Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 21:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline

oja en voor jullie er weer over beginnen: de foto is scheef gemaakt, de tekening is NIET scheef afgesneden!!

maar goed

kom maar met die opbouwende kritiek!
Advertentie
Oud 25-04-2006, 21:42
Verwijderd
mooie stijl hoor,
maar der benen lijken een beetje te kort, is misschien niet zo, want ik denk dat je een foto als ref heb gebruikt?
die achtergrond is echt lelijk vergeleken met de danseres zelf, duidelijk gewoon slordigheid. maar lekker hoor
Oud 25-04-2006, 21:43
Captain N
Captain N is offline
Als je niet wilt dat we erover beginnen moet je gewoon rechte fotos schieten, zo simpel is het.
Ik vind het verder wel mooi, maar zou graag het origineel willen zien.
Oud 25-04-2006, 21:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
haha de foto is recht.. maar dat ding hing scheef maar goed, ik moet idd proberen fatsoenlijke foto's te maken ^^
En toen ik met de achtergrond bezig was zag ik nog niet zoveel heil in het schilderij,.. pas toen ik aan de danseres zelf begon kreeg ik er ECHt zin in. slecht he
Oud 25-04-2006, 21:47
Orpheo
Orpheo is offline
t doet me denken aan schilderijen uit eind 19e begin 20e eeuw..... en das echt GEEN goed teken. ik HAAT die periode, en ik HAAT die stijl. ik ben meer van mondriaan's latere werk; moderne kunst, OF juist weer heel oud (tot ongeveer 16e eeuw).

desalnietemin. het werk zelf. benen inderdaad iets aan de korte kant, maar verder met zorg uitgevoerd. wat wil je precies laten zien? wat is het thema? welk 'statement' wil je uitdragen met je kunst? daar moet je denk ik goed over nadenken, en denken hoe je dat in je schilderij wilt verwerken.
Oud 25-04-2006, 21:51
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik wil er (nog) niks me uitdragen, geen echt statement... Ik wil eerst beter worden in de technieken enzo... hij is nageschilderd van een ansichtkaart
wat zou ik er mee moeten willen bedoelen dan?
Oud 25-04-2006, 21:52
TL
TL is offline
Mooie tekening. Echt. Vooral het gezicht vind ik erg knap. De achtergrond is jammergenoeg wat slordig afgewerkt.. zonde! Want de danseres zelf vind ik écht heel mooi gedaan.
Oud 25-04-2006, 22:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
dankjewel!
Iedereen vindt dat gezicht zo goed... zelf zie ik het er nog niet echt in.
Ik heb het heel snel geschilderd, dat gezicht. Ik persoonlijk vind de armen mooi. vooral die bovenste zeg maar. maar ik zal nog eens goed naar dat gezicht kijken (en dan niet naar dat hinderlijk lichte jukbeen en... en...)
Oud 25-04-2006, 23:07
snarl
snarl is offline
ja wel leuk. heeft ze haar mond open of? ik snap dat stukje niet helemaal. ze hangt erg ver achterover trouwens, haar rug moet wel erg lang zijn.. haar rechterarm is erg houterig. haar been komt raar scheef onder de tutu (?) vandaan.

maar wel mooi uitgevoerd hoor! het is wel een leuk plaatje. verder is alles al gezegd geloof ik, dat dr benen te kort zijn en de achtergrond enzo.

je gebruikt die tape echt een beetje jammer. plak je vel gewoon met vier lange repen schilderstape vast op de tafel/plank/etc dan bobbelt het niet (heel erg) en heb je later geen witte vlekjes op je schildering maar gewoon een witte rand. en als je dat niet wilt knip je 'm er fijn weer af.
Oud 26-04-2006, 12:25
Rooster
Rooster is offline
Inderdaad betere foto's maken en afkicken van de tape
Doen jullie niet aan kaders op jouw tekenles?

