Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-02-2002, 10:00
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Ok die sprookje heb ik dus net gemaaktmet mensen die ik ken onder andere naampjes in de hoofdrollen Geen meesterwerk maar ik heb iig lol gehad .

Oud 26-02-2002, 10:01
maf fluitketeltje
ok daar was ik al bang voor

dan maar gewoon copieeren. Had ik um zo mooi gemaakt .

Er was eens een heel gelukkige man die getrouwd was met een heel gelukkige vrouw en samen hadden zij een heel gelukkig dochtertje dat nog geen jaar oud was: Senta Larena. Heel toevallig was deze man ook nog eens de koning van het mooiste land dat ooit tot deze wereld toebehoord heeft en als vanzelfsprekend was zijn vrouw de koningin en zijn dochtertje had de eer zich de prinses van dit land te noemen wat ze ongetwijfeld gedaan zou hebben als ze al had kunnen praten.

Ook had de koning helaas een zeer slechte zus: Gruella Gisella. Gruella was niet alleen enorm egoistisch en lelijk, ze was ook nog eens extreem jaloers aangelegd. Ze was ontzettend jaloers op het succes en geluk van haar broer en kon het niet uitstaan dat zij altijd in zijn schaduw moest staan en dus bedacht ze een heel slecht plan om haar broer en zijn vrouw te vermoorden. Ze bakte een grote taart en bracht die langs. Hoewel Gruella nog nooit de moeite had genomen om zelfs maar een kaartje te sturen met hun verjaardag, namen de koning en koningin de taart dankbaar in ontvangst. Wat zij niet wisten was dat Gruella de taart vergiftigd had in de hoop zo aan de macht te komen.

Zo kwam het dat het dienstmeisje van de koning en de koningin haar werkgevers de volgende morgen dood in de keuken aantrof. Mathilde, het dienstmeisje, wist niet wat ze zag en rende snel naar de torenkamer om te kijken of er niets met Senta aan de hand was. Senta, die van haar ouders geen taart mocht eten omdat haar jonge tandjes daar niet tegen bestand waren, lag gelukkig rustig in haar wiegje te slapen.

Het hele land was in diepe rouw en niemand, op Gruella, die logischerwijs de troon opvolgde, na, had enig idee hoe dit had kunnen gebeuren. Vanaf het moment dat Gruella de troon besteeg was niets meer zoals het was in de tijd dat de koning en koningin nog geleefd hadden. Ze verbood het volk muziek te maken of te luisteren want Gruella, die eigenlijk diep ongelukkig was, verafschuwde alles wat mooi was. En dus mocht er ook niet meer in het openbaar gelachen worden. Dit alles was natuurlijk vreselijk maar het ergste was nog wel dat ze Senta verbood het kasteel te verlaten en alle ramen blindeerde. Dit deed ze om te voorkomen dat er mannen verliefd op haar zouden worden want als er iets was wat Gruella Senta misgunde was het wel geluk.

Hoewel Senta nooit buiten kwam en haar tante er alles aan deed om haar het leven zo zuur mogelijk te maken, groeide Senta op als een gelukkig en vrolijk meisje. Bij alles wat zij deed zong ze de meest prachtige liederen en hoewel de mannen haar niet konden zien, konden ze haar wel hóren en als het warm was en de ramen open stonden kwamen mannen uit het hele land voor het kasteel staan luisteren. Naarmate Senta ouder werd, raakten steeds meer mannen betoverd door haar stem en hoewel ze haar sinds haar eerste levensjaar niet meer gezien hadden, werden ze verliefd op haar.

Iedere dag kwamen er tientallen mannen naar Gruella toe en vroegen om de hand van Senta maar keer op keer stuurde Gruella ze weg. ‘s Avonds vertelden Sterre, Giebella en Twinkle, drie elfjes die in het kasteel werkten en hun oortjes altijd goed openhielden, Senta over al die mannen die iedere dag weer op de stoep stonden maar vooral vertelden ze over een jonge dichter uit het dorp: Xavier Zecules. Dag na dag droeg Xavier een prachtig gedicht voor maar keer op keer wees Gruella hem de deur. Op de avond dat de elven Senta voor het eerst vertelden over de dichter en zijn gedichten was ze gelijk al verliefd op hem geworden. Op de wijze waarop Senta Xavier betoverd had met haar stem, betoverde hij haar met zijn dichtkunst.

Op een dag, toen Mathilde in opdracht van Gruella de deur opende om een aantal mannen binnen te laten die de gok weer eens zouden wagen, fluisterde ze Xavier snel toe dat hij ‘s avonds buiten het kasteel op haar moest wachten.

Nadat haar werk erop zat spoedde Mathilde zich naar de open plek in het bos dat om het kasteel lag. Zonder iets te zeggen drukte ze Xavier een paarse envelop in zijn handen. De avond ervoor had Senta een brief aan hem geschreven en ze had Mathilde gevraagd ervoor te zorgen dat deze in de hiervoor bestemde handen viel.

In de weken die volgden fungeerde Mathilde als tussenmiddel tussen Senta en Xavier die elkaar sindsdien elke dag schreven.

Niet veel later besloot Xavier dat het welletjes geweest was en dat het tijd was geworden om actie te ondernemen: Hij zou zijn prinses bevrijden. Nachtenlang lag hij te piekeren over hoe hij het aan zou pakken. Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat er niets anders op zat: Hij zou Gruella moeten versieren en op die manier in de gelegenheid zien te komen haar sleutels te stelen.

Zo gezegd zo gedaan. De volgende dag ging hij zoals gewoonlijk naar het kasteel maar deze keer niet om een brief voor Senta af te leveren. Deze keer kwam hij voor haar tante. Vol goede moed stapte hij op haar af en verklaarde haar de liefde door één van de gedichten die hij voor Senta had geschreven aan haar op te dragen. Gruella, die verder nooit meer kans op een man zou maken, zag Xavier natuurlijk wel zitten en met grof geweld sleepte ze hem naar haar slaapkamer.

Na de meest afgrijselijke uren van zijn leven beleefd te hebben, kreeg Xavier waar hij voor gekomen was: Gruella was als een blok in slaap gevallen. Zo zacht als hij kon stond hij op van het bed en raapte haar broek van de grond waar haar sleutels nog in zaten.
Hij sloot Gruella op en ging opweg naar de torenkamer waar hij voor het eerst zijn droomprinses zou ontmoeten.

Het was als in het mooiste sprookje. De twee geliefden konden elkaar eindelijk in de ogen kijken en waren gelukkiger dan ook.

Een week later vond de mooiste bruiloft die je je in kunt denken plaats. Mathilde bakte een geweldig grote en mooie taart en Twinkle, Sterre en Giebella namen hun taak als bruidselfjes meer dan serieus maar vooral Senta en Xavier zagen er geweldig uit. Gelukkiger dan ooit tevoren gaven ze elkaar het ja-woord en het volk kon eindelijk weer feest vieren en lachen want nu Gruella, die nog altijd opgesloten zat in haar kamer, niet langer in staat was om te regeren beklommen twee mensen, die enorm veel van elkaar hielden, de troon en maakten hun land weer tot het mooiste dat ooit tot deze wereld toebehoord heeft.

En ze leefden nog lang en gelukkig.

Oud 26-02-2002, 20:05
maf fluitketeltje
up
Oud 26-02-2002, 20:27
KrizzZzZZzzjE :P
KrizzZzZZzzjE :P is offline
haha, ik heb um geleze hoor
ik lees niet vaak geschreve stukkies want daar heb ik nooit zin in.
Ik heb em op de orginele manier geleze, met mooie lettertjes <Eigeschappe-Url kopiere enz..>

Ik vonnet een mooi sprookje, niet langdradig ofzo, en een goede sfeer, alleen vond ik de namen niet zo, ehmm goed passen eigelijk, maar dat maakt niet zoveel uit.
Heb je het helemaal zelf bedacht? dat vinnik dan wel goed joh
misschien maak ik er wel een tekening bij
ikzie wel.

Oud 26-02-2002, 20:44
Verwijderd
echt een typisch sprookje, met een happy end, grappig om te lezen, maar om eerlijk te zijn soms wel een beetje voorspelbaar maarja, das altijd zo met sprookjes
Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 20:49
maf fluitketeltje
Citaat:
KrizzZzZZzzjE schreef:
haha, ik heb um geleze hoor
ik lees niet vaak geschreve stukkies want daar heb ik nooit zin in.
Ik heb em op de orginele manier geleze, met mooie lettertjes <Eigeschappe-Url kopiere enz..>

Ik vonnet een mooi sprookje, niet langdradig ofzo, en een goede sfeer, alleen vond ik de namen niet zo, ehmm goed passen eigelijk, maar dat maakt niet zoveel uit.
Heb je het helemaal zelf bedacht? dat vinnik dan wel goed joh
misschien maak ik er wel een tekening bij
ikzie wel.

haha mja ikverzin altijd idiote namen . Ikhad niets tedoen en ben toen maar sprookje gaan bedenken en uitwerken dusmjazelf bedacht maar tiswel hetstandaard sprookje .

Oud 26-02-2002, 20:50
maf fluitketeltje
Citaat:
bigmoi schreef:
echt een typisch sprookje, met een happy end, grappig om te lezen, maar om eerlijk te zijn soms wel een beetje voorspelbaar maarja, das altijd zo met sprookjes

mja daarzijn het sprookjes voor,alle sprookjes zijn hetzelfde dus ach
Oud 01-03-2002, 17:07
maf fluitketeltje
sorry, ff klieren <up>
Oud 01-03-2002, 17:33
Darvan
Darvan is offline
zou wel cool tekenonderwerp zijn
Met citaat reageren
Oud 01-03-2002, 17:37
maf fluitketeltje