Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2004, 21:13
Bezoekertje
Hoi!

Er schijnen bibliotheken in Nederland te zijn, waarbij via hun site Literom toegankelijk is. Dat betekent dus dat je niet naar de bibliotheek hoeft te gaan om van Literom gebruik te maken.

Weet iemand hier zo'n bibliotheeksite? Alvast heel erg bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2004, 12:24
Ovidius
Ovidius is offline
Dat met die Literom was irritant zeg. Kon je thuis idd niet gebruiken, wel op school. Ik heb een tijd lang geprobeerd de Literom illegaal te uploaden naar mijn thuiswebsite maar dat moest ik staken toen de systeembeheerders actiever gingen monitoren.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 17:57
lucy48
lucy48 is offline
Kun je het niet downloaden?
Oud 21-02-2004, 17:59
Bezoekertje
Citaat:
lucy48 schreef op 20-02-2004 @ 18:57:
Kun je het niet downloaden?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 09:27
Bezoekertje
Wat bedoel je met downloaden? Van Kazaa of zoiets? Dat is niet wat ik zoek, het gaat echt om een bibliotheeksite waarop je via je computer thuis op Literom kan komen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2004, 09:28
Bezoekertje
Citaat:
Ovidius schreef op 20-02-2004 @ 13:24:
Ik heb een tijd lang geprobeerd de Literom illegaal te uploaden naar mijn thuiswebsite maar dat moest ik staken toen de systeembeheerders actiever gingen monitoren.
Balen!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 18:39
Emilia
Emilia is offline
"Forbidden
You don't have permission to access /hydra/LITEROM.ICA on this server."

Flauw!
Wat je wel kunt doen (heb ik vandaag ontdekt in de bib), is de artikels die je wilt op diskette zetten.
Vorig jaar heb ik die databank vaak gebruikt in de bibliotheek in Brugge en daar zeiden de mensen aan de balie dat ik het moest afprinten en niet kon opslaan, maar vandaag is het me gelukt.
Misschien hangt dat af van bib tot bib?
Succes met je illegale praktijken
Met citaat reageren
Oud 23-02-2004, 21:13
Hoipiepeloi
Hoipiepeloi is offline
Citaat:
Emilia schreef op 23-02-2004 @ 19:39:
"Forbidden
You don't have permission to access /hydra/LITEROM.ICA on this server."

Flauw!
Wat je wel kunt doen (heb ik vandaag ontdekt in de bib), is de artikels die je wilt op diskette zetten.
Vorig jaar heb ik die databank vaak gebruikt in de bibliotheek in Brugge en daar zeiden de mensen aan de balie dat ik het moest afprinten en niet kon opslaan, maar vandaag is het me gelukt.
Misschien hangt dat af van bib tot bib?
Succes met je illegale praktijken
Ja, en je kan ze ook naar jezelf e-mailen, wat ik altijd al doe. Dat was wel grappig toen ik voor de eerste keer literom ging gebruiken:

Bibliotheekmevrouw: 'Blablabla en wat je nodig hebt kun je printen.'
Ik: 'Je kan ze toch ook gewoon naar jezelf e-mailen?'
Bibliotheekmevouw: 'Nee, dat kan niet.'
En uiteraard kon het wel

Maar het gaat er bij mij ook om dat je als je iets wilt zoeken je thuis kunt zoeken en niet naar de bibliotheek hoeft.

In ieder geval bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 06:54
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Hoipiepeloi schreef op 23-02-2004 @ 22:13:
Ja, en je kan ze ook naar jezelf e-mailen, wat ik altijd al doe. Dat was wel grappig toen ik voor de eerste keer literom ging gebruiken:

Bibliotheekmevrouw: 'Blablabla en wat je nodig hebt kun je printen.'
Ik: 'Je kan ze toch ook gewoon naar jezelf e-mailen?'
Bibliotheekmevouw: 'Nee, dat kan niet.'
En uiteraard kon het wel

Maar het gaat er bij mij ook om dat je als je iets wilt zoeken je thuis kunt zoeken en niet naar de bibliotheek hoeft.

In ieder geval bedankt
Ja, het zou natuurlijk héél handig kunnen zijn...

Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 16:09
Bezoekertje
Citaat:
Emilia schreef op 24-02-2004 @ 07:54:
waarom zo boos?
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:04
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Bezoekertje schreef op 24-02-2004 @ 17:09:
waarom zo boos?
Wel ja gisteren had ik les tot 18u30 en toen wilde ik nog even naar de universiteitsbib om een aantal recensies te zoeken, wetende dat de bib sluit om 19u, maar dat zou niet lang duren, dacht ik... Maar toen ik eindelijk gevonden had hoe het systeem werkt (en vooral: hoe ik artikels mee naar huis kan nemen zonder ervoor te betalen ), ging er een gigantisch luide bel om aan te geven dat de bib sluit. Frustratie alom. -->
Catharsis/moraal van het verhaal: ga niet op maandagavond naar de bib!
Met citaat reageren
Oud 24-02-2004, 17:06
Emilia
Emilia is offline
Oh ja en bibliotheekmevrouwen zijn doorgaans dom. Sorry voor de veralgemening, maar als ze een databank aanbieden, mogen ze toch wel tenminste weten hoe die werkt. Vind ik toch...
Met citaat reageren
Oud 25-02-2004, 21:52
Bezoekertje
Volgens mij wilde ze gewoon dat ik zou gaan printen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2004, 21:52
Emilia
Emilia is offline
Citaat:
Bezoekertje schreef op 25-02-2004 @ 22:52:
Volgens mij wilde ze gewoon dat ik zou gaan printen.
Ja, inderdaad. Want als het op geld aankomt, zijn ze toch niet zo dom als we wel zouden denken.
Vandaag had ik een aantal knipselmappen uit het archief nodig en toen ze eindelijk in de bib arriveerden, mocht ik ze maar één per één meenemen om ze in te kijken.
EN ik moest op een plaatsje gaan zitten waar ze me konden zien, zodat ik geen artikels zou ontvreemden...
Met citaat reageren
Oud 27-02-2004, 06:37
Bezoekertje
Citaat:
Emilia schreef op 26-02-2004 @ 22:52:
Ja, inderdaad. Want als het op geld aankomt, zijn ze toch niet zo dom als we wel zouden denken.
Vandaag had ik een aantal knipselmappen uit het archief nodig en toen ze eindelijk in de bib arriveerden, mocht ik ze maar één per één meenemen om ze in te kijken.
EN ik moest op een plaatsje gaan zitten waar ze me konden zien, zodat ik geen artikels zou ontvreemden...
Ik denk niet dat die mensen dom zijn hoor .

Maar nu weer ontopic: is er niemand die zo'n site weet?
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 17:05
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
vraagje:
wat is literom??????????
kusjes lies
Met citaat reageren
Oud 28-02-2004, 19:44
Bezoekertje
Het is een soort database voor op de computer met een heleboel recensies, samenvattingen en nog veel meer over boeken en films. Een groot aantal bibliotheken heeft er een abonnement op, maar je moet naar de bieb om toegang te hebben tot de database. Er schijnen bibliotheken te zijn die online toegang tot literom hebben en mijn vraag is of iemand weet bij welke bibliotheek onder andere.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 16:34
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
owjah
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 11:38
Bezoekertje
Citaat:
lisanne_tje schreef op 29-02-2004 @ 17:36:
http://www.knipselkranten.nl/demo/app/dliterom.dll
Het is slechts een demo-versie van Literom, maar toch heel erg bedankt voor de moeite!
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 16:16
lisanne_tje
lisanne_tje is offline
oke dan
kus lies
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten