Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2004, 18:11
light smiley
light smiley is offline
stel iemand die je goed kent is gewoon een vleeseter
maar omdat die gene toch niets van dieren eet behalve vlees(dus geen melk,honing,en ei bijvoorbeeld) wil die gene best veganist worden op voorwaarde dat jij dat ook zou worden...zou je dat doen?

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 18:23.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2004, 18:14
Demiurge
Demiurge is offline
*

Voordelen aan vegetarier? misschien bespaart het een beetje geld.

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:15
Yvat
Yvat is offline
Veganist zou ik no way worden.
Ik ben wel vegetariër, ik vind niet echt dat het voordelen heeft ten opzichte van vlees etende mensen.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:16
Yvat
Yvat is offline
Citaat:
RazendeRoeland schreef op 14-03-2004 @ 19:14:
Voordelen aan vegetarier? misschien bespaart het een beetje geld.
als je vleesvervangers eet niet, die zijn juist duurder dan vlees
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:21
light smiley
light smiley is offline
Citaat:
Yvat schreef op 14-03-2004 @ 19:16:
maar wat heeft het voor nut ik bedoel als je geen vlees eet zijn er nog miljarden die het wel eten... (ik ben nu vleeseter en overweeg het om vegetariër te worden) dus op zich heeft het niet echt nut... ik vind het ook wel zielig voor de dieren maar ik denk vooral dat ik het wil worden omdat een vriendin van mij ook vegetariër is. Maar ik moet nog wel een paar grote voordelen horen....
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:21
Verwijderd
Om je eerste vraag te beantwoorden: ja, dat zou ik wel doen.

Wat de voordelen zijn van vegetariër zijn? Wat is dat nou voor vraag? Als je vegetariër wilt worden word je het en anders niet, basta. Het enige echte voordeel wat ik nu kan verzinnen is dat je wellicht in bepaalde steden makkelijker een kamer kunt vinden.

[edit]

Oh, wacht, je wilt goede argumenten voor vegetarisme horen? Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie of kijk even op Lifestyle of Eten & Drinken, want dit onderwerp is, vooral de laatste tijd, vrij populair, hier op het forum.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:24
light smiley
light smiley is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-03-2004 @ 19:21:
Om je eerste vraag te beantwoorden: ja, dat zou ik wel doen.

Wat de voordelen zijn van vegetariër zijn? Wat is dat nou voor vraag? Als je vegetariër wilt worden word je het en anders niet, basta. Het enige echte voordeel wat ik nu kan verzinnen is dat je wellicht in bepaalde steden makkelijker een kamer kunt vinden.

[edit]

Oh, wacht, je wilt goede argumenten voor vegetarisme horen? Ik zou zeggen, gebruik de zoekfunctie of kijk even op Lifestyle of Eten & Drinken, want dit onderwerp is, vooral de laatste tijd, vrij populair, hier op het forum.
oke
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:31
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
light smiley schreef op 14-03-2004 @ 19:11:
maar omdat die gene toch niets van dieren eet behalve vlees(dus geen melk,honing,en ei bijvoorbeeld) wil die gene best veganist worden op voorwaarde dat jij dat ook zou worden...zou je dat doen?
Zo'n bizar persoon ben ik nog nooit tegengekomen.

Maar nee, denk het niet. Veganist zijn is ongezond; vegetarisch zijn niet. Ik ben dus al levenslang vegetarisch, evenals m'n ouders, zussen en neefjes; vrijwel de hele familie dus.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:31
Tofke_H
Tofke_H is offline
Dit wordt om te beginnen verplaatst naar Eten & Drinken nadat er enkele irritanten reply's weggehaald zijn.
Oud 14-03-2004, 18:32
Yvat
Yvat is offline
Citaat:
light smiley schreef op 14-03-2004 @ 19:21:
maar wat heeft het voor nut ik bedoel als je geen vlees eet zijn er nog miljarden die het wel eten... (ik ben nu vleeseter en overweeg het om vegetariër te worden) dus op zich heeft het niet echt nut... ik vind het ook wel zielig voor de dieren maar ik denk vooral dat ik het wil worden omdat een vriendin van mij ook vegetariër is. Maar ik moet nog wel een paar grote voordelen horen....
Dat andere mensen wel vlees eten boeit mij geen drol. Het gaat mij gewoon om het idee, ik vind vlees ontzettend vies en toen ik er ook nog bij na ging denken dat je eigenlijk gewoon een dierenlijk op zit te eten was het gauw over met het vlees eten. Het geeft me ook een fijner gevoel dat, als ik een vrachtwagen voorbij zie rijden met daarin allemaal varkens/koeien/kippen klaar om naar het slachthuis te gaan, ik weet dat het niet voor mij is.
Je moet geen vegetariër worden omdat een vriendin het is, het gaat toch om jezelf?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:33
zwoesj
zwoesj is offline
Ja.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:38
light smiley
light smiley is offline
Citaat:
Yvat schreef op 14-03-2004 @ 19:32:
Dat andere mensen wel vlees eten boeit mij geen drol. Het gaat mij gewoon om het idee, ik vind vlees ontzettend vies en toen ik er ook nog bij na ging denken dat je eigenlijk gewoon een dierenlijk op zit te eten was het gauw over met het vlees eten. Het geeft me ook een fijner gevoel dat, als ik een vrachtwagen voorbij zie rijden met daarin allemaal varkens/koeien/kippen klaar om naar het slachthuis te gaan, ik weet dat het niet voor mij is.
Je moet geen vegetariër worden omdat een vriendin het is, het gaat toch om jezelf?
ja,maar aangezien als zij mij aankijkt als ik een boterham met vlees erop,me al kotsend aan kijkt van en zo zegt "gatver hoe kun je nou ene lijk eten"heb ik meestal ook niet zo'n trek meer...snap je?bovendien zou ik het niet erg vinden om geen vlees meer te eten dus op zich als ik kijk naar alles zou ik het best vegetariër willen worden. alleen mijn ouders zijn het er nog niet mee eens....
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 18:39
light smiley
light smiley is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-03-2004 @ 19:31:
Zo'n bizar persoon ben ik nog nooit tegengekomen.

Maar nee, denk het niet. Veganist zijn is ongezond; vegetarisch zijn niet. Ik ben dus al levenslang vegetarisch, evenals m'n ouders, zussen en neefjes; vrijwel de hele familie dus.
bar persoon ben ik maar goed . Waarom zou veganist zijn ongezond zijn?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 19:14
Yvat
Yvat is offline
Citaat:
light smiley schreef op 14-03-2004 @ 19:38:
ja,maar aangezien als zij mij aankijkt als ik een boterham met vlees erop,me al kotsend aan kijkt van en zo zegt "gatver hoe kun je nou ene lijk eten"heb ik meestal ook niet zo'n trek meer...snap je?bovendien zou ik het niet erg vinden om geen vlees meer te eten dus op zich als ik kijk naar alles zou ik het best vegetariër willen worden. alleen mijn ouders zijn het er nog niet mee eens....
Dan zou ik haar aanspreken op haar gedrag, als zij geen vlees eet: prima moet zij weten maar dan hoeft ze toch niet zo op jou te reageren als je wel vlees eet?
En bedenk je ook eens, geen vlees dat betekent dus ook dat je het 'lekkere' vlees zoals frikandellen,kroketten enz. niet meer mag eten, terwijl je dat misschien wel heel lekker vindt.
En waarom zijn je ouders het er niet mee eens?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 20:03
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 14-03-2004 @ 19:31:
Hoe kom je er bij dat veganist zijn ongezond is?

Veganisme is gezond. Zeer gezond. Alle dieten zijn wel gezond als je uitgebalanceerd eet.
Oud 14-03-2004, 20:06
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Tsja, dat ligt eraan. Biologische zijn wel duur. Maar vleesvervangers kunnen qua prijs ook hetzelfde zijn of ietsje duurder.
Oud 14-03-2004, 20:13
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
light smiley schreef op 14-03-2004 @ 19:21:
Maar hoe meer vegetariers er komen des te minder de vraag word. Daarnaast draag je ook een statement naar buiten die kan zorgen dat mensen je aanspreken en erover praten en dan uiteindelijk minder vlees eten.

Een voordeel. Nou naast dieren, milieu en mensen. Is het voordeel dat je dus gezond eet. Minder kans op bepaalde ziekten. Je gaat op een gegeven moment wel goed gevarieerd eten. Uitgebalanceerd.
Eh, tsja.

Het voelt gewoon goed/beter.

Daarnaast ga je natuurlijk wat meer zoeken naar lekkere recepten en dan gaat er een grote keuken open. Met hele lekkere dingen

Laatst gewijzigd op 14-03-2004 om 20:16.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 20:14
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-03-2004 @ 19:21:
Het enige echte voordeel wat ik nu kan verzinnen is dat je wellicht in bepaalde steden makkelijker een kamer kunt vinden.
Je bedoeld in de krakerscircuit? daar misschien. Maar in gewone kamers zal je niet zo snel een kamer vinden denk ik. Sommige personen willen geen veggies enzo.
Oud 14-03-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
TechXP schreef op 14-03-2004 @ 21:14:
Je bedoeld in de krakerscircuit? daar misschien. Maar in gewone kamers zal je niet zo snel een kamer vinden denk ik. Sommige personen willen geen veggies enzo.
Vooral in Wageningen, waar o.a. de studie Diergeneeskunde gedoceerd wordt, is het als vlees etende vrij lastig een kamer te vinden, heb ik van een familielid van iemand die dat daar studeert gehoord.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:04
Yvat
Yvat is offline
Citaat:
TechXP schreef op 14-03-2004 @ 21:06:
Tsja, dat ligt eraan. Biologische zijn wel duur. Maar vleesvervangers kunnen qua prijs ook hetzelfde zijn of ietsje duurder.
Tja dat weet ik niet, m'n ouders doen de boodschappen en zij zeggen dat het duurder is
Met citaat reageren
Oud 14-03-2004, 21:26
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
perseus schreef op 14-03-2004 @ 21:34:
Vooral in Wageningen, waar o.a. de studie Diergeneeskunde gedoceerd wordt, is het als vlees etende vrij lastig een kamer te vinden, heb ik van een familielid van iemand die dat daar studeert gehoord.
Oh, wageningen...ja daar ken ik wel een paar die daar vandaan komen. Daar zit een grote groep idd. Veel studies die echt passen bij veganisten en vegetariers.
Oud 15-03-2004, 06:24
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
light smiley schreef op 14-03-2004 @ 19:11:
Wil je veganist worden als ik dat ook word ofzo? Misschien doe ik wel mee dan

Laatst gewijzigd op 15-03-2004 om 06:29.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 06:29
Silver rain
Silver rain is offline
Citaat:
light smiley schreef op 14-03-2004 @ 19:38:
Dat zeg ik helemaal niet (als je het over mij hebt). Ik heb het misschien een keer gezegd maar ik ben allang over die fase heen hoor En mocht het nog een keer gebeuren moet je maar zeggen dat ik niet zo stom moet doen en jou met rust laten
Maar kip in plakjes had ik echt nog nooit gezien, dat vond ik wel raar. Maar ik sprak je niet aan op het feit dat je vlees at
Oud 15-03-2004, 09:13
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 14-03-2004 @ 21:34:
Er is maar een faculteit diergeneeskunde in Nederland en die staat in Utrecht.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 11:36
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
zuster schreef op 15-03-2004 @ 10:13:
In Wageningen staan veel biologisch instituten. Trouwens in Groningen zit toch ook een diergeneeskunde?
Oud 15-03-2004, 12:43
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 15-03-2004 @ 10:13:
Haal ik nou Biologie en Diergeneeskunde door elkaar?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2004, 13:10
Envy
Envy is offline
Citaat:
perseus schreef op 15-03-2004 @ 13:43:
Haal ik nou Biologie en Diergeneeskunde door elkaar?
Ja.
Oud 15-03-2004, 19:07
light smiley
light smiley is offline
Citaat:
Silver rain schreef op 15-03-2004 @ 07:24:
Wil je veganist worden als ik dat ook word ofzo? Misschien doe ik wel mee dan
ja hahahaha ik ga je overhalen want dan ben ik lekker niet de enige meer die geen melk mag zou echt kei leuk zijn!!! en ik eet geen ei meer smaakte echt slecht en aangezien ik toch geen honing lust en allegisch voor melk ben zou ik het best uit willen proberen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 08:17
songeur
songeur is offline
Nee, je moet ergens de grens trekken. Mijn grens is dat ik geen spullen van dieren gebruik als ze ervoor moeten worden gedood (geen leer en geen vlees en geen vis) en verder alles zo scharrel/biologisch/ecologisch enz. mogelijk.
Oud 16-03-2004, 17:13
SilentFairy
SilentFairy is offline
Citaat:
Pff, niet helemaal... K werk op de vleesafdeling bij de Albert Heijn... En vleesvervangers zijn toch echt een stuk goedkoper dan het meeste vlees...
Zelfs goedkoop vlees als gehakt, runderlappen, kipfilet, kippenbouten, vinken en dat soort zooi zijn vaak nog duurder dan vleesvervangers.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:27
Breg
Breg is offline
nee, ik zou het niet doen. Ik gebruik geen spullen waar dieren voor gedood worden, maar ik zou niet ook nog eens melk, eieren, kaas op moeten geven en dan ook nog eens alle andere producten waar iets dierlijks inzit.
Reageren

Regels voor berichten