Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 09:57
freakinaround
freakinaround is offline
Ik krijg een dwerghamster, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, als we op vakantie gaan . Als ik naar mn pa ga, neem ik em gewoon mee, maar ik kan em natuurlijk niet op vakantie meenemen
Oud 09-02-2004, 10:52
Stefanie
Stefanie is offline
Ik ga meestal zonder mijn ouders op vakantie, dus dan kunnen zij wel op ze passen. Ik heb vier cavia's, dus hokken verschonen wordt een probleem aangezien mijn moeder allergisch is. Dus langer dan twee weekies kan ik niet weg... Als het wel zou moeten, dan zadel ik mn vriend wel op
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 11:53
Verwijderd
Toen mijn cavia nog leefde, ging-ie altijd naar een poezenhotel in Enschede, Beparode. Het heet wel een poezenhotel maar ongeveer een kwart van de dieren die er logeerde is van een ander diersoort; er waren ook vaak schildpadden, konijnen, parkieten, zelfs wandelende takken, papagaaien, etc... mijn cavia was wel de enige cavia . De katten konden uiteraard niet bij de kleine beestjes komen. maar ik geloof niet dat er veel dierenhotels zijn in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 12:33
Liss
Liss is offline
Bij ons zorgen de buren als we op vakantie zijn altijd voor de konijnen parkietjes en vissen, en wij bij hun.
Oud 09-02-2004, 13:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de meeste asiels of dierenpensions mag je je cavia, konijn, rat, hamster of ander klein huisdier voor een klein bedrag of voor niets er gewoon bij zetten. Zo'n huisdiertje kost toch niet veel tijd enzo.

Mijn huisdieren (muis en rat) bleven meestal bij mn moeder als ik met mn vader op vakantie ging en als ik met mijn moeder op vakantie ging wilde mijn vader er soms oppassen als we maar kort weggingen en anders dan vroeg ik of een vriendin er op wilde passen of de buren die ook voor de katten en de plantjes zorgen.
Oud 09-02-2004, 13:56
freakinaround
freakinaround is offline
Hm, een asiel is dan miss wel een id
Oud 09-02-2004, 14:05
ironflower
ironflower is offline
Onze hond gaat altijd mee, en de kat gaat naar m´n oma.
Vrienden uit het dorp geven plantjes water, voeren de vissen etc etc.
Oud 09-02-2004, 15:32
Verwijderd
Toen ik nog bij m'n ouders woonde zorgden de buren of mensen uit de straat altijd voor de kat/vissen, dat is nu nog steeds zo bij m'n ouders (vriendin van m'n zusje doet het nu meestal en anders de buren).

Voor mijn eigen katten zorgen of de onderburen of er komt een vriend van mijn vriend zolang in ons huis logeren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 16:56
korfballer
korfballer is offline
mijn hond gaat in de vakantie 3 weken terug naar de fokker waar hij ook geboren is...
Oud 09-02-2004, 16:57
korfballer
korfballer is offline
Citaat:
Ik krijg een dwerghamster, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen, als we op vakantie gaan . Als ik naar mn pa ga, neem ik em gewoon mee, maar ik kan em natuurlijk niet op vakantie meenemen
er is toch vast wel een vriendin of iets die er op wil passen...? zo groot en moeilijk is hij toch niet...
Oud 09-02-2004, 17:00
Verwijderd
nou ik ga alleen maar weekenden op vakantie.. en dan geef ik mijn hamsters extra eten en drinken.. gaat goed hoor. en anders zorgen mijn ouders ervoor..
onze paarden gaan altijd mee op vakantie.. dus das makkelijk. en anders zorgen mijn ouders ervoor.. hond zelfde verhaal.. poezen worden door me zus gedaan als wij weg zijn
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 17:52
Belle
Belle is offline
Die gaan allemaal naar verschillende vrienden van me, tsja dan de groepen maar even opsplitsen, komen ze ook wel weer overheen. maargoed, voorlopig ga ik niet meer op vakantie kan ze niet te lang meer missen
Oud 09-02-2004, 19:38
Verwijderd
breng ik bij mn opa en oma, die verzorgen mijn konijn altijd. de andere zit daar al -> dies al 7.5
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 19:45
Verwijderd
Toen we nog vissen hadden thuis bracht ik ze altijd, als we op vakantie gingen, naar de buren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 20:42
PV
PV is offline
mijn broer en/of ik blijven meestal thuis, dus dan kan (een van) ons er op passen. Als we allebei weg zouden zijn, zouden mn ouders denk ik de hond meenemen op vakantie, en de vogeltjes naar vrienden brengen en hun vragen om af en toe de vissen te voeren.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 21:26
murwari
murwari is offline
Ofwel is er iemand thuis, en anders gaan ouders naar camping en mogen onze poezen lekker mee
Oud 09-02-2004, 23:18
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Dan gaat ze lekker knus achterin de auto

Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 05:57
miro
miro is offline
Mijn paard werd altijd verzorgd door een vriendin van mij

De katten ligt eraan. Als het een korte vakantie was, kwam elke dag mijn tante even langs om de katten eten te geven (er staat altijd een raampje open zodat ze naar binnen en naar buiten kunnen)

Bij een lange vakantie gaan ze naar een asiel
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 14:53
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Mijn hond gaat mee op vakantie.
Als ze niet mee kan ga ik ook niet weg.

met andere woorden we zoeken altijd een bestemming op waar honden ook welkom zijn
Oud 10-02-2004, 14:58
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
mijn kat blijft gewoon thuis, 2x per dag komen dan mijn opa&oma om eten&drinken te geven, het is mooi weer in de zomer dus het beest kan gewoon buiten
Oud 11-02-2004, 15:54
poecilotheria
poecilotheria is offline
hmmm mijn spinnen kunnen wel een weekje zonder mij door, 2 ook als de nood hoog is. mijn slang die breng ik dan wel bij een kennis onder zodat die hem ff kan verzorgen
Oud 13-02-2004, 18:12
Verwijderd
mijn ouders hebben een boerderij, 100 koeien/kalfjes, 20 kippetjes en 20 katten..

mijn vader kan dus bijna nooit mee op vakantie..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 12:44
Verwijderd
Iemand past op ons huis, doet de post enzo en dan laten we brief achter voor de huisdieren..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 16:29
Boozle
Boozle is offline
Je kan hem toch een tijdje aan familie geven. Wij hadden altijd dat de buurvrouw alle dieren eten gaf als wij op vakantie waren.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 17:22
Silver rain
Silver rain is offline
We laten de overburen op ze passen
Oud 14-02-2004, 18:17
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
poecilotheria schreef op 11-02-2004 @ 16:54:
hmmm mijn spinnen kunnen wel een weekje zonder mij door, 2 ook als de nood hoog is. mijn slang die breng ik dan wel bij een kennis onder zodat die hem ff kan verzorgen
WTF?!

een slang is nog veeeel makkelijker. JE voert het beest en, afhankelijk wat voor een slang, kun je hem een week tot een maand geen eten geven...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2004, 14:29
aapje
aapje is offline
ach die redden zichzelf wel

Oud 16-02-2004, 15:51
suzielama
suzielama is offline
Wij hebben 3 konijnen, die zitten in twee caviabakken achter in de kar....

Die hebben het daarna wel naar hun zin in Zeeland...

Met citaat reageren
Oud 21-02-2004, 19:56
grandmommy
grandmommy is offline
wij hebben een paard, kat en kip, en mijn ouders en ik gaan afzonderlijk van elkaar op vakantie, dus dat is niet zo'n probleem. en als we allebei tegelijk op vakantie willen, komt mijn broer wel om de beesten te verzorgen ( alhoewel, de laatste keer dat ie dat deed galopeerde mijn pony 's nachts op de weg... )
Oud 22-02-2004, 23:25
Verwijderd
Ik zorg inderdaad ook gewoon dat de buren, vrienden, familie, wie er dan ook maar thuis is als ik op vakantie ben, voor mijn beestjes zorgen (mits ze dat willen). Het dierenpension hier is echt ZWAAR waardeloos (heb er gewerkt). Honden zitten de hele dag in te klein hok, en gaan 1x per dag een kwartiertje naar een weiland. Dat doe ik m'n hond dus echt niet aan. Katten hebben het beter, die zitten meestal de hele dag in een redelijk groot buitenhok.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 11:02
Dolores
Dolores is offline
Een goede vriendin van mij (of haar ouders) past meestal op het huis als wij op vakantie zijn en zij zorgt dan dus ook voor de huisdieren. (en ze geven de planten water, halen de post weg van de deurmat etc etc.) De huisdieren krijgen dan dus gewoon goed te eten en krijgen in die periode dus alleen iets minder aandacht omdat er niet de hele dag mensen thuis zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 15:37
Souris
Souris is offline
de buurvrouw geeft onze katten eten als wij er niet zijn.
de katten hebben een luikje dus ze kunnen doen wat ze willen
Oud 25-02-2004, 15:43
bassgirl
bassgirl is offline
onze hond gaat altijd mee, en onze katten blijven thuis en iemand uit de buurt ofzo geeft ze eten en doet hun kattenbak
Oud 25-02-2004, 15:51
autodropje
autodropje is offline
kleine dieren gaan naar een vriend(in), buren zorgen voor de kat.
Oud 25-02-2004, 21:12
thunder110
thunder110 is offline
Mijn kat gaat naar een 'dierenhotel' ( ), Martin Gaus. Dat gaat ie ons ook niet in dank afnemen, denk ik.
Oud 25-02-2004, 23:31
Vice
Vice is offline
Als het kan gaat de hond mee, maar anders gaat hij bij zijn familie logeren en de cavia's worden dan door onze vorige buren verzorgd
Oud 26-02-2004, 10:58
Yvat
Yvat is offline
De hond gaat altijd 'logeren' bij een vriendin van m'n moeder en de buren geven de goudvissen te eten.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 12:57
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik denk dat me moeder wel voor me konijn wil zorgen. Anders me pa wel (zijn gescheiden) en anders de buurvrouw wel. Is bij mij altijd wel iemand die het wil doen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 08:44
xxappiexx
xxappiexx is offline
Wij laten de dieren altijd door opa en oms verzorgen. Doen ze graag. Vooral de paardjes vind ie geweldig om te doen.
Lekker makkelijk dus zo'n oppas.

Straks als we met de familie weggaan zorgt de buurman voor ze, want wij zorgen ook voor hun dieren als ze een paar dagen weg zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten