Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
ja dankje voor de tip ![]() ![]() ik zal dr aan denken volgende keer. oja en dat been is niet scheef maar dr voet staat tegen haar been aan en tis heel zwart op de originele foto, omdat het ook nog in de schaduw staat. daarom lijkt dat waarschijnlijk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, die schoen daar ben ik zelf ook erg blij mee ![]() en iedereen: dankjulliewel voor jullie kritiek! Oja en hmhm; ik denk dat het helemaal niet mooi is als ik er een been bij maak. Maar dat is jouw mening en mijn mening natuurlijk (whaha nu snap ik mezelf niet meer) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Offtopic:
Citaat:
Ontopic: Ja, gezicht en armen mooi.. maar inderdaad kort onderlijf, vooral als je naar de lengte van de armen en het gehele bovenlichaam kijkt. Maar euh, ga zo door. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
sorry maar hier moet ik even op reageren. De kunst begint pas in de 17e eeuw. dus 16e eeuwe kunst bestaat niet eens. en het postmodernisme is de laatste kunststroming waar ze een naam aan hebben gegeven, daarna hebben ze het opgegeven er nog een etiket op te plakken, omdat er een overdaad is ontstaan. Kort gezegt: jij haat de kunst, of je hebt nooit kunstgeschiedenis gehad. In de 16e eeuw maakte ze geen kunst maar functionele dingen. b.v. de sixtijnse kapel van Leo, die is namelijk niet als hoofddoel als kunst te dienen maar om het volk, dat niet kon lezen en schrijven, toch het verhaal van de bijbel te kunnen uitlegggen. zo geldt dat voor alles rond die tijd. Het begon in de Rococo, toen werd kunst geenceneerd en werd er een vrijheid aan de kunstenaar gegeven. Zo begint de kunst , en komen er heel veel overlappende kunststroming uit voort. Tot zo'n beetje bij t laaste van Mondriaan, toen werden het zoveel stromingen en aftakkingen, dat ze gestopt zijn met het benoemen van stromingen. Het begin van het tijdperk van de curator, dat anno 2006 ook tot een eind gaat komen. Misschien dat de laatste stroming wel het Curatorisme gaat heten. maargoed.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En de jurk kan op zich best in zo'n houding 'staan' als de danseres een snelle draaibeweging linksom heeft gemaakt, en dit een 'actiemoment' is. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik bedacht inderdaad ook dat het een 'actiemoment' kon zijn, maar dat spreekt niet of amper uit de rest van het werk. Dan had de TS bijvoorbeeld de haren los moeten doen en die mee laten wapperen in de beweging, dan leek het gelijk stukken minder onlogisch dat die jurk zo staat. Of anders gewoon (meer) textuur in die jurk, plooien er in, zodat je kan zien hoe hij valt. |
![]() |
||
Citaat:
ja goed he die schoen ![]() Ik hoop (en doe mijn best voor) dat er spoedig meer werk komt wat het forum waardig is ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en dan over de voorstelling, ik vind het jammer dat het heel erg lijkt alsof ze maar één been heeft, het is natuurlijk niet logisch maar omdat de tijd "stil" staat in een beeld zal het ook lijken alsof ze nooit een been heeft gehad. Edit: ik zie net (toen ik mn hoofd 45° draaide) dat die kaak ook erg ver doorloopt, probeer ook goed te letten op de anatomie. of draai anders mee met het beeld, zodat je zelf ook kan zien dat het klopt.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
het feit dat dingen in die in de 16e eeuw gemaakt werden als hulpmiddel voor het volk om dichter bij god te komen, doet toch niets af aan het feit dat we het tegenwoordig als KUNST beschouwen? en overigens, je spreekt jezelf tegen. de renaissance was de periode waarin kunst weer kunst werd, en waarin het religieuze karakter van kunst weer tanende raakte. men greep weer terug naar oudheidsverhalen, en ging die afbeelden. das toch ook duidelijk te merken? edit: HOHO!! de sixtijnse kapel van LEO!??!?!?! NOG EEN KEER?! MICHELANGELO HEEFT DIE GESCHILDERD KEREL! technisch gezien was het niet eens schilderen, maar ok...
http://www.seymourduncan.com/blog/author/orpheo Laatst gewijzigd op 06-05-2006 om 14:56. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Rafaël deed de wanden met kleedjes en fresco's. Michelangelo deed het plafond en de achterwand. De achterwand is een fresco, maar het plafond is volgens mij geschilderd. [edit] na Google : Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat: