met water helpt!
Hoe weet je nou zeker dat het geen schimmelinfectie is? Dat klinkt enger dat dat het is en kan zoals juno al zei zo met een zalfje verholpen worden. Ik zou als ik jou was voor de zekerheid even langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 20:01
Elmoo
Elmoo is offline
Zoals ik al zei, ken de syptonen voordat je oordeeld over een schimmelinfectie. Ik ben er bekend mee en dit is echt anders hoor. Toch bedankt voor de tip maar niet nodig. Er is genoeg over schimmelinfecties te vinden op het internet en nergens staat dit als symptoon, sowieso zou ik er dan constant last van moeten hebben en dat is niet zo :-) Het is vervelend maar verzachten met water of een vaginale douche is een goede oplossing!

Regels voor berichten