Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
quote: "Wat iemand voor een ander heeft gedaan, zo heeft hij het ook voor God gedaan." |
![]() |
||
Citaat:
opoffering is idd geen zelfmoord want je wordt dan door iemand anders vermoord, en je spaart zo een leven van een ander
||
Verwijderd
|
Citaat:
Volgens het Christelijke geloof, voor zover ik daar een zinnig antwoord over kan geven, is zelfmoord niet toegestaan, omdat je dan zelf oordeelt over je leven, terwijl God de enige is die daarover mag beslissen. De vraag die ik dan meteen weer zou willen stellen is: Het was je eigen vrije wil om zelfmoord te plegen.. Straft God je dan omdat je je eigen keuzes hebt gemaakt? Is God een straffende God? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
God niet wil niet dat we beslissen over leven of dood. Daarom word zelfmoord net zo erg als moord bevonden. En straft ie allebij de zonden. Dus er word niet gestraft omdat het vrije wil is, maar omdat je je vrije wil hebt gebruikt om een leven te nemen. God is zeker een straffende God, maar je moet niet vergeten dat God ook liefde is. God straft, maar is ALTIJD rechtvaardig geweest als je kijkt in de bijbel. De mens krijgt altijd de kans om het goede te doen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zie het leven als een test. En wat heb je aan een test als er alleen maar goeie antwoorden in zitten? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
overigens, over de quote, de mensheid heeft "ooit" gefaald
||
Verwijderd
|
Citaat:
God heeft dus Adam en Eva nooit gestraft omdat ze van de spreekwoordelijke appel hebben gegeten? En de straf was dat het leven moeilijk zal worden, vrouwen babys met pijn zouden moeten baren, ect ect. De grootste straf was: De Dood. Elk mens moet dit ondergaan. Het is een straf, vooral als je kijkt naar het feit dat God nooit de bedoeling heeft gehad dat het lichaam dood zou moeten gaan. Verder zijn er wel degelijk vele voorbeelden van Gods toorn en straffen. Ken je het verhaal van Soddom en Gomorra? De torel van Babel? En nog een hele boel verhalen? Had God zijn eigen volk (Isreal is het volk die de opdracht had voor Evangelie) niet gestraft met 40 jaar gevangenis? God is wel zeker straffend, maar niet zoals een tiran met een ijzeren vuist. Maar zoals een vader een kind corrigeert. |
![]() |
||
Citaat:
En over dat zelfmoord... Zien Christenen het leven niet als iets heiligs dat door God geschonken is? Dus als je jezelf van dat leven berooft, gooi je dan niet eigenlijk Gods geschenk weg? Dan denk ik dat hij je daarvoor wel in de hel zal gooien...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wij hebben er zeker wel mee te maken, want sindsdien is elk mens in ZONDE geboren. Dat komt dus door Adam en Eva. Omdat 1 mens niet volmaakt is, zijn we het allemaal niet. Dus we moeten ons allemaal bewijzen. En dat stukje over zelfmoord kun je lezen in mn eerdere posts. Ik ga niet elke keer hetzelfde typen. ![]() Maar ja ik denk dat je wel in de hel kan komen door zelfmoord. Klinkt heel hard, dat besef ik wel. Maar dat is nou eenmaal hoe Ik het intrepeteer. Maar bedenk dit eens: Als je voordat je doodgaat in je laatste minuten spijt krijgt...word je dan gespaart? Ik denk het wel. Spijt is alles wat je nodig hebt om van je zonden worden te vergeven, imho. Een ding vind ik alleen wel moeilijk te begrijpen. Toen God tegen Adam en Eva het had verboden van het verboden fruit te eten. Het gaf ze een bewustwording van goed en kwaad. Dus ik mag aannemen dat ze dat eerst niet hadden. ![]() Waarom nam God het ze dan kwalijk dat ze van het fuit gegeten hadden? Ze hadden toch geen besef van kwaad of goed? Dus hoe konden ze dan denken dat ze misleid werden door de duivel? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Stel dat God had gezegt: "Die appels zijn slecht". Hadden ze het waarschijnlijk helemaal niet begrepen, aangezien ze het begrip niet kennen qua inhoud. Dan had ie weet moeten uitleggen wat slecht is. Maar dat konden ze juist niet begrijpen. Ik snap niet dat we de gave van het "begrijpen van goed en kwaad" gelijk niet kregen. Maar ja dan krijg je weer het "test-verhaal" van mij. Sommige dingen kunnen wij nou eenmaal niet bij. Vind je het gek dat we niet 100% gebruik maken van onze hersens? Ik niet...ik denk dat God daar een handje in heeft. (Wetenschappelijk bewezen dat we maar iets van 10%? van onze hersens gebruiken.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ten tweede waren in een zeker zin waren ze wel verantwoordelijk want God heeft de mens de taak gegeven om de aarde te bewerken en beheren. En God heeft vervolgens alle nakomelingen ook de straf laten voelen. Heeft Hij ook zijn redenen voor die ik niet weet. Ik denk dat we ons moeten bewijzen in de ogen van God. Maar ja...zeker weten doet niemand. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() IEDEREEN is zondig. Denk eens even HEEL goed na. Ken jij iemand die nog nooit iets verkeerds heeft gedaan? (Ook al is het zo onschuldig in onze ogen.) Als je niet in "zonden geboren" geloofd dan ontken je ook dat Jezus voor je gestorven is. Want hij stierf voor iedereen die in zonde geboren is/wordt. Jullie moeten wat meer lezen, en minder eigen theotieen gaan maken. Tssss, jullie denken het zo goed te weten maar jullie zijn nog zo jong. Begrijp me niet verkeerd, ik vind mezelf ook te jong nog om dit allemaal te begrijpen. Maar dan moet je niet in ene keer denken dat alles wat je denk per definitie goed is. Ik verlaat dit forum nu voorgoed, ik ben het zat. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
toen Yousra ![]() en nou jij weer. die uitspraak van je is, in mijn ogen dan, schandalig, echt.
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
*maar goed, ik neem aan dat mijn standpunt verder duidelijk is* Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|