Advertentie | |
|
![]() |
|
Is het niet zo dat er na die vijf gesprekken er een evaluatie
gesprek volgt waarin wordt gekeken of je hulp nodig hebt, en zoja, in welke vorm en waar? Aan de ene kant lastig, omdat je dan nog niet weet waar je echt aan toe bent ed (en als je evt naar een andere vorm van hulp zou gaan, moet je ook weer opnieuw je verhaal doen ed), evt nieuwe wachtlijsten waar je dan weer tegen aan loopt enz... Maar goed, ik weet niet écht iets over het hoe en waarom ed, echt oordelen kan ik dan ook niet. Al denk ik dat er best een gedachte achter zal zitten...
|
![]() |
Ik weet niet of het al ingevoerd is, maar er zal in de nabije toekomst gebruik gemaakt gaan worden van een diagnose-behandelcombinatie (DBC) binnen de hulpverlening. Dit betekent dat er aan elke diagnose een behandeling gekoppeld wordt waarvan bewezen is dat deze bij het gros van de mensen met een dergelijk probleem werkt. Er is dan dus sprake van een 'evidence-based' behandeling. Naar gelang de ernst van de problematiek zal een aantal behandelingen/gesprekken beschikbaar worden gesteld.
Het gaat waarschijnlijk allemaal om de $$$. Voor de overheid en verzekeringsmaatschappijen scheelt dit een hoop geld. Persoonlijk vind ik het ethisch niet verantwoord, maar wie ben ik.. ![]() Ik vraag me overigens af of er in jouw geval sprake is van bovenstaande. Zou je niet worden doorverwezen na die vijf gesprekken? |
![]() |
|
![]() |
volgens mij is het bij bjz zo dat je daar vijf hulpverleningsgesprekken krijgt. dat begreep ook uit het verhaal van die vrouw. Je krijgt die vijf gesprekken als hun denken dat dat voldoende is om jouw weer op het goede pad te krijgen. Anders verzorgen hun na de team bespreking over jouw de aanmelding bij de andere instantie.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Nou, heel veel succes iig!
||
Citaat:
|
![]() |
Ja ik had ook zo'n regel ja, ze noemde het een strippenkaart...
![]() Verder, die paar keer worden meestal verdeeld dus om de 2 of 3 weken, dan ben je alsnog 2maanden bezig en thuis moet je natuurlijk ook wat doen!!! Succes
||
Citaat:
Maar als ze nog geen duidelijk beeld hebben dan gaan ze gewoon over die 5 gesprekken heen. En ook als je moet wachten voor die andere instantie blijft je daar gesprekken houden (ik iig) Zo ben ik dus al over de 15 gesprekken.. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Wat vinden jullie van Online/Digitale hulpverlening voor scholieren via een website?? lievevrouwtjuh | 0 | 07-04-2010 12:48 | |
Psychologie |
jongeren (15 t/m 17) en (Gedwongen) hulpverlening. Welke mate ouders betrekken? Fantôme | 34 | 13-05-2007 20:43 | |
Psychologie |
Een site over (jeugd)hulpverlening Tieneke | 2 | 02-09-2005 19:44 | |
Psychologie |
Vind jij de hulpverlening binnen jouw school "volledig"/ goed genoeg? Dreamerfly | 46 | 10-09-2004 16:18 | |
Psychologie |
Ouders en hulpverlening ~~dolce~~ | 11 | 03-03-2004 13:42 | |
Psychologie |
hulpverlening zoeken of.....toch nie??? ** Phoebe ** | 7 | 07-10-2002 14:28 |