Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2004, 20:36
light fighter
light fighter is offline
Ik weet dat hier al veel topics over zijn nah ja voor mijn gevoel wordt deze anders. En zo niet fb's sluit hem dan maar.

Ik ben net begonnen met hulp te zoeken. opzich een flinke stap, en zit nu in de intakegesprekken van bjz (bureau jeugdzorg) vanwege allerlei problemen die zich uiten in am.

Dat intake gesprek zag ik echt eerst super tegenop. wat niet had gehoeven achteraf. Maar er is een opmerking blijven hangen uit dat gesprek. Wel meer maar deze vond ik ergens niet kloppen.
"Wij, mogen hier maar vijf gesprekken voeren. Dat is opgeldt van uit Den Haag."

Dan klopt er toch iets niet. Wat kun je bereiken in vijf hulpverlenings gesprekken in mijn ogen niet veel. Ja tenzij je gesprekken van twee uur gaat voeren... dat lijkt mij nou ook niet zo'n suc6.

Wat vinden jullie nou van zo'n maatregel dat ze bij zo'n instelling maar vijf hulpverlenings gesprekken mogen voeren??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2004, 20:49
Spanker
Spanker is offline
Citaat:
light fighter schreef op 24-02-2004 @ 21:36:
Ik weet dat hier al veel topics over zijn nah ja voor mijn gevoel wordt deze anders. En zo niet fb's sluit hem dan maar.

Ik ben net begonnen met hulp te zoeken. opzich een flinke stap, en zit nu in de intakegesprekken van bjz (bureau jeugdzorg) vanwege allerlei problemen die zich uiten in am.

Dat intake gesprek zag ik echt eerst super tegenop. wat niet had gehoeven achteraf. Maar er is een opmerking blijven hangen uit dat gesprek. Wel meer maar deze vond ik ergens niet kloppen.
"Wij, mogen hier maar vijf gesprekken voeren. Dat is opgeldt van uit Den Haag."

Dan klopt er toch iets niet. Wat kun je bereiken in vijf hulpverlenings gesprekken in mijn ogen niet veel. Ja tenzij je gesprekken van twee uur gaat voeren... dat lijkt mij nou ook niet zo'n suc6.

Wat vinden jullie nou van zo'n maatregel dat ze bij zo'n instelling maar vijf hulpverlenings gesprekken mogen voeren??
ja ik vindt het egt een kl*te maatregel, maarja. het is niet anders, trouwens ik heb vandaag ook me eerste intakegesprek gehad, en het viel achteraf wel mee, ze was aardig en ze drong ook niet op. Maar ik denk als er egt een probleem is dan gaan ze veder uitzoeken voor je waar je beter tot je recht komt.

Suc6 verder!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 21:16
Quiana
Quiana is offline
Is het niet zo dat er na die vijf gesprekken er een evaluatie
gesprek volgt waarin wordt gekeken of je hulp nodig hebt,
en zoja, in welke vorm en waar?

Aan de ene kant lastig, omdat je dan nog niet weet waar
je echt aan toe bent ed (en als je evt naar een andere vorm
van hulp zou gaan, moet je ook weer opnieuw je verhaal doen
ed), evt nieuwe wachtlijsten waar je dan weer tegen aan
loopt enz...

Maar goed, ik weet niet écht iets over het hoe en waarom ed,
echt oordelen kan ik dan ook niet. Al denk ik dat er best een
gedachte achter zal zitten...
Oud 24-02-2004, 21:36
Drizzt
Drizzt is offline
Ik weet niet of het al ingevoerd is, maar er zal in de nabije toekomst gebruik gemaakt gaan worden van een diagnose-behandelcombinatie (DBC) binnen de hulpverlening. Dit betekent dat er aan elke diagnose een behandeling gekoppeld wordt waarvan bewezen is dat deze bij het gros van de mensen met een dergelijk probleem werkt. Er is dan dus sprake van een 'evidence-based' behandeling. Naar gelang de ernst van de problematiek zal een aantal behandelingen/gesprekken beschikbaar worden gesteld.

Het gaat waarschijnlijk allemaal om de $$$. Voor de overheid en verzekeringsmaatschappijen scheelt dit een hoop geld. Persoonlijk vind ik het ethisch niet verantwoord, maar wie ben ik..

Ik vraag me overigens af of er in jouw geval sprake is van bovenstaande. Zou je niet worden doorverwezen na die vijf gesprekken?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 09:11
light fighter
light fighter is offline
volgens mij is het bij bjz zo dat je daar vijf hulpverleningsgesprekken krijgt. dat begreep ook uit het verhaal van die vrouw. Je krijgt die vijf gesprekken als hun denken dat dat voldoende is om jouw weer op het goede pad te krijgen. Anders verzorgen hun na de team bespreking over jouw de aanmelding bij de andere instantie.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 20:46
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik vind het ronduit stoM, stupidE en ergerlijK! 5 gesprekken schiet inderdaad niet erg op.. Ik vond het al vreemd dat psycho-therapie maar een jaar (50×) wordt vergoed, jou voorbeeld is daarentegen veel rigoureuzer

Nou, heel veel succes iig!
Oud 27-02-2004, 21:14
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
light fighter schreef op 25-02-2004 @ 10:11:
volgens mij is het bij bjz zo dat je daar vijf hulpverleningsgesprekken krijgt. dat begreep ook uit het verhaal van die vrouw. Je krijgt die vijf gesprekken als hun denken dat dat voldoende is om jouw weer op het goede pad te krijgen. Anders verzorgen hun na de team bespreking over jouw de aanmelding bij de andere instantie.
Je zegt het zelf. Je krijgt die vijf gesprekken als zij denken dat dat voldoende is om jou weer "op het goede pad te krijgen". Is dat niet zo (niet voldoende) dan gaan zullen ze een stap verder moeten gaan en je aan moeten melden bij een andere instantie.
Oud 28-02-2004, 14:22
littlegurl
littlegurl is offline
Ja ik had ook zo'n regel ja, ze noemde het een strippenkaart... . Maargoewd, bij mij liep die regel toch wel uit! Als het nog heel slecht met je gaat laten ze je echt niet zomaar gaan hoor! En het ligt ook aan bij welke organisatie je zit, sommige psychologen vragen geld en andere worden weer betaald door de verzekering! Dat kan je dus ook nog uitzoeken!

Verder, die paar keer worden meestal verdeeld dus om de 2 of 3 weken, dan ben je alsnog 2maanden bezig en thuis moet je natuurlijk ook wat doen!!!

Succes
Oud 28-02-2004, 14:25
~~dolce~~
~~dolce~~ is offline
Citaat:
Aragnabite schreef op 27-02-2004 @ 22:14:
Je zegt het zelf. Je krijgt die vijf gesprekken als zij denken dat dat voldoende is om jou weer "op het goede pad te krijgen". Is dat niet zo (niet voldoende) dan gaan zullen ze een stap verder moeten gaan en je aan moeten melden bij een andere instantie.
dat klopt idd!
Maar als ze nog geen duidelijk beeld hebben dan gaan ze gewoon over die 5 gesprekken heen.
En ook als je moet wachten voor die andere instantie blijft je daar gesprekken houden (ik iig)
Zo ben ik dus al over de 15 gesprekken..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten