Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2003, 12:09
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nou? Vertel hier al die dingen die je deed op de pauze (bij ons heette dat speelkwartier) op de speelplaats van de basisschool?

Bij ons deden we verschillende dingen, toen we bij de kleuters zaten, zaten we veel in karren en speelden we in de zandbak. In groep 3 en 4 begon het toch meer met tikkertje en pakkertje en verstoppertje
Toen vanaf groep 5 gingen we eigenlijk zelf dingen verzinnen (ik speelde zelf soms met eenzelfde groep mensen altijd "Riddertje", waren een paar de ridders en een paar de boeven en we hadden een zogenaamd eigen fort ).
We verzonnen ook met de hele klas het spel: "1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, wie mag ik een kusje geven" ging er dus 1 iemand met zijn/haar ogen dingen om een boom lopen, met de ene hand hield die terwijl-ie liep de boom vast en met de andere hand strekt die zijn/haar arm uit. De rest stond er allemaal omheen en zong allemaal: "1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, wie mag ik een kusje geven?" En na "geven" stopte die persoon, deed zijn ogen open en keek wie hij/zij aanwees en die mocht hij/zij een kusje geven en dan was de persoon die het kusje had gekregen aan de beurt.
In groep 7 en 8 deden er veel LTS-voetbal (als iemand een bal door de benen kreeg mocht de rest hem schoppen) maar daar deed ik nooit aan mee, stond er alleen maar naar te kijken.

Nu is het jullie beurt om te vertellen wat jullie altijd onder de pauze deden op de speelplaats.
Oud 22-05-2003, 12:15
Thomas
Thomas is offline
LTS'en, voetballen (visnetje spelen), mensen met tennisballen tegen het hoofd aan gooien, vechten, worstelen, juffrouw pesten, meester pesten, op straat spelen, weglopen naar het park etc etc.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:17
Ode
Ode is offline
Wij hadden een klimrek en karren enzo.

Ik weet nog wel dat we een liedje moesten zingen voordat we weer naar binnen mochten. Dat vond ik zo oneerlijk. Eerst zingen, dan pas naar binnen.

Het was iets van een nijpaard met een hele dik kond, giraffe met een hele lange nek en een krokodil met een grote bek.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:18
Verwijderd
De jongens pakken de meisjes
Touwtje springen
Hinkelen
Knikkeren
flippo-en
Biervilten

We verveelden ons nooit
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:18
Verwijderd
umm touwtje springen deed ik later

we deden ook heel vaak uhhh hoe heette dat ookal weer. dat alle meisjes alle jongens moesten pakken en andersom..

verstoppertje deden we ook

euhhh in groep 7 ging ik altijd een bepaalde overblijfjuf pesten

als klein kind in de zandbak.. gingen sommige jongens altijd op de rand allemaal hindernissen maken en gingen ze dr met autotjes over heen

euhhh zo n elastiek tussen 2 palen hebben we ook jarenlang gedaan

tikkertje ook natuurlijk

knikkeren, flippo's ook heel lang gedaan

gewoon hangen op een plek
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:19
Verwijderd
Er was zo'n spelletje dat je met veel mensen speelde;
Iedereen ging in een rij achter elkaar staan, tegenover een muur. De voorste gooide een bal tegen de muur, en iedereen sprong dan over de bal heen. De voorste moest dan snel naar achteren rennen om de bal weer te pakken en gooide dan de bal naar de volgende voorste... En dat de hele tijd door... Leuk

En ik speelde graag op het klimrek... Kon altijd met 1 been over de stang en dan oneindig lang doordraaien Erg cool

En tja... verder elastieken, knikkeren, flippoën, fluiten op flippo's... etc etc
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:21
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Hermione schreef op 22-05-2003 @ 13:18:
Knikkeren
flippo-en
Biervilten
Deze drie dingen eindigden altijd in vechten, huilen en ruzie.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 22-05-2003 @ 13:19:
Er was zo'n spelletje dat je met veel mensen speelde;
Iedereen ging in een rij achter elkaar staan, tegenover een muur. De voorste gooide een bal tegen de muur, en iedereen sprong dan over de bal heen. De voorste moest dan snel naar achteren rennen om de bal weer te pakken en gooide dan de bal naar de volgende voorste... En dat de hele tijd door... Leuk
dat deden wij ook vaak ja
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 12:51
gizmo
gizmo is offline
Ehmzz een of ander tikkertje spel. Als het "knikkertijd" was, dan was iedereen tot knikkeren gedoemd. Ook is er een tijd geweest dat stickerboeken bij ons vet in waren. Het was dan dat je ging ruilen ind e pauze. Ook gewoon praten of een of ander leip actief spel
Oud 22-05-2003, 12:53
Punkygirl
Punkygirl is offline
Wij gingen altijd de jongens lastig vallen vroger..
of paardje spelen alleen daarbij mocht ik nooit meedoen
*jeugdtrauma*
Oud 22-05-2003, 12:54
Verwijderd
Citaat:
Wawl schreef op 22-05-2003 @ 13:21:
Deze drie dingen eindigden altijd in vechten, huilen en ruzie.
klopt... Bij mij niet, ik was erg vredelievend.

