Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Desalniettemin vind ik t nog steeds vreemd dat ze dan geen nonnen of priesters van hun eigen leeftijd gekke dingen mee doen. Dat bedoelde ik daar eigenlijk mee. Overigens vind ik het celibaat zelf stom - niet zozeer de gedachte die daarachter zit, maar omdat mensen daartoe verplicht worden. Mensen zouden die vrijheid moeten krijgen. In zowat elke religie is die vrijheid te vinden, waarom niet het r-katholicisme? En als jij je dan helemaal wilt richten naar god en geen seks wilt bedrijven, prima. Moet jij weten. Maar als jij priester wilt worden, maar dan geen seks mag hebben..... ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
en het grappige of treurige, wat je wilt, is dat jezus helemaal niet 39 jaar lang vrijgezel was... dus dat celibaat is op lucht gebaseerd. er zijn een aantal geschriften die niet in de bijbel staan die erop wijzen dat hij met maria van magdala getrouwd was.
![]() de priesters in de joodse tijd mochten nog gewoon trouwen ![]() Laatst gewijzigd op 27-02-2004 om 18:58. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik neem trouwens aan dat als je priester wordt en afziet van seks voor je hele leven, je wel een heel sterk in je geloofsschoenen moet staan. Hoe kan je dan tot een zondige daad als deze komen??? Dan ben je toch beter af als niet-priester, braaf getrouwd en seks binnen het huwelijk. Je zou toch bijna gaan denken dat die rakkers alleen maar priester worden om hun pedofiele gevoelens te kunnen bevredigen bij de misdienaartjes, dat moet toch een paradijsje op aarde voor ze zijn
![]()
|
Hans Teeuwen-Industries of love
'Hoe durf je mijn kind alleen te laten met een katholieke priester' ![]()
|
![]() |
|
|