Ze lijkt een beetje opgekropt, maar dan kan ook door de houding komen.
De achtergrond vind ik best mooi, alleen jammer van de spetters rechtsboven het hoofd. Als je op een bepaalde manier kijkt, lijkt het nou net of ze een mep heeft gehad, daardoor achterover valt en het bloed uit haar neus spuit...
Oud 26-04-2006, 12:55
grandaddy
grandaddy is offline
gaaf gedaan, coole pose ondanks dat het een van een ansichtkaart komt(en niet heeel origineel is dus), leuk dat zwart/wit. jammer van de anatomisch incorrectheid, maar daar kun je aan werken.
gave details! ga zo door, kweek een eigen stijltje, maak meer!
Oud 26-04-2006, 17:19
Verwijderd
Mooi gedaan, alleen inderdaad jammer van die achtergrond. De rok en het been lijken samen ook wel één grote massa ofzoiets.
Vooral de huid erg mooi gedaan.
Oud 26-04-2006, 17:52
Anetj
Anetj is offline
Ik vind hem erg mooi, en de achtergrond vind ik ook mooi. Aleen de vloer niet zo... Maar ik vind hem heel knap gemaakt! Ik vind de schoen vooral mooi.
Oud 26-04-2006, 19:29
Fine
Fine is offline
Gaaf
Oud 26-04-2006, 19:34
Fine
Fine is offline
Gaaf
Oud 27-04-2006, 11:55
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik snap dr benen niet zo... Heeft ze nou 1 been om het andere heen gewikkeld?

Danseressen zijn lang en horen zich zo ook te bewegen. Deze lijkt alles behalve dat te doen. Dat maakt het voor mij dat het geen dansgevoel geeft.
Oud 27-04-2006, 13:22
hmhm
hmhm is offline
Leuk, vooral omdat je 14 bent, en dat je zwart-wit tekeningen 'durft' te maken, alleen de achtergrond kon idd wat vloeiender.
En ook al stond het misschien niet op je ref, het zou denk ik mooier zijn als je er een been bij zou faken.
Oud 27-04-2006, 18:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
snarl schreef op 26-04-2006 @ 00:07 :
ja wel leuk. heeft ze haar mond open of? ik snap dat stukje niet helemaal. ze hangt erg ver achterover trouwens, haar rug moet wel erg lang zijn.. haar rechterarm is erg houterig. haar been komt raar scheef onder de tutu (?) vandaan.

maar wel mooi uitgevoerd hoor! het is wel een leuk plaatje. verder is alles al gezegd geloof ik, dat dr benen te kort zijn en de achtergrond enzo.

je gebruikt die tape echt een beetje jammer. plak je vel gewoon met vier lange repen schilderstape vast op de tafel/plank/etc dan bobbelt het niet (heel erg) en heb je later geen witte vlekjes op je schildering maar gewoon een witte rand. en als je dat niet wilt knip je 'm er fijn weer af.

ja dankje voor de tip maar dan moet ik mijn eigen tape meenemen en ik vergeet altijd alles
ik zal dr aan denken volgende keer.
oja en dat been is niet scheef maar dr voet staat tegen haar been aan en tis heel zwart op de originele foto, omdat het ook nog in de schaduw staat. daarom lijkt dat waarschijnlijk
Oud 27-04-2006, 18:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Anetj schreef op 26-04-2006 @ 18:52 :
Ik vind hem erg mooi, en de achtergrond vind ik ook mooi. Aleen de vloer niet zo... Maar ik vind hem heel knap gemaakt! Ik vind de schoen vooral mooi.
dankje
Ja, die schoen daar ben ik zelf ook erg blij mee

en iedereen: dankjulliewel voor jullie kritiek!
Oja en hmhm; ik denk dat het helemaal niet mooi is als ik er een been bij maak. Maar dat is jouw mening en mijn mening natuurlijk (whaha nu snap ik mezelf niet meer)
Oud 27-04-2006, 19:13
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
Chloe Siere schreef op 27-04-2006 @ 12:55 :
Danseressen zijn lang en horen zich zo ook te bewegen.
Euh, omdat?

Ontopic:
Ja, gezicht en armen mooi.. maar inderdaad kort onderlijf, vooral als je naar de lengte van de armen en het gehele bovenlichaam kijkt. Maar euh, ga zo door.
Oud 27-04-2006, 20:19
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
dankje
Oud 27-04-2006, 21:04
Verwijderd
Overigens ook tof dat je niet bang bent een groot verschil te maken tussen licht en donker.

En verder, als je iets naschildert/tekent, ben je natuurlijk altijd vrij om het zo aan te passen dat het voor het oog logischer is. Dat zei mijn tekenleraar op de middelbare school altijd Iets namaken is pas echt lol als je het naar je eigen smaak en logistiek aanpast.. En daar zit af en toe imho best wat in.
Oud 27-04-2006, 21:07
Verwijderd
Hey,
pose is leuk, maar wel moeilijk om te schilderen lijkt mij.

Ik heb zelf vroeger ooit eens een schilderij gemaakt, en ik heb gemerkt dat je de achtergrond met heel veel lagen moet schilderen.

Je begint met het lichtste kleur natuurlijk. Want ik zie nu dat je achtergrond vlekkerig is, en niet vloeiend.

Ik denk dat het anders zal uitzien als je veel meer lagen hebt

verder, ga zo door
Oud 27-04-2006, 21:14
Verwijderd
Haar gezicht is knap gedaan, het onderbeen met die schoen ook wel, maar de rest, eee.

Waar is haar tweede been? Waarom is haar rechter arm veel langer dan de rechter? (Vooral ook omdat hij meer naar achteren zit - korter zou nog wel kunnen gezien het perspectief, maar langer toch echt niet.) Hoe groeit die langere arm uit haar lichaam? Het lijkt alsof 'ie er loodrecht op staat. Waar houdt 'r jurk op en waar begint 'r legging? Waarom ondermijnt haar jurk alle wetten der zwaartekracht en blijft hij op zo'n cartooneske manier in een driehoek staan?

Ik vind het maar verdacht.
Oud 27-04-2006, 22:01
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 27-04-2006 @ 20:13 :
Offtopic:

Euh, omdat?

Ik dan daar wel op in gaan, maar ik geloof dat jij ook danst en dan wordt het een "wellus-nietus" discussie.
Advertentie
Oud 28-04-2006, 02:09
andersom
andersom is offline
in tegenstelling tot die andere post, vind iik dit weer echt heel erg goed.
dat schoentje met die 'highlight' erop....fanastisch!
ruimte creeren door alleen een vage scheiding tussen rond en recht.het gebruik van licht en donker komt hier heel sterk over.
alleen de handen, maar dat zie je pas als je er 3 keer naar gekenen hebt.

de foto had beter gemoeten, maar dit is wel werk wat ik zeker zeer kan waarderen.

100000 maal beter dan die andere.

ben benieuwd naar meer.
Oud 28-04-2006, 02:11
andersom
andersom is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 27-04-2006 @ 22:14 :
Waarom is haar rechter arm veel langer dan de rechter?
Oud 28-04-2006, 02:30
andersom
andersom is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 25-04-2006 @ 22:47 :
t doet me denken aan schilderijen uit eind 19e begin 20e eeuw..... en das echt GEEN goed teken. ik HAAT die periode, en ik HAAT die stijl. ik ben meer van mondriaan's latere werk; moderne kunst, OF juist weer heel oud (tot ongeveer 16e eeuw).
Zo, je slaat ff de meest invloedrijke periodes over.

sorry maar hier moet ik even op reageren.

De kunst begint pas in de 17e eeuw. dus 16e eeuwe kunst bestaat niet eens. en het postmodernisme is de laatste kunststroming waar ze een naam aan hebben gegeven, daarna hebben ze het opgegeven er nog een etiket op te plakken, omdat er een overdaad is ontstaan.
Kort gezegt: jij haat de kunst, of je hebt nooit kunstgeschiedenis gehad.

In de 16e eeuw maakte ze geen kunst maar functionele dingen. b.v. de sixtijnse kapel van Leo, die is namelijk niet als hoofddoel als kunst te dienen maar om het volk, dat niet kon lezen en schrijven, toch het verhaal van de bijbel te kunnen uitlegggen. zo geldt dat voor alles rond die tijd.
Het begon in de Rococo, toen werd kunst geenceneerd en werd er een vrijheid aan de kunstenaar gegeven.
Zo begint de kunst , en komen er heel veel overlappende kunststroming uit voort.
Tot zo'n beetje bij t laaste van Mondriaan, toen werden het zoveel stromingen en aftakkingen, dat ze gestopt zijn met het benoemen van stromingen. Het begin van het tijdperk van de curator, dat anno 2006 ook tot een eind gaat komen.
Misschien dat de laatste stroming wel het Curatorisme gaat heten.
maargoed.
Oud 28-04-2006, 13:31
Verwijderd
Citaat:
andersom schreef op 28-04-2006 @ 03:11 :
Eeehhh, hehehe. Haar rechterarm langer dan de linker, dus. Of de achterste langer dan de voorste, als dat makkelijker kijken is.
Oud 28-04-2006, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 27-04-2006 @ 22:14 :
Haar gezicht is knap gedaan, het onderbeen met die schoen ook wel, maar de rest, eee.

Waar is haar tweede been? Waarom is haar rechter arm veel langer dan de rechter? (Vooral ook omdat hij meer naar achteren zit - korter zou nog wel kunnen gezien het perspectief, maar langer toch echt niet.) Hoe groeit die langere arm uit haar lichaam? Het lijkt alsof 'ie er loodrecht op staat. Waar houdt 'r jurk op en waar begint 'r legging? Waarom ondermijnt haar jurk alle wetten der zwaartekracht en blijft hij op zo'n cartooneske manier in een driehoek staan?

Ik vind het maar verdacht.
Haar tweede been houdt ze gebogen.
En de jurk kan op zich best in zo'n houding 'staan' als de danseres een snelle draaibeweging linksom heeft gemaakt, en dit een 'actiemoment' is.
Oud 28-04-2006, 19:32
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 28-04-2006 @ 19:27 :
Haar tweede been houdt ze gebogen.
En de jurk kan op zich best in zo'n houding 'staan' als de danseres een snelle draaibeweging linksom heeft gemaakt, en dit een 'actiemoment' is.
Ja, dat gokte ik ook, maar het is naar mijn idee niet duidelijk waar haar been dan begint en de jurk eindigt.

En ik bedacht inderdaad ook dat het een 'actiemoment' kon zijn, maar dat spreekt niet of amper uit de rest van het werk. Dan had de TS bijvoorbeeld de haren los moeten doen en die mee laten wapperen in de beweging, dan leek het gelijk stukken minder onlogisch dat die jurk zo staat. Of anders gewoon (meer) textuur in die jurk, plooien er in, zodat je kan zien hoe hij valt.
Oud 28-04-2006, 22:49
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
andersom schreef op 28-04-2006 @ 03:09 :
in tegenstelling tot die andere post, vind iik dit weer echt heel erg goed.
dat schoentje met die 'highlight' erop....fanastisch!
ruimte creeren door alleen een vage scheiding tussen rond en recht.het gebruik van licht en donker komt hier heel sterk over.
alleen de handen, maar dat zie je pas als je er 3 keer naar gekenen hebt.

de foto had beter gemoeten, maar dit is wel werk wat ik zeker zeer kan waarderen.

100000 maal beter dan die andere.

ben benieuwd naar meer.
dankjewel

ja goed he die schoen

Ik hoop (en doe mijn best voor) dat er spoedig meer werk komt wat het forum waardig is
Oud 28-04-2006, 22:52
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
oja en de jurk zit met een lusje aan dr duim vast. (heb net de foto gecheckt)
Oud 28-04-2006, 23:24
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 25-04-2006 @ 22:32 :
[afbeelding]
oja en voor jullie er weer over beginnen: de foto is scheef gemaakt, de tekening is NIET scheef afgesneden!!

maar goed

kom maar met die opbouwende kritiek!
netjes, maar je zou misschien toch wat beter de overgangen kunnen maken, dit zal het nog sterker kunnen maken.

en dan over de voorstelling, ik vind het jammer dat het heel erg lijkt alsof ze maar één been heeft, het is natuurlijk niet logisch maar omdat de tijd "stil" staat in een beeld zal het ook lijken alsof ze nooit een been heeft gehad.

Edit: ik zie net (toen ik mn hoofd 45° draaide) dat die kaak ook erg ver doorloopt, probeer ook goed te letten op de anatomie. of draai anders mee met het beeld, zodat je zelf ook kan zien dat het klopt.
Oud 29-04-2006, 09:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ja die overgangen van licht naar donker daar heb ik idd n beetje moeite mee.. heeft iemand daar nog tips voor (behalve het lagen)?
Oud 01-05-2006, 14:26
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 29-04-2006 @ 10:45 :
Ja die overgangen van licht naar donker daar heb ik idd n beetje moeite mee.. heeft iemand daar nog tips voor (behalve het lagen)?
ik doe zelf meestal meteen als het nog nat is in elkaar over laten lopen.
Oud 01-05-2006, 18:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
maxwell schreef op 01-05-2006 @ 15:26 :
ik doe zelf meestal meteen als het nog nat is in elkaar over laten lopen.
dankje
Oud 01-05-2006, 18:54
maxwell
maxwell is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 01-05-2006 @ 19:01 :
dankje
alstu
Oud 03-05-2006, 22:59
telefoontje
telefoontje is offline
mooi, ook al klopt ie " academisch correct" niet, maar hij heeft een ziel. er zit iets in

mooI!
Oud 04-05-2006, 22:25
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
een ziel? dat klinkt artistiek

dankje
Oud 06-05-2006, 14:02
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
andersom schreef op 28-04-2006 @ 03:30 :
Zo, je slaat ff de meest invloedrijke periodes over.

sorry maar hier moet ik even op reageren.

De kunst begint pas in de 17e eeuw. dus 16e eeuwe kunst bestaat niet eens. en het postmodernisme is de laatste kunststroming waar ze een naam aan hebben gegeven, daarna hebben ze het opgegeven er nog een etiket op te plakken, omdat er een overdaad is ontstaan.
Kort gezegt: jij haat de kunst, of je hebt nooit kunstgeschiedenis gehad.

In de 16e eeuw maakte ze geen kunst maar functionele dingen. b.v. de sixtijnse kapel van Leo, die is namelijk niet als hoofddoel als kunst te dienen maar om het volk, dat niet kon lezen en schrijven, toch het verhaal van de bijbel te kunnen uitlegggen. zo geldt dat voor alles rond die tijd.
Het begon in de Rococo, toen werd kunst geenceneerd en werd er een vrijheid aan de kunstenaar gegeven.
Zo begint de kunst , en komen er heel veel overlappende kunststroming uit voort.
Tot zo'n beetje bij t laaste van Mondriaan, toen werden het zoveel stromingen en aftakkingen, dat ze gestopt zijn met het benoemen van stromingen. Het begin van het tijdperk van de curator, dat anno 2006 ook tot een eind gaat komen.
Misschien dat de laatste stroming wel het Curatorisme gaat heten.
maargoed.
ach, het is al laat he... je leest dus niet goed wat ik zei. ik zei dat ik of heel oude kunst mooi vind, of juist heel erg gestilleerd werk als mondriaan. het klopt dat ik de periode 16e eeuw tot begin 20e eeuw niet mooi vind (sterker: Ik vind het kitscherige zooi die wat mijn betreft in de fik gestoken mag worden).

het feit dat dingen in die in de 16e eeuw gemaakt werden als hulpmiddel voor het volk om dichter bij god te komen, doet toch niets af aan het feit dat we het tegenwoordig als KUNST beschouwen? en overigens, je spreekt jezelf tegen. de renaissance was de periode waarin kunst weer kunst werd, en waarin het religieuze karakter van kunst weer tanende raakte. men greep weer terug naar oudheidsverhalen, en ging die afbeelden. das toch ook duidelijk te merken?

edit: HOHO!! de sixtijnse kapel van LEO!??!?!?! NOG EEN KEER?! MICHELANGELO HEEFT DIE GESCHILDERD KEREL!

technisch gezien was het niet eens schilderen, maar ok...

Laatst gewijzigd op 06-05-2006 om 14:56.
Oud 13-05-2006, 08:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 06-05-2006 @ 15:02 :

..Wat was het dan??
Oud 13-05-2006, 16:37
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Orpheo schreef op 06-05-2006 @ 15:02 :
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 13-05-2006 @ 09:56 :
..Wat was het dan??
Ik gok dat je bedoelt dat het fresco's zijn:
Rafaël deed de wanden met kleedjes en fresco's.
Michelangelo deed het plafond en de achterwand.
De achterwand is een fresco, maar het plafond is volgens mij geschilderd.

[edit] na Google :
Citaat:
Michelangelo gebruikte voor het plafond een gemengde techniek, waarbij hij enkele al secco (= het aanbrengen van schildering op de droge pleister) toevoegingen maakte en grote vlakken echte fresco wijzigde. Dit gaf als resultaat dat er een meer gebeeldhouwd effect ontstond. Er werden vaak felle kleuren gebruikt omdat de ruimtes over het algemeen slecht verlicht waren.
Oud 13-05-2006, 20:02
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Rooster schreef op 13-05-2006 @ 17:37 :
Ik gok dat je bedoelt dat het fresco's zijn:
Rafaël deed de wanden met kleedjes en fresco's.
Michelangelo deed het plafond en de achterwand.
De achterwand is een fresco, maar het plafond is volgens mij geschilderd.

[edit] na Google :
Ok duidelijk
Oud 13-05-2006, 20:03
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
..maar we dwalen van t topic af
Oud 14-05-2006, 13:36
belli
belli is offline
anatomisch klopt het niet.. en dan niet alleen de verhoudingen maar ook de houding opzich.. Het is gewoon onmogelijk om zo te staan. Verder vind ik het wel gaaf en heb ik er te weinig verstand van om te oordelen.
Oud 19-05-2006, 22:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
anatomisch is het inderdaad niet volmaakt, maar als de houding fysiek onmogelijk zou zijn, waarom heb ik hem dan van een foto nageschilderd? je kan geen foto nemen van iets wat niet bestaat
Oud 07-07-2006, 17:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
(is dit schilderij te oud om nog te uppen?)
Oud 07-07-2006, 18:07
Missy
Missy is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 07-07-2006 @ 18:04 :
Wil je nog meer commentaar dan?
Oud 07-07-2006, 18:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
fizzle-fluffy schreef op 07-07-2006 @ 18:04 :
Ja.

Regels voor berichten