Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik snap wat je bedoelt, je weet dat mijn moeder ook is overleden en dat ik sinds die tijd bij mijn vader woon. Ik heb ook redelijk veel ruzie, hij is gewoon een ongevoellige *** af en toe, plus dat hij altijd maar somber en levensmoe is, onzettend sarcastisch, najah t idee is duidelijk.
Ik zou als je kan idd op kamers gaan, zelf zou ik alleen wachten tot je school af is en je iets voor jezelf hebt gevonden. Wanneer je bij je vriend bent blijft je afhankelijk van iemand anders en sta je toch nog niet helemaal op jezelf. Verder is het een groot verschil tussen je vriend heel graag zien en samenwonen. En als je nog in je examenjaar zit i het ook niet makkelijk om tijdens je examens of dicht bij je examens in een nieuw huis te komen. Je vader blijft je vader en het is voor jullie beide heel erg wennen, hetzelfde geld voor je broertje, hij is gewoon een puber en over een jaar of 4 zullen jullie lachen om al het gezeik dat jullie nu hebben. Je familie zal altijd familie zijn ookal vlucht je uit huis, je moet toch leren omgaan met ze... Natuurlijk is het helemaal je eigen keus en zal je waarschijnlijk alles goed hebben afgewogen, maar denk na, want het is wel een heel grote stap! |
![]() |
|
ik zou er als ik jou was een goed gesprek over hebben met je pa. Voor hem is dit ook nieuw, deze hele situatie en het lijkt me dat niemand hier gelukkig van wordt!
Misschien is uit huis gaan wel de beste oplossing maar als er duidelijke regels zijn en iedereen een beetje solidair is met elkaar moet het ook lukken! Vind dus niet alleen jou wil belangrijk maar luister ook een naar wat je vader het liefste wil.... succes
|
![]() |
Sommige van jullie zeggen dat ik een gesprek meot aan gaan.. dat is geen optie.. mijn vader kan niet praten,e n als hij praat dan zegthij wat hij wil zeggen en alles wat die ander zegt (ik dus) blaast hij weg.
Ik heb hem zo vaak vertelt dat ik me hier niet fijn voel, niet als een kind behandelt wil worden. 2 dagen geleden heeft hij gezegt dat hij met me wil praten, ik zei dat dat goed was.. tot nu toe is er nog niet gepraat. Gisterenavond vroeg ik aan hem dat we toch zouden praten? Waarop hij zei dat hij daar geen zin meer in had.. ik zei dat ik daar wél zin in had, en begon toen toch te praten.. waarop hij gewoon wegliep btw.. ik doe geen eindexamen en hoef geen school te zoeken.. ik studeer al, in dezelfde stad
|
In dat geval zou ik het hem hardhandig laten weten door gewoon op kamers te gaan.
Zonder vriend, helemaal alleen. Van direct samenwonen kan een relatie namelijk alleen maar achteruit gaan, eerst zelfstandigheid en daarna samenwonen gaat vaak beter. Meerdere stellen hebben me dat al bewezen. Ik zou zeggen: ik hoop dat je stad geen hoge kamernood heeft, zoek een kamer en ga lekker op jezelf en wees gelukkig.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik weet niet meer wat ik met mezelf moet Zeeslag | 1 | 01-04-2015 16:14 | |
Psychologie |
Zusje niet uit kunnen staan Denise_kaas | 23 | 26-05-2013 22:05 | |
Verhalen & Gedichten |