Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2004, 17:11
Verwijderd
Ik wilde zojuist mijn Tj-biljet over 2003 gaan invullen, nu heb ik in dat jaar bij 2 werkgevers gewerkt en van beide een jaaropgave gehad. Bij allebei staat niks achter loonheffing, ik ga er maar van uit dat ik dat dus niet betaald heb en ook niet terug kan krijgen en het invullen van een Tj-biljet voor mij dus onzin is.
Het eerste jaar dat ik bij een van die werkgevers werkte heb ik echter wel geld teruggekregen, en ik denk dus dat ik die loonheffing toen wel betaald heb. Kan dit?
Wat er wel op beide jaaropgaven staat is 'arbeidskorting', wat is dat? (Bij de belastingdienst kon ik wel vinden hoeveel het was, maar waar het voor dient.....?)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2004, 18:01
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 02-03-2004 @ 18:11:
Ik wilde zojuist mijn Tj-biljet over 2003 gaan invullen, nu heb ik in dat jaar bij 2 werkgevers gewerkt en van beide een jaaropgave gehad. Bij allebei staat niks achter loonheffing, ik ga er maar van uit dat ik dat dus niet betaald heb en ook niet terug kan krijgen en het invullen van een Tj-biljet voor mij dus onzin is.
Het eerste jaar dat ik bij een van die werkgevers werkte heb ik echter wel geld teruggekregen, en ik denk dus dat ik die loonheffing toen wel betaald heb. Kan dit?
Wat er wel op beide jaaropgaven staat is 'arbeidskorting', wat is dat? (Bij de belastingdienst kon ik wel vinden hoeveel het was, maar waar het voor dient.....?)
Arbeidskorting is een korting die iedereen krijgt die inkomsten heeft uit arbeid. Mensen met AOW of WAO krijgen deze korting niet aangezien ze geen arbeid hebben geleverd. Deze korting bestaat alweer een tijdje, echter nieuw dit jaar (volgens mij) is het alvast verrekenen per maand. Dus wat je vorig jaar terug kreeg aan het einde van het jaar kreeg je nu al in gedeeltes terug per maand. Dat is die verrekende arbeidskorting die op je loonstrookjes en jaaropgaven staan.
Jij hebt dus geen loonheffing betaald dus kan je ook niets terug vragen. Inderdaad, erg veel zin heeft het invullen van het TJ-biljet voor jou dus ook niet.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:43
Verwijderd
Dankjewel!
Dan rest alleen de vraag: hoe kan het dat ik het eerste jaar wel, maar het tweede en derde jaar geen loonheffing heb betaald?
Ik heb nu namelijk bij een uitzendbureau een formulier moeten invullen of zij wel of geen loonheffing moeten betalen ofzo. Als ik dit ooit bij mijn oude werkgever ook heb gedaan (wat me wel logisch lijkt aangezien ik dat het eerste jaar wel heb betaald); waarom dan het tweede en derde jaar niet? Moet zo'n formulier elk jaar opnieuw ingevuld worden ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 22:59
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 02-03-2004 @ 21:43:
Dankjewel!
Dan rest alleen de vraag: hoe kan het dat ik het eerste jaar wel, maar het tweede en derde jaar geen loonheffing heb betaald?
Ik heb nu namelijk bij een uitzendbureau een formulier moeten invullen of zij wel of geen loonheffing moeten betalen ofzo. Als ik dit ooit bij mijn oude werkgever ook heb gedaan (wat me wel logisch lijkt aangezien ik dat het eerste jaar wel heb betaald); waarom dan het tweede en derde jaar niet? Moet zo'n formulier elk jaar opnieuw ingevuld worden ofzo?
Je hoeft maar bij 1 werkgever geen loonheffing te betalen. (dacht ik)
Je mag maar bij 1 werkgever Arbeidkorting krijgen.(heb ik gelezen hier op het forum)
Je zou volgens dit beide in overtreding zijn
Ik heb even geen zin om het uit te zoeken morgen kijk ik wel (als iemand anders het dan nog niet gedaan heeft.)
Reageren

Regels voor berichten