Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 19:01
anansi_de_spin
anansi_de_spin is offline
haai!
in de zomervakantie ga ik met 2 vriendinnen naar tsjechie...alleen lijkt het enige wat aandacht krijgt daar: praag.
zijn er mensen die meer dan praag kennen en dat de moeite waard vinden om heen te gaan??
en nog een vraagje: we gaan waarschijnlijk metde trein, heeft iemand dat al es gedaan toevallig?

xmargreet
Oud 15-05-2004, 19:19
Miracle
Miracle is offline
Ik ben in Praag geweest ja. Toen was ik alleen nog niet zo oud. Ik gok een jaar of 11. Ik kan me dus ook nog maar een paar dingen herinneren. Het was wel erg leuk en ik denk dat het wel de moeite waard is. Ik heb het er iig naar m'n zin gehad.
Oud 16-05-2004, 09:51
Verwijderd
Citaat:
anansi_de_spin schreef op 15-05-2004 @ 20:01 :
haai!
in de zomervakantie ga ik met 2 vriendinnen naar tsjechie...alleen lijkt het enige wat aandacht krijgt daar: praag.
zijn er mensen die meer dan praag kennen en dat de moeite waard vinden om heen te gaan??
en nog een vraagje: we gaan waarschijnlijk metde trein, heeft iemand dat al es gedaan toevallig?

xmargreet
Ja, met de studereis ben ik in maart met de trein geweest. En het was hel, bereid je daar maar op voor. Tenzij je slaapcoupés hebt, dan moet het wel gaan denk ik.
Oud 18-05-2004, 20:57
Verwijderd
Ik weet niet waar je nog meer naar toe gaat in Tsjechie, maar in het noorden, bij de Poolse grens (ten noorden van Usti), is er nog een natuurpark met grote krijtrotsen. Verder zijn Brno en Hradec Kralove leuke steden en de kleine stadjes in het Reuzengebergte en Adelaarsgebergte zijn ook wel leuk.
Oud 18-05-2004, 22:44
Shock
Shock is offline
Citaat:
Milk schreef op 16-05-2004 @ 10:51 :
Ja, met de studereis ben ik in maart met de trein geweest. En het was hel, bereid je daar maar op voor. Tenzij je slaapcoupés hebt, dan moet het wel gaan denk ik.
En het verblijf zelf? Heb je enig idee in hoeverre dat betaalbaar te houden is?
Oud 21-05-2004, 16:54
little mayo
little mayo is offline
Ceske Krumlov, Ceske Budewice zijn ook de moeite waard. Ik vind Praag een hele leuke stad; kan er makkelijk een paar dagen verblijven. *Eet tip* Het restaurant "Titanic" is niet duur, heeft goed en lekker eten, maar je kan zo ongeveer alleen maar kiezen uit biefstuk klaargemaakt op allerlei verschillende manieren.
Als je meer van natuur houdt is het Boheemse woud misschien iets. Ga je meer voor water, dan is het Lipnomeer hartstikke leuk. Daar kan je o.a. watersporten, zwemmen maar echt strand...dat zit er niet in.

Het verblijf in Tsjechië kan je zo duur (of goedkoop) maken als je zelf wilt. In Praag zit bijv. een zeer goedkope jeugdherberg, maar ook wat goedkopere hotels.
*Tip* typ bij google in "Praag hotels" en je zult al snel overzichten van hotels in Praag vinden.
En o ja, het OV in Tsjechië kost bijna niets!
Oud 22-05-2004, 13:08
Shock
Shock is offline
Vanavond op Yorin is ook een item over Praag in dat reisprogramma
Oud 23-05-2004, 11:10
Marloes-Nanouk
Marloes-Nanouk is offline
Wij gaan in de herfstvakantie naar Praag, en wat wij vaak doen als we naar een stad gaan is een pension in de buurt (nou ja ongeveer 40 km buiten de stad) gaan. Dat is vaak veel goedkoper en rustiger. Ook kun je daar goedkoper eten en met het openbaar vervoer ben je zo in de stad.
Oud 25-05-2004, 12:53
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 18-05-2004 @ 23:44 :
En het verblijf zelf? Heb je enig idee in hoeverre dat betaalbaar te houden is?
Wij zaten in een cheap hostel, met niet echt goede voorzieningen. Maar je kunt het zo duur maken als je het zelf wilt, aangezien OV idd niet duur is en het eten ook niet.
Het ligt er dus aan of je een slot op je wc deur wilt en gezamenlijk wilt douchen of niet.
Oud 25-05-2004, 22:47
Shock
Shock is offline
Citaat:
Milk schreef op 25-05-2004 @ 13:53 :
Wij zaten in een cheap hostel, met niet echt goede voorzieningen. Maar je kunt het zo duur maken als je het zelf wilt, aangezien OV idd niet duur is en het eten ook niet.
Het ligt er dus aan of je een slot op je wc deur wilt en gezamenlijk wilt douchen of niet.
Mja dat is het dus inderdaad, wij wilden het liefst wel eigen sanitaire voorzieningen. Om de rest maak ik me idd ook niet zo druk, 't is maar dat we er kunnen komen en verblijven. Overdag vermaken we ons wel
Oud 02-06-2004, 10:34
Verwijderd
Citaat:
Shock schreef op 25-05-2004 @ 23:47 :
Mja dat is het dus inderdaad, wij wilden het liefst wel eigen sanitaire voorzieningen. Om de rest maak ik me idd ook niet zo druk, 't is maar dat we er kunnen komen en verblijven. Overdag vermaken we ons wel
Is aan te raden ja, eigen sanitaire voorzieningen Got, dat was afzien die week, alhoewel je eraan gaat wennen. En op een gegeven moment wordt het zelfs hilarisch. In elk restaurant als er een slot op de deur zit roepen dat er een slot op de deur zit!
Maar zoek een goedkoop hotelletje uit zou ik zeggen.
Oud 02-06-2004, 14:31
tinus11
tinus11 is offline
als je van avontuur houd, met 2 vriendinnen lijkt me dat eigenlijk sterk, dan kun je ook naar het reuzengebergte gaan. dat is tegen de grens van polen aan. wij gaan daar dit jaar, voor de 3e keer, met scouting heen. echt een uber omgeving daar!
Oud 06-06-2004, 00:00
Roxy
Roxy is offline
midden in het centrum zit hostel Tyn of iets in die trant en dat beviel ons heel erg. Wij zaten met z'n tweeen op een kamer van vier. We deelden die met eerst engelse en daarna amerikaanse meisjes. Geen problemen mee gehad verder. Een douche op de gang, wel schoon. Was iets van 8/9 euro per nacht. Het mooiste van dat hostel was dat het echt super centraal zat, het was nog geen 1 minuut lopen naar het grote plein met die klok.

Regels voor berichten