Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2004, 18:32
Emilia
Emilia is offline
Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar een reis naar het buitenland (d.i. [voor mij] buiten België) die méér biedt dan het gebruikelijke zon-zee-strand-gebeuren. Ik heb op de universiteit een brochure gevonden over een reis naar Cuba die me heel erg aanstaat. Het is een reis van drie weken en het is als volgt opgevat:
- wat natuur (tropisch woud)
- wat cultuur (!)
- vrijwilligerswerk, waardoor de prijs gedrukt kan worden

Ik zie dit natuurlijk helemaal zitten Nu weet ik alleen (nog) niet of mijn moeder de prijs 'OK' vindt. Ik zou niet alles zelf moeten betalen omdat mijn zusje dit jaar twee reizen maakt die ze alle twee niet zelf hoeft te betalen.
Ik zou deze reis willen maken met een vriendin, maar zij heeft waarschijnlijk tweede zit (herexamens) in september, dus weet ik niet of zij wel drie weken kan uittrekken voor een reis.
Nu is mijn vraag: kennen jullie organisaties die reizen organiseren voor jongeren? Graag ongeveer dezelfde formule in een niet alledaags land, 10 à 14 dagen aan een 'schappelijke' prijs (wat ik daaronder versta, weet ik zelf niet goed).
Advertentie
Oud 18-02-2004, 18:33
Emilia
Emilia is offline
Oh ja, het hoeft geen zuiders oord te zijn!
Oud 18-02-2004, 19:39
AnTiLiCiOuS
AnTiLiCiOuS is offline
hey! ja ik wil je wel helpen ofzo hoor.. je kan kijken op www.studytravel.nl en www.travelactive.nl > volgens mij orgeniseren die van dat soort reizen.
Oud 18-02-2004, 20:44
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
AnTiLiCiOuS schreef op 18-02-2004 @ 20:39:
hey! ja ik wil je wel helpen ofzo hoor.. je kan kijken op www.studytravel.nl en www.travelactive.nl > volgens mij orgeniseren die van dat soort reizen.
Wel, als ik genoeg gestudeerd heb voor vanavond, ga ik je links eens bekijken. Maar kunnen Belgen daar ook zomaar aan deelnemen? Of weet je daar niks over...?
Alvast bedankt!
Oud 18-02-2004, 22:15
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Emilia schreef op 18-02-2004 @ 21:44:
Wel, als ik genoeg gestudeerd heb voor vanavond, ga ik je links eens bekijken. Maar kunnen Belgen daar ook zomaar aan deelnemen? Of weet je daar niks over...?
Alvast bedankt!
Volgens mij kan het wel. En anders staat er bij of ze een zusterorganisatie hebben in België.
Oud 18-02-2004, 22:40
Emilia
Emilia is offline
Hm de eerste link die je me gaf, is wel interessant, maar ik leer al het hele jaar door talen, dus ik wil wel eens iets anders (althans op een andere manier) in de vakantie.
De tweede link is ook interessant, maar het vrijwilligerswerk is berekend op een 10-tal weken en dat kan ik me niet veroorloven...
Oud 19-02-2004, 00:57
Utopia
Utopia is offline
Ik zou nog ff wachten met een reis naar Cuba.
Waarom niet naar Brazilie?
Voor een Uiri of 800 zit je daar al.
Oud 19-02-2004, 08:04
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Utopia schreef op 19-02-2004 @ 01:57:
Ik zou nog ff wachten met een reis naar Cuba.
Waarom niet naar Brazilie?
Voor een Uiri of 800 zit je daar al.
Wel, ondertussen heb ik al besloten toch (nog) niet naar Cuba te gaan. Welk land dan wel, dat weet ik niet.
Ik vind dat interrailen, waarover hier een post is, wel interessant, maar ik weet niet of m'n moeder me alleen op reis laat gaan... Ze zou liever hebben (denk ik) dat ik met een soort begeleide reis mee ga, maar ik vind het juist leuk zelf te kunnen kiezen wat je allemaal bezoekt,...
Nog iemand ideeën?
(Brazilië is natuurlijk ook een schitterend idee, maar ik denk dat de afstand haar ook een beetje afschrikt.)
Sorry voor mijn lastige vragen
Oud 19-02-2004, 18:14
kweety
kweety is offline
op www.programmajeugd.nl kun je vinden wat er wordt gesubsidieerd van o.a. vrijwilligerswerk
Oud 19-02-2004, 18:44
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
kweety schreef op 19-02-2004 @ 19:14:
op www.programmajeugd.nl kun je vinden wat er wordt gesubsidieerd van o.a. vrijwilligerswerk
Tenzij ik het verkeerd gelezen heb, is dit toch ook niet wat ik zoek. Ik zeg niet dat het niet interessant is, integendeel, maar ik kan nu eenmaal geen zes maanden weg...
Oud 20-02-2004, 12:30
marieke_temp
marieke_temp is offline
kijk eens op www.woesteland.nl
de kampen in Polen en Ierland voldoen geloof ik wel aan jouw eisen
Oud 21-02-2004, 09:19
Emilia
Emilia is offline
Dank je wel!
Mocht iemand nog meer organisaties kennen... nog steeds welkom!
Oud 21-02-2004, 11:09
merijn
merijn is offline
Citaat:
Emilia schreef op 19-02-2004 @ 19:44:
Tenzij ik het verkeerd gelezen heb, is dit toch ook niet wat ik zoek. Ik zeg niet dat het niet interessant is, integendeel, maar ik kan nu eenmaal geen zes maanden weg...
Je kan ook mee doen met een kortlopend project. zo zoeken ze voor de zomer nog mensen die 2 maanden naar oostenrijk willen. Meer informatie daarover kan je vinden op http://www.europa-in.nl Dat is de website van TofEnzo.

TofEnzo is een zendorganisatie die de hele reis voor jou regelt en alle subsidieaanvragen doet bij de EU. Voor meer info kan je me altijd mailen.

Groetjes, Merijn
Oud 25-02-2004, 09:36
Fleurop
Fleurop is offline
Do It misschien? Neem dan wel de adventure brochure en kijk bij rondreizen.

www.doitreizen.nl
Oud 25-02-2004, 17:47
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 25-02-2004 @ 10:36:
Do It misschien? Neem dan wel de adventure brochure en kijk bij rondreizen.

www.doitreizen.nl
Goh dit is allemaal heel mooi, maar ik heb een hekel aan mountainbiken en mijn voeten/knieën zijn niet geschikt voor lange trektochten.
Ik begin me te schamen voor mijn lastig gedoe.
Hetgeen Merijn voorstelde, spreekt me heel erg aan, maar het is nog helemaal niet zeker dat ik dat ook daadwerkelijk ga doen. Dus bijdragen zijn nog steeds welkom!
Vooral cultuur met een sausje actie (paardrijden kan ik wel ) erover
Oud 25-02-2004, 19:09
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Emilia schreef op 25-02-2004 @ 18:47:
Goh dit is allemaal heel mooi, maar ik heb een hekel aan mountainbiken en mijn voeten/knieën zijn niet geschikt voor lange trektochten.
Ik begin me te schamen voor mijn lastig gedoe.
Hetgeen Merijn voorstelde, spreekt me heel erg aan, maar het is nog helemaal niet zeker dat ik dat ook daadwerkelijk ga doen. Dus bijdragen zijn nog steeds welkom!
Vooral cultuur met een sausje actie (paardrijden kan ik wel ) erover
De reis die ik ga maken; Picos 'd Europa, is een kampeertrektocht door Spanje. We reizen door allemaal dorpen en steden (veel cultuur dus) en hebben een busje ter beschikking. Je hoeft dus geen zorgen te maken dat je lange trektochten maakt, dat zou best meevallen lijkt me... maar ik weet natuurlijk niet van voor klachten je hebt wat betrefd je voeten en knieën, dus daar kan ik moeilijk over oordelen
En moutainbiken.....pfff, moet ik niet aan denken... zowiezo al die super sportieve dingen

Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, iedereen vindt weer wat anders leuk
Oud 25-02-2004, 20:20
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 25-02-2004 @ 20:09:
De reis die ik ga maken; Picos 'd Europa, is een kampeertrektocht door Spanje. We reizen door allemaal dorpen en steden (veel cultuur dus) en hebben een busje ter beschikking. Je hoeft dus geen zorgen te maken dat je lange trektochten maakt, dat zou best meevallen lijkt me... maar ik weet natuurlijk niet van voor klachten je hebt wat betrefd je voeten en knieën, dus daar kan ik moeilijk over oordelen
En moutainbiken.....pfff, moet ik niet aan denken... zowiezo al die super sportieve dingen

Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, iedereen vindt weer wat anders leuk
Sportieve dingen op zich, daar heb ik geen problemen mee. Fietsen met een gewone fiets (waar je rechtop op kunt zitten) valt ook wel mee. Maar zitten sudderen op een mountainbike BAH!
Wat mijn 'klachten' betreft, tjah die zijn wel redelijk ernstig en als ik zou moeten luisteren naar de dokter dan zou ik bijna niks van sport mogen doen, maar jah ik kan niet stilzitten dus neem ik de pijn er vaak bij, ben ik ondertussen al gewoon.
Nu jah, het ging hier over REIZEN.
Hm ik denk dat ik het allemaal nog eens goed moet bekijken...
Oud 26-02-2004, 16:12
Black Soul
Black Soul is offline
hmmz misschien domme vraag maarreh ga je bij dat do it nou met een groep jongeren (die je niet kent) op vakantie?
Oud 26-02-2004, 18:29
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 26-02-2004 @ 17:12:
hmmz misschien domme vraag maarreh ga je bij dat do it nou met een groep jongeren (die je niet kent) op vakantie?
Ja het is een soort kamp als ik het goed begrepen heb.
Oud 26-02-2004, 19:12
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
Black Soul schreef op 26-02-2004 @ 17:12:
de leeftijd is van 18 tot 32.... maar ga er maar van uit dat de gemiddelde leeftijd rond de 23 ligt (volgens reisbureau)...
En ja, het is een groepsreis. Je gaat met mensen die je niet kent, tenzij je met een vriend of vriendin gaat. Althans, die adventure reizen (die variëren van actiekampen en survival tot trektochten en cultuurreizen)
Do It Beach is weer een heel ander verhaal geloof ik.

Oud 28-02-2004, 08:08
phensicske
phensicske is offline
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar het lijkt me best wel leuk: www.bouworde.be (goedkoop)
www.kriskras.be (wel duur)

Laatst gewijzigd op 28-02-2004 om 12:02.
Advertentie

Regels voor berichten