en ik won altijd
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:06
Verwijderd
knikkeren, flippo'en, tikkertje.. en in groep 7/8 hadden we een soort manege opgericht.. "Ren voor je leven" heette het. We maakten elke maand een clubblad met nieuws en puzzels erin en op het schoolplein hielden we wedstrijden.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:10
Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Met tennisbal voetballen, met grote bal mocht nooit Bankjes gebruikten wij altijd als doel....de goede oude tijd
Oud 22-05-2003, 13:13
Ilsje
Ilsje is offline
anne maria koekoek tijdje gedaan, verder tikkertje, verstoppertje, bomen wisseltje, hinkellen, uhm... springtouwen met zo'n heel groot touw dan.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:23
Verwijderd
Ik zat altijd op het klimrek
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:29
Somebody Special
Somebody Special is offline
Hinkelen, touwtje springen, elastieken, flipoën, 'handje-klap', knikkeren, klimrek
Oud 22-05-2003, 13:41
the tourist
the tourist is offline
)-Verstoppertje: dat deden wij altijd met alle 3 de bovenbouwklassen (6, 7 en 8). Als de pauze begon was het altijd: wie het laatste bij de boom is, is hem. Dus als de pauze begon rende iedereen gelijk naar die boom toe Dat deden we echt bijna elke pauze (alleen in de winter soms niet)
Ook wel:
-Elastieken.
-Knikkeren.
-Blikkietrap.
-Op de klimrekken.
-De zevensprong
-Overlopertje
-Wel en niet-lekkerland (oid)
-Anna Maria Koekkoek
-Tikkertje (bv tv-tikkertje, knakworstentikkertje, enz)
-Oorlogje spelen

Enz... (flippoen deed trouwens niemand bij mij op school )
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:42
Verwijderd
Ow, er was ook een spelletje, dan draaiende met een hele groep hand in hand in een cirkel een aantal rondjes. Vervolgens moest je uit de cirkel springen, allemaal dus. Eentje was dan 'tikker' je mocht telkens 1 sprongetje maken en wanneer je dan iemand aanraakte, was die af. Zo ging dat dan door... Was wel leuk, weet alleen niet meer precies of dat zo ging...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:46
Verwijderd
Er werd gevochten en ik distantieerde mij van iedereen... Af en toe was er een rage (knikkeren, enz.) en werd er wat minder gevochten.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:48
miro
miro is offline
Paardje spelen
En we hadden van die karren waar je op kon gaan zitten, met stuur. Maar dan moest iemand anders duwen
Enne in de laatste jaren, zwijmelend met je vriendinnen in t gras zitten
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:55
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Hermione schreef op 22-05-2003 @ 13:18:
De jongens pakken de meisjes
Dat is zoooooooo leuk! Bij ons werd het verboden omdat we nog al wild tekeergingen

We deden ook vaak dikke bertha, ik weet niet of dat officieel zo heet en schipper mag ik overvaren en pfft, ik weet het niet eens meer
Springtouwen ja, ook heel veel gedaan, met zo'n groot touw en dan wilde niemand draaien

We hebben ook wel een tijdje geworsteld in de zandbak en ik won best vaak want ik was bijna de grootste (Nederlander in België) en ook best wel zwaar . Ook bouwden we vaak kastelen in de zandbak en dan gingen die verdomde kleuters ze verruineren in hun pauze
Stomme kleuters ook altijd.

Toen we wat ouder werden deden we alleen nog maar op bankjes zitten met onze liefjes
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 13:57
miro
miro is offline
O ja en we hadden een supergrote ijzeren dinosaurus op het plein staan. Met glijbaan enzo dr in.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:04
Verwijderd
beukhoeken. (bij een schuurtje en de rand van de school was een mooie hoek en daar beukten we elkaar helemaal dood) Basketballen. Huisjes maken van bladeren. Handsquash. (gewoon met een tennisballetje gooien, maar dat noemden we zo...) Zevensprong (ook iets met een tennisbal) Knikkeren. Hinkelen. Voetballen. Poorten. Tikkertje. Jongens-meisjes-pakkertje. etc.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:43
Verwijderd
voetballen, voetballen en nog eens voetballen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 14:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op de kleuterschool: in de zandbak spelen, met van die karren.
Op de basisschool: touwtje springen met zo'n hele groep, flippo-en, verstoppertje, handstand enzow, knikkeren, vanalles eigenlijk.
Oud 22-05-2003, 14:51
Verwijderd
Toen we in de onderbouw zaten, zaten we meestal op het klimrek, de gewone rekjes of in de zandbak. We hadden schommels maar die hinger er niet aan, dus klommen we er maar op. We hingen op de kop op het klimrek en deden 'papagaaitje leef je nog'. En natuurlijk jongens-de-meisjes of meisjes-de-jongens, wat gewoon pakkertje was. Tikkertje deden we minder, dat was niet zo leuk als mensen naar het rek sleuren waar je ze moest bewaken
Ook hinkelden we en touwtjespringen en elastieken...
In de bovenbouw deden we ook doen durven of de waarheid, overlopertje, vies of lekker, bakboord stuurboord, teentje trappen en nog een hele lading van die irritante spelletjes, met de hele klas. Was ook heel leuk
Voetballen deden we alleen in groep acht, want het voetbalveld (dat eigenlijk niet van de school was, iedereen gebruikte het in de buurt) 'was' van groep acht.

Knikkeren deden we de hele schoolperiode door, in het goede seizoen. Ook leuk
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 15:28
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
StayBeautiful schreef op 22-05-2003 @ 15:43:
voetballen, voetballen en nog eens voetballen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 16:29
In Your Room
In Your Room is offline
groep 1&2: schommel, met van die karren rijden, zandbak, tikkertje ofzo
later: hinkelen, andere spelletjes op t hinkelpad, touwtjespringen, elastieken (met en zonder vage spelletjes) klapspelletjes (onder de tafel... charlie chaplin... pepsi cola... er is een vrouw vermoord enz enz ) jongens-de-meisjes of andersom, handstand tegen de muur, lopen over t plein, knikkeren, knikkeren met flippo's, flippo's ruilen... er waren idd ook wel mensen die gingen LTS'en maar daar deed ik niet aan mee ofzo
Oud 22-05-2003, 16:32
Veenbes
Veenbes is offline
Voetballen, trefballen, pakkertje, elastieken, verstoppertje, in een boom klimmen.
Oud 22-05-2003, 16:36
Ketjing
Ketjing is offline
Voetballen, LTS'en. Tikkertje, Knikkeren, Flippoën
Oud 22-05-2003, 17:34
checko
checko is offline
knikkeren, plaatjes (stickers) ruilen, flippoen, en voetballen met een tennisbal (voetbal mocht niet)
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 17:47
confabulatie
confabulatie is offline
(kus)tikkertje
verstoppertje
knikkeren
in zandbak
klimrek enzo. (speeltuin dus)
voetballen
kletsen
met die flippo's
bordspelletjes (als het rotweer was)
touwtje springen
elastieken
stikkers ruilen
met tennisbal tegen de muur..... (hoe heet dat ook al weer)
hinkelen

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 17:49.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 17:51
Pla
Pla is offline
in de zandbak bij de kleuters
Touwtje springen
knikkeren
op het klimmenrek..
verstoppertje
zoenenpakkertje
beetje cool doen en op een muurtje zitten praten..
Ehm.. tja dat soort dingen..
Oud 22-05-2003, 18:24
Optima
Optima is offline
de jongens- de meisjes: meisjes moesten zich verstoppen om vervolgens door jongens te worden ' gevangen'

kruidentuintje: maakten allerlei sapjes en stampte bladeren fijn etc

x-men: iedereen had speciale krachten en kon vliegen ( over balken lopen) in dieren veranderen etc
Oud 22-05-2003, 18:27
qghp
qghp is offline
eitje wippen
jongens meisjes pakkertje
tikkertje
verstoppertje
overlopertje
knikkeren
jojo-en
flippo-en
sneeuwballen gooien
willie wortel willie w
mevrouwtje koekoek en die dingen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 18:28
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
knikkeren
de jongens de meisjes
elastieken
touwtje springen
flippo-en
voetje van de vloer
klimmen
rolschaatsen
in het nep-autoklimrek autorijden
zacht zand maken (onee dat was de kleuterschool)
Oud 22-05-2003, 19:00
Chocoladekoekje
Chocoladekoekje is offline
Mijn vroegste herinnering op het schoolplein is het spelen van Ninja Turtles (of hoe je het ook moge schrijven)....

We speelden dus de turtles en mijn "vriendjes" maakten de put open en ik mocht als eerste erin.. De juffrouw kon me net op tijd tegenhouden... Het water stond best hoog dus ik was al wat smerig

Maar goed... Ik heb geen ernstige trauma's eraan over gehouden.
Oud 22-05-2003, 19:07
Quistnix
Quistnix is offline
Citaat:
Sirenie schreef op 22-05-2003 @ 14:55:
Toen we wat ouder werden deden we alleen nog maar op bankjes zitten met onze liefjes
Dat werd op mijn school nooit gedaan..

Wij hadden elke paar weken een nieuw soort tikkertje dat dan non-stop gedaan werd tot iemand een nieuwer soort tikkertje bedacht..
Oud 22-05-2003, 19:11
Nothing
Nothing is offline
Altijd ergens zitten, of in een hoek staan.
En kijken hoe de andere plezier maakte en ze mij negeerde.
Basisschool was niet 1 van mijn leukste tijd in mijn leven.

Dingen naar je toe gegooit krijgen, en die dingen.
Nee ik doe die tijd niet graag over...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:59
Dminor
Dminor is offline
Ik weet het echt niet meer. Ik weet zo goed als niets meer van de basisschool. Ik weet nog wel dat ik wel eens knikkerde, dat ik flippo's had en vriendjes ook wel. Ik deed volgens mij ook wel eens mee aan gezamenlijke spelletjes als overlopertje ofzo. Of ik zat/klom in het klimrek. Ofzo.
Oud 22-05-2003, 20:13
Evito
Evito is offline
Basisschool 1: Knikkeren
Basisschool 2: voetballen als ik mee mocht doen, anders huilen omdat ik gepest werd, hahaha
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:17
Verwijderd
- zandbak
- glijbaan
- klimrek
- duikelrek
- evenwichtsbalk
- met dingen uit 'de schuur' spelen (hoepels, karren, dat soort spul)
- knikkeren
- elastieken
- springtouwen
- tikkertje
- verstoppertje

later toen we ons 'groot' voelden () zitten kletsen en niks doen
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:47
PV
PV is offline
zandbak, indianententen, verstoppertje, overlopertje, tikkertje, knikkeren, hinkelen, touwtje springen, rolschaatsen, flippoen, klimtoestel, glijbaan, schommel, van die hand-hand spelletjes als willie wortel, hoog in de bergen enzo... zoiets en vast nog wel meer wat ik niet meer weet
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 20:59
Upke
Upke is offline
Meidenvangertje... Ja ik weet het, het klinkt raar.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:47
Sirenie
Sirenie is offline
Citaat:
Evito schreef op 22-05-2003 @ 21:13:
anders huilen omdat ik gepest werd, hahaha
Oja, die was ik nog vergeten
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Defenderzzz schreef op 22-05-2003 @ 14:10:
Met tennisbal voetballen, met grote bal mocht nooit Bankjes gebruikten wij altijd als doel....de goede oude tijd
Gaaf was dat ja
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:58
Kamilla
Kamilla is offline
Pfff.....daar komt de lijst

- Annemaria Koekoek
- Vies-Lekker
- Dan had je een categorie en dan noemde de 'tikker' een letter en dan moest je bijv. een dier met die letter noemen (als de categorie dieren was) en als je dan nix wist moest je overrennen zonder getikt te worden)
- Willie Wortel
- Verstoppertje (En dan stiekem van het plein af )
- Knikkeren
- Flippo-en
- Overlopertje
- Schipper mag ik overvaren
- Touwtje springen (meestal met een groot touw en dan zo'n versje)
- Elastieken
- Beuken (Wij hadden op school zo'n klimrek en in het midden van dat rek was een open vierkant, daar ging dan de groep in staan en dan gewoon beuken, alleen mocht dat op een gegeven moment niet meer)
- Kunstjes doen op het rek, daar kon je bovenop zitten maar ook vanaf 'duiken' dat je je handen aan de spijlen vast hield...weet niet hoe ik dat moet uitleggen )
- Zoentikkertje
- TV-tikkertje
- Voetballen (maar dan mocht je als meisje alleen meedoen als je dat een btje kon )
- Skeeleren, maar dan was vaak het speelkwartier net te kort

Nou dat was het wel ongeveer
Maar wij hadden altijd van die 'tijden', dan was het ineens knikkertijd, omdat iemand dan weer zijn knikkers meenam en werd het weer een rage.

Laatst gewijzigd op 22-05-2003 om 22:01.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 21:59
Menahem
Menahem is offline
Wij speelden altijd X-men of Power Rangers
Mán, wat waren wij koel destijds.
Oud 22-05-2003, 22:02
drollenvanger
drollenvanger is offline
[QUOTE]vleermuissie schreef op 22-05-2003 @ 21:17:
[B]- zandbak
- glijbaan
- klimrek
- duikelrek
- evenwichtsbalk
- met dingen uit 'de schuur' spelen (hoepels, karren, dat soort spul)
- knikkeren
- elastieken
- springtouwen
- tikkertje
- verstoppertje

Bij ons hetzelfde
die goeie ouwe tijd...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 22:21
Equus canis
Equus canis is offline
Citaat: