Advertentie | |
|
![]() |
|
Met iemand laat je vallen bedoel ik: Iemand waar je lang goed bevriend mee bent geweest zet je op een lullige manier aan de kant. In een telefoontje komen wel hints voor als: ik ga dit en dat met iemand anders doen terwijl diegene dan met jou had afgesproken om dat te doen in de vakantie. Ze heeft je ook tegen anderen opgezet. En dan ineens hoor je van iemand anders dat ze weer dikbevriend is met diegenen waarvan ze eerst zei dat ze niet zouden deugen. En ineens laat ze niets meer van zich horen.
|
![]() |
|
Echte vrienden heb je er maar een paar, maar die zijn dan ook volledig te vertrouwen...
Dit meisje waar je over verteld, is dat niet! Zover ik het kan beoordelen dan! Als je haar terug wil, vecht dan voor haar laat haar zien dat ze op je kan bouwen! Zo niet, trek je niks van der aan! Er zijn genoeg leuke vriend(inn)en! Die wel om je geven... succes ermee ![]()
|
Men zegt wel eens dat je je vrienden kan kiezen.
Als dat zo is, is misschien ook wel zo, ben ik dan te kieskeurig? Natuurlijk heb je geen 10 heel goede vrienden die je echt kunt vertrouwen, maar doe mij dan eerst maar eens een paar 'gewone' vrienden. Ik moet eerlijk bekennen dat ik best jaloers kan worden als ik hoor wat voor leuke telefoongesprekken mensen samen gehad hebben of dat ze 's nachts om 4 uur wakkergebeld werden terwijl ze eindelijk lagen te slapen. Mijn ouders zijn bij mij nog nooit komen klagen over een hoge telefoonrekening, is ook nooit nodig geweest, want ik belde nooit en als iemand mij belde was het om huiswerk te weten of te vragen wanneer we ook alweer een training of wedstrijd hadden. Nu kan ik makkelijk toe met een simpel mobieltje en miniem abonnementje. Ik hoef nooit iemand te bellen, hooguit dat ik vertraging heb of om even iets te regelen (afspreken wanneer we met het bestuur vergadering hebben bijvoorbeeld) Ik wou heel even heel graag zo'n leuk 'speeltje' waar je ook foto's mee kon maken, maar waarom zou ik dat willen als ik niet eens zou weten waar ik foto's van zou moeten maken of naar wie ik ze zou moeten sturen. Het is echt niet zo dat ik nooit een woord met iemand wissel, dat niet, maar als ik het al doe gaat het helemaal nergens over. Ik probeer geinteresseerd te zijn in een ander (ben ik altijd ook wel, maar niet altijd over naar welke film ze zijn geweest en hoe grappig die was), maar stel je voor dat er ooit iemand geinteresseerd in mij zou zijn. Soms heeft er heus wel eens iemand tegen mij gezegd, dat ik m'n pauze best bij hun mocht vertoeven, maar als ik daar dan alleen maar sta of zit, verder niets kan melden of over niets kan meepraten of niets interessant is, waarom zou ik het dan nog doen? Ik zou niet eens weten wanneer ik iemand een vriend kan noemen, laat staan wanneer ik iemand echt kan vertrouwen. Heeft er iemand een soort van definities (voor zichzelf, algemeen bestaat niet eens echt denk ik) woordenboek zegt: vriend, vrind m, v -en 1 persoon waarmee men door gevoelens van genegenheid is verbonden: zij zijn dikke ~en; iem te ~ houden zorgen voor goede verstandhouding; zij heeft een ~je een vaste vriend; 2 toespreking: hoor eens ~!; 3 liefhebber: dieren~, kinder~; vriend.schap v -pen het bevriend zijn; vertrouwn -trouwde, h -trouwd 1 hopen met zekerheid: we ~ erop dat; 2 vertrouwen stellen: hij is niet te ~ hij is onbetrouwbaar kortom: daar worden we ook niets wijzer van sorry, misschien komt dit op jullie over als een zeur verhaal. Als het te erg is moet het eventueel maar weggehaald worden
|
Ik vind het geen zeurverhaal. Ik heb dat ook dat ik in de pauze niet weet wat ik moet zeggen omdat het niet meer dan 'schoolgenoten' zijn.
Dat meisje waar ik het over had kon altijd als ze het moeilijk had bij mij terecht en dat weet ze ook. Ik weet wel zeker dat ze me ineens weer belt als ze weer in de ellende zit. Ik vind dat vriendschap meer moet zijn dan dat. Waarschijnlijk vindt ze me dus gewoon handig als een soort van praatpaal. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb gelukkig nog nooit mijn beste vriendin verloren op zo'n nare manier. Wel merk ik, dat als we té veel en té lang bij elkaar zijn dat er dan wat wrijving ontstaat. Nu zien we elkaar niet meer zo heel vaak omdat we beiden op een andere school zitten en het druk hebben met huiswerk enzo. Maar ik zou het ook liever zo willen laten, vind het helemaal niets om ruzie te hebben met je beste vriendin.
|
![]() |
|
Ik zit nu bijna in een zelfde situatie. Ik denk dat ik er maar een punt achter zet, want ik heb geen zin daar al mijn energie in te stoppen, terwijl ik weet dat het toch zinloos is. Ik zal haar nooit meer kunnen vertrouwen. Dusja. En zij mij waarschijnlijk ook niet...
Het is gewoon pech voor die mensen die ze tegen jou opzet dat ze alleen de negatieve dingen van haar horen, en niet jouw leuke kant... Maar daar hoef jij je niets van aan te trekken. Want het zegt ook zeker wel iets over hun als ze jou stom vinden, zonder twee kanten van het verhaal te horen, en gewoon blind op het verhaal van jouw ex-vriendin (dat klintk stom ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik heb genoeg vrienden, maar hoe hard het ook klinkt....ik vertrouw ze allemaal niet. Ik ben vaak genoeg gekwetst in me leven en daarom vertrouw ik niemand meer. Me beste vriendin heeft al zoveel dingen doorverteld aan haar vriend of aan vrienden van mij dat ik haar niks meer vertel. Alleen me vriend vertrouw ik....misschien dat ik mensen pas vertrouw als ik ze jaaaaaaaaaaaaaaaaaren ken.
|
ik leer van ijn fouten. # vriendinnen hebben mij bedrogen door ofwel over me te roddelen, geheimen door te vertellen, of me gewoon laten vallen voor andere 'meer populaire' mensen, of door er vandoor te gaan met een ex...
Ik heb zoiets: je kan altijd lol met elkaar hebben, en iets aan elkaar vertellen, maar als me echt iets dwarszit ga ik naa rmijn ouders, of mijn vriend, maar niet naa rmijn vrindinnen, want dat is toch een revolving door.
|
Ik ken het wel een beetje, 'vrienden' die geheimen doorvertellen e.d. of roddelen
Of je gewoon keihard laten vallen, en de redenen onbekend zijn. Een goede vriend van mij ging naar het buitenland om zijn ouders te zoeken. na terugkomst heb ik geinformeerd naar hoe het verlopen was enzo. maar hij deed heel afstandelijk en liet daarna niets van hem horen. Ik heb nog gebeld/gesmst/gemailt e.d. maar de hele tijd niets.(misschien dat de zoektocht hem heeft verandert) Ik steek er nu ook geen aandacht meer in en ben blij met de vrienden die ik heb
|
Op dit moment vertrouw ik alleen twee vriendinnen die een eindje van me vandaan wonen en die ik niet zo vaak spreek.
Vandaag vertelde mijn voormalige beste vriendin me namelijk dat zij en m'n andere vriendinnen het er al lange tijd achter me rug om over hebben gehad dat ik niet meer 'de oude' ben, en ik zou willen dat een van hen daar veel eerder mee was gekomen.
|
In nood leert men zijn vrienden kennen.
Ik vertrouw vrijwel nietmand echt persoonlijke dingen toe, daar hebben mijn vrienden mee leren leven. Ik ben enigzins paranoide dus ik vertrouw niet snel. Ik heb eigenlijk maar één vriend (vriendin eigenlijk) die ik echt volledig vertrouw. Die kan ik dan ook alles vertellen in de wetenschap dat ze het niet doorverteld. Zij heeft dan ok wel bewezen dat ik haar kan vertrouwen. Ik ken haar al 10 jaar en ze heeft me nog nooit laten zitten. Verder vertrouw ik niemand echt belangrijke dingen toe. Dit doe ik om situaties als die van de TS te voorkomen, tot zo ver heeft het redelijk gewerkt.
||
Ikzelf vertrouw eigenlijk al mn goede vrienden wel. Maar tegen de een zal ik meer vertellen dan tegen de ander. Als je iemand lang kent weet je meestal wel wie wel of niet wat door zou vertellen. Toch kan het altijd gebeuren dat mensen dingen doen die je nooit zou verwachten, maarja dat zal je denk ik altijd houden. Ik weet bijna zeker dat er wel mensen zijn die te vertrouwen zijn.
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bij mijn normale vrienden is het voor mijn niet té pijnlijk want ik behoud altijd enige afstand. Dat is een soort voorzorg zegmaar. Het valt de meesten niet op maar er zijn er één of twee die het een beetje is opgevallen maar die hebben er ook mee leen leven.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Liefde & Relatie |
vertrouwen schaden of vriendschap naar de knoppen? misterwho | 9 | 25-04-2006 16:58 | |
Liefde & Relatie |
Jullie moeten deze chat lezen!! devilcat | 105 | 03-12-2002 09:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal dat ik al eerder heb geplaatst, met aanvulling. Flipje het Kipje | 126 | 06-09-2002 14:49 | |
Psychologie |
MIJN SPREEKBEURT WILLEN JULLIE PLEASE ChEcKEN kleinedraak | 13 | 25-08-2002 20:43 | |
Psychologie |
Haat-liefde vriendschap The*Ataris | 4 | 29-01-2002 14:15 |