Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2004, 12:01
snoops
snoops is offline
iemand waarmee ik altijd goed bevriend was heeft me ineens keihard laten vallen en is nu waarschijnlijk ook nog anderen tegen mij aan het opzetten. Dat terwijl ik naar mijn weten niets verkeerd heb gedaan. Ik weet niet echt wat ik ermee aan moet.
Ik weet wel dat ik het enorm lullig van haar vind. Ze was echt mijn enige goede vriendin waar ik goed mee kon praten.
Nu heb ik twee vragen: wat moet ik met deze situatie aan?
en,
Zijn mensen wel te vertrouwen als het om vriendschap gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2004, 12:08
Verwijderd
Misschien kun je het er eens met haar over hebben?
(Als je dat wilt dan.)

Ik denk dat mensen wel te vertrouwen zijn, niet alle, maar sommige wel.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:09
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Zoiets heb ik ook wel meegemaakt.
Ik denk dat je het beste met haar moet gaan praten. Dit heb ik zelf ook gedaan, daarna ging het 2e weken goed en daarna hetzelfde liedje.. dus toen hoefde het van mij niet meer, Ze was mijn beste vriendin. Het deed mij veel pijn maar het werkte toch niet dus nu hebben we geen contact meer.
Maar zover hoeft het natuurlijk niet te komen, ik zou eerst een met dr gaan praten.

Ik dacht dat ik die vriendin echt kon vertrouwens, maar blijkbaar dus niet..

Ik heb nog wel andere vrienden, die ik zeker wel kan vertrouwen. Volgens mij zijn er zeker wel mensen die je in een vriendschap kan vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:22
Jordi
Jordi is offline
Je moet denk ik even aan je vriendin vragen wat haar probleem is. En als ze dat niet wil zeggen, kun je het misschien aan de mensen vragen die ze tegen je op aan het zetten is...

--> Liefde & Relatie?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 12:39
Verwijderd
Citaat:
AragornElessar schreef op 17-01-2004 @ 13:22:
--> Liefde & Relatie
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 13:07
artless
artless is offline
Ik ken maar één iemand die ik vertrouw, maar dat is niet erg. De mensen die zich mijn vrienden noemen, vertrouw ik geen persoonlijke dingen toe.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:04
Maarten
Maarten is offline
Ik ben te vertrouwen, heb nog nooit verwijt gehad dat ik iemand heb laten vallen.

Tjah... juiste vrienden kiezen is moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 14:35
Charlottetje
Charlottetje is offline
hoe je met de situatie om moet gaan: Geen idee, het is mij nog nooit gelukt, heb het wat dat betreft dus gewoon opgegeven.
Kan er kennelijk tegen nu ofzo, bereid me er altijd op voor.

Mensen vertrouwen: hmm, nee, kan eigenlijk helemaal niet, maar vertel aan sommige mensen tegenwoordig wel gewoon dingen die ik eigenlijk niet aan mensen zou moeten vertrouwen die ik niet 100% vertrouw, maar aangezien ik niemand 100% vertrouw (ook gen 99% trouwens) vertel ik het soms wel aan mensen die ik het meest vertrouw, gewoon omdat dat soms nodig is.....
Oud 17-01-2004, 17:09
Verwijderd
In mijn omgeving zegmaar, mijn vriendenkring, heb ik een aantal mensen die ik kan vertrouwen, en die mij ook vertrouwen. Maar ik heb zegmaar wat vertrouwen betreft mijn hoofd nogal vaak gestoten, omdat ik mensen te snel vertrouwde. Die daardoor heel erg misbruik van mij maakten. Mjah, daardoor vertrouwde ik mensen minder snel, en werd ik heel erg argwanend. Met mensen die ik nu vertrouw, heb ik eerst een hele tijd zegmaar heel oppervlakkig gedaan, totdat ik er zeker van was dat ik ze kon vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2004, 17:12
Starry
Starry is offline
Citaat:
snoops schreef op 17-01-2004 @ 13:01:
Zijn mensen wel te vertrouwen als het om vriendschap gaat?
Dat vraag ik me ook wel eens af...
Waarschijnlijk 'kies' je dan net de verkeerde mensen uit als ze je laten vallen, maar je komt er helaas niet na een week achter of het de 'goede' of 'verkeerde' mensen zijn.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 16:46
Freestyler*
Freestyler* is offline
hoe bedoel je eigenlijk: iemand laat je vallen?

aangezien ik zelf geen voorbeeld uit mijn leven kan noemen, denk ik dat er wel mensen zijn die je kan vertrouwen
Oud 19-01-2004, 12:36
snoops
snoops is offline
Met iemand laat je vallen bedoel ik: Iemand waar je lang goed bevriend mee bent geweest zet je op een lullige manier aan de kant. In een telefoontje komen wel hints voor als: ik ga dit en dat met iemand anders doen terwijl diegene dan met jou had afgesproken om dat te doen in de vakantie. Ze heeft je ook tegen anderen opgezet. En dan ineens hoor je van iemand anders dat ze weer dikbevriend is met diegenen waarvan ze eerst zei dat ze niet zouden deugen. En ineens laat ze niets meer van zich horen.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 14:05
*underworld*
*underworld* is offline
Echte vrienden heb je er maar een paar, maar die zijn dan ook volledig te vertrouwen...
Dit meisje waar je over verteld, is dat niet! Zover ik het kan beoordelen dan! Als je haar terug wil, vecht dan voor haar laat haar zien dat ze op je kan bouwen!
Zo niet, trek je niks van der aan! Er zijn genoeg leuke vriend(inn)en! Die wel om je geven...
succes ermee
Oud 19-01-2004, 14:37
Charlottetje
Charlottetje is offline
Men zegt wel eens dat je je vrienden kan kiezen.
Als dat zo is, is misschien ook wel zo, ben ik dan te kieskeurig?
Natuurlijk heb je geen 10 heel goede vrienden die je echt kunt vertrouwen, maar doe mij dan eerst maar eens een paar 'gewone' vrienden.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik best jaloers kan worden als ik hoor wat voor leuke telefoongesprekken mensen samen gehad hebben of dat ze 's nachts om 4 uur wakkergebeld werden terwijl ze eindelijk lagen te slapen.

Mijn ouders zijn bij mij nog nooit komen klagen over een hoge telefoonrekening, is ook nooit nodig geweest, want ik belde nooit en als iemand mij belde was het om huiswerk te weten of te vragen wanneer we ook alweer een training of wedstrijd hadden.
Nu kan ik makkelijk toe met een simpel mobieltje en miniem abonnementje. Ik hoef nooit iemand te bellen, hooguit dat ik vertraging heb of om even iets te regelen (afspreken wanneer we met het bestuur vergadering hebben bijvoorbeeld)
Ik wou heel even heel graag zo'n leuk 'speeltje' waar je ook foto's mee kon maken, maar waarom zou ik dat willen als ik niet eens zou weten waar ik foto's van zou moeten maken of naar wie ik ze zou moeten sturen.

Het is echt niet zo dat ik nooit een woord met iemand wissel, dat niet, maar als ik het al doe gaat het helemaal nergens over.
Ik probeer geinteresseerd te zijn in een ander (ben ik altijd ook wel, maar niet altijd over naar welke film ze zijn geweest en hoe grappig die was), maar stel je voor dat er ooit iemand geinteresseerd in mij zou zijn.
Soms heeft er heus wel eens iemand tegen mij gezegd, dat ik m'n pauze best bij hun mocht vertoeven, maar als ik daar dan alleen maar sta of zit, verder niets kan melden of over niets kan meepraten of niets interessant is, waarom zou ik het dan nog doen?

Ik zou niet eens weten wanneer ik iemand een vriend kan noemen, laat staan wanneer ik iemand echt kan vertrouwen.

Heeft er iemand een soort van definities (voor zichzelf, algemeen bestaat niet eens echt denk ik)

woordenboek zegt:

vriend, vrind m, v -en 1 persoon waarmee men door gevoelens van genegenheid is verbonden: zij zijn dikke ~en; iem te ~ houden zorgen voor goede verstandhouding; zij heeft een ~je een vaste vriend; 2 toespreking: hoor eens ~!; 3 liefhebber: dieren~, kinder~;

vriend.schap v -pen het bevriend zijn;

vertrouwn -trouwde, h -trouwd 1 hopen met zekerheid: we ~ erop dat; 2 vertrouwen stellen: hij is niet te ~ hij is onbetrouwbaar

kortom: daar worden we ook niets wijzer van

sorry, misschien komt dit op jullie over als een zeur verhaal. Als het te erg is moet het eventueel maar weggehaald worden
Oud 19-01-2004, 15:12
snoops
snoops is offline
Ik vind het geen zeurverhaal. Ik heb dat ook dat ik in de pauze niet weet wat ik moet zeggen omdat het niet meer dan 'schoolgenoten' zijn.
Dat meisje waar ik het over had kon altijd als ze het moeilijk had bij mij terecht en dat weet ze ook. Ik weet wel zeker dat ze me ineens weer belt als ze weer in de ellende zit. Ik vind dat vriendschap meer moet zijn dan dat. Waarschijnlijk vindt ze me dus gewoon handig als een soort van praatpaal.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 15:14
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
snoops schreef op 19-01-2004 @ 16:12:
Ik vind het geen zeurverhaal. Ik heb dat ook dat ik in de pauze niet weet wat ik moet zeggen omdat het niet meer dan 'schoolgenoten' zijn.
Dat meisje waar ik het over had kon altijd als ze het moeilijk had bij mij terecht en dat weet ze ook. Ik weet wel zeker dat ze me ineens weer belt als ze weer in de ellende zit. Ik vind dat vriendschap meer moet zijn dan dat. Waarschijnlijk vindt ze me dus gewoon handig als een soort van praatpaal.
Hoe herkenbaar! *zucht*
Oud 19-01-2004, 16:36
Stefanie
Stefanie is offline
Ik heb gelukkig nog nooit mijn beste vriendin verloren op zo'n nare manier. Wel merk ik, dat als we té veel en té lang bij elkaar zijn dat er dan wat wrijving ontstaat. Nu zien we elkaar niet meer zo heel vaak omdat we beiden op een andere school zitten en het druk hebben met huiswerk enzo. Maar ik zou het ook liever zo willen laten, vind het helemaal niets om ruzie te hebben met je beste vriendin.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:36
ZIJ
ZIJ is offline
Ik zit nu bijna in een zelfde situatie. Ik denk dat ik er maar een punt achter zet, want ik heb geen zin daar al mijn energie in te stoppen, terwijl ik weet dat het toch zinloos is. Ik zal haar nooit meer kunnen vertrouwen. Dusja. En zij mij waarschijnlijk ook niet...
Het is gewoon pech voor die mensen die ze tegen jou opzet dat ze alleen de negatieve dingen van haar horen, en niet jouw leuke kant... Maar daar hoef jij je niets van aan te trekken. Want het zegt ook zeker wel iets over hun als ze jou stom vinden, zonder twee kanten van het verhaal te horen, en gewoon blind op het verhaal van jouw ex-vriendin (dat klintk stom )...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 17:06
FemmeLaRose
FemmeLaRose is offline
Ik heb genoeg vrienden, maar hoe hard het ook klinkt....ik vertrouw ze allemaal niet. Ik ben vaak genoeg gekwetst in me leven en daarom vertrouw ik niemand meer. Me beste vriendin heeft al zoveel dingen doorverteld aan haar vriend of aan vrienden van mij dat ik haar niks meer vertel. Alleen me vriend vertrouw ik....misschien dat ik mensen pas vertrouw als ik ze jaaaaaaaaaaaaaaaaaren ken.
Oud 20-01-2004, 15:38
Optima
Optima is offline
ik leer van ijn fouten. # vriendinnen hebben mij bedrogen door ofwel over me te roddelen, geheimen door te vertellen, of me gewoon laten vallen voor andere 'meer populaire' mensen, of door er vandoor te gaan met een ex...

Ik heb zoiets: je kan altijd lol met elkaar hebben, en iets aan elkaar vertellen, maar als me echt iets dwarszit ga ik naa rmijn ouders, of mijn vriend, maar niet naa rmijn vrindinnen, want dat is toch een revolving door.
Oud 10-03-2004, 17:57
Repsaj
Repsaj is offline
Ik ken het wel een beetje, 'vrienden' die geheimen doorvertellen e.d. of roddelen
Of je gewoon keihard laten vallen, en de redenen onbekend zijn.

Een goede vriend van mij ging naar het buitenland om zijn ouders te zoeken. na terugkomst heb ik geinformeerd naar hoe het verlopen was enzo. maar hij deed heel afstandelijk en liet daarna niets van hem horen. Ik heb nog gebeld/gesmst/gemailt e.d. maar de hele tijd niets.(misschien dat de zoektocht hem heeft verandert)

Ik steek er nu ook geen aandacht meer in en ben blij met de vrienden die ik heb
Oud 10-03-2004, 18:00
Sade
Sade is offline
Op dit moment vertrouw ik alleen twee vriendinnen die een eindje van me vandaan wonen en die ik niet zo vaak spreek.
Vandaag vertelde mijn voormalige beste vriendin me namelijk dat zij en m'n andere vriendinnen het er al lange tijd achter me rug om over hebben gehad dat ik niet meer 'de oude' ben, en ik zou willen dat een van hen daar veel eerder mee was gekomen.
Oud 10-03-2004, 18:15
Weylyn
Weylyn is offline
In nood leert men zijn vrienden kennen.

Ik vertrouw vrijwel nietmand echt persoonlijke dingen toe, daar hebben mijn vrienden mee leren leven. Ik ben enigzins paranoide dus ik vertrouw niet snel.

Ik heb eigenlijk maar één vriend (vriendin eigenlijk) die ik echt volledig vertrouw. Die kan ik dan ook alles vertellen in de wetenschap dat ze het niet doorverteld. Zij heeft dan ok wel bewezen dat ik haar kan vertrouwen. Ik ken haar al 10 jaar en ze heeft me nog nooit laten zitten.

Verder vertrouw ik niemand echt belangrijke dingen toe. Dit doe ik om situaties als die van de TS te voorkomen, tot zo ver heeft het redelijk gewerkt.
Oud 10-03-2004, 20:53
Joke01
Joke01 is offline
Ikzelf vertrouw eigenlijk al mn goede vrienden wel. Maar tegen de een zal ik meer vertellen dan tegen de ander. Als je iemand lang kent weet je meestal wel wie wel of niet wat door zou vertellen. Toch kan het altijd gebeuren dat mensen dingen doen die je nooit zou verwachten, maarja dat zal je denk ik altijd houden. Ik weet bijna zeker dat er wel mensen zijn die te vertrouwen zijn.

Citaat:
Dit doe ik om situaties als die van de TS te voorkomen
Wat voor situatie is dat?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:13
Weylyn
Weylyn is offline
Citaat:
Joke01 schreef op 10-03-2004 @ 21:53:
Wat voor situatie is dat?
Dat een van haar vrienden haar op een pijnlijke manier laat vallen.

Bij mijn normale vrienden is het voor mijn niet té pijnlijk want ik behoud altijd enige afstand. Dat is een soort voorzorg zegmaar. Het valt de meesten niet op maar er zijn er één of twee die het een beetje is opgevallen maar die hebben er ook mee leen leven.
Reageren

Regels voor berichten