Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 12:08
vuurtje ?
vuurtje ? is offline
Ik heb hier een probleempje,
Ik had bij bevrijdingsfestival ephedra pilletjes gekocht bij de smart-shop.
Nu had ik ze dus in me portomonee zitten, maar ze zijn kappot gegaan.
Er zit een soort wit - klein korrelige troep in ( vergelijkbaar met cocaine ).
Weet iemand of je dat door je drankje kan gooien en dat je dat dan opdrinkt zonder gevolgen ?
Het liefst hoor ik iets van eigen ervaring, en niet van "ja vast wel"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2004, 12:11
Risce
Risce is offline
Koop gewoon nieuwe dan (de vervanger dan he). Epheadra is nl. niet wit, maar bruinachtig volgens mij (of heb je al de vervanger, want op 5 mei was het al verboden voor de shops om het te verkopen). Dus als het in je portemonnee aan het koeken was, waarom wil je het dan nog zo nodig consumeren?
Maar, al wil je het misschien niet horen, je zult er niet aan overlijden, erewoord.
Oud 15-05-2004, 12:47
muertesoulfly
muertesoulfly is offline
hallo,

dus je kan geen ephedra meer kopen? dat zou mooi kut zijn je kan alles wel verbieden. er gaan meer mensen dood aan roken dan aan het efhedra
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 12:58
Type
Type is offline
@ TS: ik denk niet dat het heel slim is om die rotzooi uit je portomonnee/portomonnaie te gaan schrapen. Kwestie van bacterien en dergelijke, en natuurlijk een reputatie

Gewoon nieuwe capsules vinden is denk ik het beste idee. Want ook al zou je het wel op kunnen lossen in water etc, echt geweldig is dat plan niet.

Citaat:
muertesoulfly schreef op 15-05-2004 @ 13:47 :
hallo,

dus je kan geen ephedra meer kopen? dat zou mooi kut zijn je kan alles wel verbieden. er gaan meer mensen dood aan roken dan aan het efhedra
Sinds 6 april is het verboden geworden ephedra te verkopen. Dus je mag geen ephedra meer kopen en verkopen.
Je kan het nog wel kopen, maar ja, je kan zowat alles nog wel kopen, ook al is het verboden.
Die wie wat hoe waar hierover ga ik echter niet bespreken

En dat meer mensen sterven aan roken dan ephedra:
Nederland zit soms gewoon krom in elkaar, deal with it. Punt is dat Ephedra inderdaad verboden is tegenwoordig. Niets aan te doen... Maar wees gerust, roken vindt de overheid ook steeds minder leuk
Oud 15-05-2004, 14:35
Verwijderd
Als het gewoon ephedra capsules zijn en die zijn een beetje beschadigd, boeit dat echt niet. Gewoon doorslikken. Je kan um ook openmaken en in je drinken doen, maar dat is echt ranzig. Bovendien blijft dan best wel veel ephedra aan je glas/beker plakken. Maar het kan wel, schijnt zelfs dat het dan beter werkt. Wel ff je neus dicht houden .
Vroeger deed ik dat vaak door me drinken, omdat ik ze moeilijk kon doorslikken.
Maar witte ephedra?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:19
zeehond23
zeehond23 is offline
er zijn veel verschillende soorten ephedra´s. Sommige kunnen dus vast wel een witte substantie bevatten. Verder kan het ook zijn dat het beschimmeld is ofzo
Oud 15-05-2004, 19:08
Verwijderd
Zo duur is het toch niet? Koop gewoon nieuwe, iets wat in een zweterige portefeuille heeft gezeten zou ik toch niet meer vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:10
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Mutant schreef op 15-05-2004 @ 20:08 :
Zo duur is het toch niet? Koop gewoon nieuwe, iets wat in een zweterige portefeuille heeft gezeten zou ik toch niet meer vertrouwen.
mutant... n00b... verboden, remember!
Oud 15-05-2004, 19:13
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 15-05-2004 @ 20:10 :
mutant... n00b... verboden, remember!
Zeehond n00b, kijk eens wie er toen met het persbericht op de proppen is gekomen dik 3 maanden geleden: http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=745558

Alsof je je daar blijkbaar iets van moet aantrekken omdat het nog op genoeg plekken gewoon te koop is.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:17
zeehond23
zeehond23 is offline
mutant liefje, denk eens na aan je FB-eed, mag jij wel illigale dingen aanprijzen?
Oud 15-05-2004, 19:18
Verwijderd
Touché
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:21
Verwijderd
Citaat:
zeehond23 schreef op 15-05-2004 @ 20:17 :
mutant liefje, denk eens na aan je FB-eed, mag jij wel illigale dingen aanprijzen?
Pfoe, igv een proces pleit ik ontoerekeningsvatbaar. Zal niemand moeite hebben om dat te geloven.

En nu stoppen met chatten .
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 23:48
Risce
Risce is offline
Nee, maar daarom zeg ik ook:

het is dus vast die ephedra vervanger (wat deze dude heeft gekocht en nu wit in zijn portemonnee zit): energy x ofzo, kutnaam, maar is wit van buiten in ieder geval. Is herbal xtc meer. Klein beetje psychedelische invloed (niet echt noemenswaardig, maar ook niet echt enkel energie), is ook minder agressief.
Oud 16-05-2004, 00:29
hippie jesse
hippie jesse is offline
ik was gister in een smartshop, en ze verkochten alle ephedra nog gewoon voor dezelfde prijs. De man achter de balie zei: binnekort past de nederlandse wetgeving zich weer aan aan de europese en wordt het weer legaal.

en voor de TS, ik zou het gewoon door een gals water gooien (maar ik verder nergens verstand van)
Oud 16-05-2004, 09:11
Type
Type is offline
hippie jesse: ik geloof dat ze voorraden nog weg mochten doen.

En over een tijdje wordt de wet erover (waarschijnlijk!) weer aangepast inderdaad, had ik ook gehoord, maar zolang daar nog niets zeker over is, zou ik er ook niet vanuitgaan... Nederland is wispelturig...
Oud 16-05-2004, 09:32
coopergirl
coopergirl is offline
die capsules kun je recyclen voor andere combo's te maken, iig dat doen wij wel 'ns. Enne, uit je portemonnee schrapen kun je doen als je desparate bent (ben ik ook wel eens, hahahaha)
Oud 16-05-2004, 12:02
Verwijderd
hihihi i know what you mean
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 12:32
Risce
Risce is offline
Citaat:
hippie jesse schreef op 16-05-2004 @ 01:29 :
ik was gister in een smartshop, en ze verkochten alle ephedra nog gewoon voor dezelfde prijs. De man achter de balie zei: binnekort past de nederlandse wetgeving zich weer aan aan de europese en wordt het weer legaal.

Hm, daar heb ik nog niet van gehoord, zou leuk zijn though, maar ik geloof het nog even niet...
Oud 16-05-2004, 12:33
Verwijderd
ja eerst zien dan geloven, ik koop die dingen toch nooit
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 00:01
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Je kan nog steeds Supercaps kopen hoor..
Alleen ze hebben een andere naam gekregen en ze hebben een lagere dosering, een pot van 100 koste eerst 40 euro en nu 25 euro..
Oftewel het CDA heeft gefaald ..
Je moet nu alleen meer van die caps in nemen, om het effect van die oudere caps te krijgen..
Oud 17-05-2004, 13:34
Risce
Risce is offline
dat is dus geen ephedra. En dus 'heeft het cda' ook niet 'gefaald'. Ze hebben ons weer eens de voet dwarsgezet.
Die vervangers hebben gewoon net een andere werking, korter, minder heftig, meer psychisch effect (alhoewel miniem), andere smaak, kleur.
In een disco in Nijmegen hangt de ephedra automaat er gewoon nog....
Oud 17-05-2004, 15:27
Ninpo Otaku
Ninpo Otaku is offline
Bij de smartshop zijn die capsules gewoon nog rood..
Maja uhh dat het niet precies hetzelfde is, logica..
Maar het feit is er dat er een vervanging voor is en dat het geen ene tyfus uit maakt wat je nou neemt , euphedra of die nieuwe shit, je krijgt ongeveer hetzelfde effect..
Dat bedoel ik er alleen mee te zeggen..
Oud 21-05-2004, 09:49
vuurtje ?
vuurtje ? is offline
het was Cphedra, die man aan de toonbak verkocht het als het "zusje" van de ephedra
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:06
Verwijderd
Citaat:
muertesoulfly schreef op 15-05-2004 @ 13:47 :
hallo,

Ephedra is een preparaat dat officieel verkocht wordt voor stimulatie bij krachttrainingen, fitness, enz. Laatst bleek uit onderzoek dat het ontzettend met je schieldklier fuckt.

Er zijn vrij veel ephedra-like stimulatoren voor sportprut. De regering kwam er achter dan een ervan meer kwaad dan goed doet, en haalde die uit de handel. De mensen die het op de 'juiste' manier gebruikten zijn beter af. De lui die het gebruikten voor andere stimulatie niet, maar ze vielen sowieso niet in de doelgroep voor wie ephedra bedoeld was.

Vandaar.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 17-05-2004 @ 14:34 :
dat is dus geen ephedra. En dus 'heeft het cda' ook niet 'gefaald'. Ze hebben ons weer eens de voet dwarsgezet.
Die vervangers hebben gewoon net een andere werking, korter, minder heftig, meer psychisch effect (alhoewel miniem), andere smaak, kleur.
In een disco in Nijmegen hangt de ephedra automaat er gewoon nog....
De vervangers werken dus nog steeds ongeveer hetzelfde, ze verneuken je schieldklier alleen in legale hoeveelheden .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2004, 20:00
Risce
Risce is offline
Maken ze je dan uiteindelijk dikker of slanker?

Of heet dat er weer eens HELEMAAL NIKS mee te maken... ?
Oud 22-05-2004, 23:19
Verwijderd
Citaat:
Risce schreef op 22-05-2004 @ 21:00 :
Maken ze je dan uiteindelijk dikker of slanker?

Of heet dat er weer eens HELEMAAL NIKS mee te maken... ?
Slanker :]. Je kan langer doorgaan met sporten, en de werking van je schildklier wordt versterkt zodat 'ie sneller voer verbrandt en je meer energie hebt. Maar bij ephedra werd het dus zo erg versterkt dat die klier 't na een tijdje begaf. :]

Doordat je dus langer kan doorgaan met iets, werd ephedra ook redelijk snel in de uitgangsscene bekend, alleen werd 't dan gebruikt om langer door te kunnen dansen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten