Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
wat predestinatie betreft verschilt het bij het christendom volgens mij iig per stroming; de streng christenen geloven volgens mij dat je echt gedoemd bent eeuwig te branden en bladiebla, maar er zijn ook christenen die dit heel anders benaderen, zo zijn er mensen die niet geloven dat de hel bestaat, maar alleen de hemel en dat god iedereen zijn zonder vergeeft. hoe het bij de islam zit weet ik niet. ik dacht wel ooit gehoord te hebben dat de erfzonde bij hen niet 'bestaat', maar dat weet ik niet zeker. belangrijke verschillen ind de benadering van jezus > bij de islam is hij een profeet, niet de zoon van god. verder wordt de koran gezien als de letterlijke tekst zo opgegeven door allah > mohammed zou dit letterlijk gedicteerd gekregen hebben tijdens zijn meditaties in die grot van m, terwijl de bijbel dus echt mensenwerk is... (ja de koran ook, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik) wat de engelen betreft, geen idee, volgens mij is dat ook ziets wat op allerlei verschillende manieren geinterpreteerd wordt... >sublime kan niet aansprakelijk worden gesteld voor fouten in bovenstaande informatie ![]() ___ edit/ wat predestinatie betreft, ik dacht dat t ging om het leven en de invloed daarvoor op het hiernamaals, maar als t ind is dat god van te voren het lot vastlegt, weet ik het niet; alleen de erfzonde wordt bij verschillende chr. stromingen wel waarde aangehecht. sowieso speelt de erfzonde volgens mij een vrij grote rol binnen het christendom > maar dat weet ik dus ook alweer niet zeker ![]() Laatst gewijzigd op 25-03-2003 om 22:32. |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
De meningen zijn verdeeld, maar ik denk dat ieder mens een keuze heeft maar als ie eenmaal tegen God kiest God zeker zijn hart zal verharden en zo dus voorkomt dat dioe persoon gered wordt. God weet iig wat een kind zal gaan doen de rest van zijn leven maar Hij blijft roepen. Citaat:
voor de rest hoor ik nergens over emoties van engelen. dus is de vraag of een duivel een engel was. ik heb er ff geen bijbelteksten voor. vaststaat dat dit al vele eeuwen door de christenenn is aangenomen.
||
![]() |
Citaat:
daarnaast is het een reden voor de kinderdoop om zo een teken te geven dat God mensen kan redden van die erfzonde. het is all1 erg blijven hangen in traditionele kriungen en men kwam vaak niet verder dan bekeert u. daardoor zijn de evangelische en pinkster kringen te ver doorgeschoten en geven ze er geen enkele aandacht meer aan en nemen daarom ook volwassendoop
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
dan volgt er een moment waarop je niet meer terug kan. maar voordat dat gebeurd heb je een heel hoop kansden gehad terweijl je nog geen recht had op 1 Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou ja, volgens mij staat het verhaal van de gevallen engel niet in de bijbel zelf. Ik vraag me af waar wél... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||||||
Citaat:
"I will have mercy on whom I have mercy, and I will have compassion on whom I have compassion."[6] 16It does not, therefore, depend on man's desire or effort, but on God's mercy. 17For the Scripture says to Pharaoh: "I raised you up for this very purpose, that I might display my power in you and that my name might be proclaimed in all the earth."[7] 18Therefore God has mercy on whom he wants to have mercy, and he hardens whom he wants to harden. In dat geval zie ik hier alleen maar een ongerechtige God in met een Gigantisch groot Ego en machtsmisbruik. Citaat:
omdat ze toevallig een 6000 jaar oud boek niet als waar accepteren als dat boek tegen alles ingaat wat hun zintuigen hun zeggen. Of wat er gerechtig aan is als wie dan ook iemand eeuwig laat lijden omdat die andere iemand niet doet wat hij zegt. Dan is Saddam ook rechtvaardig als hij koerdenvergast omdat ze niet zijn wil volgen. Verschil met God is hier dat Saddam ze tenminste niet eeuwig laat lijden, God wel. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
alles wat je hoeft te doen is te zeggen dat je in jezus geloofd. meer is niet nodig om in de hemel te komen. maar zelfs dat wordt niet gedaan. hoe makkelijker wil je het nog hebben? Citaat:
||||||
![]() |
Citaat:
tja sommige mensen zijn gewoon verhard. Citaat:
Je kan blijven weigeren maar ooit zal er een straf komen en die straf is nabij. Citaat:
zou zomaar kunnen dat je ineens overlijdt en dan sta je voor God's troon en zal je zelf de verantwoordelijkheid moeten dragen voor je foute daden woorden en gedachten. Citaat:
Citaat:
hoezo uit verband en in eigen vorm geciteerd.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||||
Citaat:
Citaat:
2.Ja,precies tegen ZIJN wil in. en wat maakt ZIJN wil meer waard dan die van mij? Citaat:
En hoezo 'straf' voor zoiets doms als niet volgen van de wil van iemand die toevallig machtiger is dan ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||||||
leonkorn, wil je voortaan niet meer tussen de regels door schrijven in hetzelfde lettertype/opmak als mijn woorden. Zal erg veel duidelijkhied verschaffen.
en nu ontopic. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niet dat ik zelf atheist ben, zeker niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop ook niet dat iemand voor eeuwig verloren gaat. Ik denk dat veel dingen zo zijn om GEHOORZAAMHEID af te dwingen bij de mensen (die God de rug toegekeert hebben). Wel staat in de Bijbel dat je geoordeeld zal worden op basis van dit leven.. Jezus (zijn bloed) bedekt de zonden + verandert je leven met zijn liefde. Geloof hoop en liefde. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
Wat was/is jouw reden voor bekering? Suqeunse | 7 | 05-04-2005 15:14 | |
islam ` =zwart wit= | 193 | 25-02-2005 20:37 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Nederlanders bang voor moslims' Atje85 | 396 | 11-07-2004 19:33 | |
Openbaringen !!! leonkorn | 62 | 22-03-2003 16:44 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |