Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2004, 15:43
Metal
Metal is offline
Ik heb vaker als ik wat vermoeidr ben, en ook wel eens gewoon van zo'n soort van "hallucinaties" als in: Als ik kijk opeens een oplichtend glinstertje/puntje zien, ook als ik mijn ogen dicht doe, ook als ik op een klaarlichte dag naar de lucht kijk allemaal bewegende puntjes zien.... Weet iemand wat dit is???

Oja, voor de duidlijkheid, ik ben niet psychotisch/schizofreen
Oud 04-03-2004, 15:48
Quiana
Quiana is offline
Als ik (heel) erg moe ben, heb ik daar ook last van... Tenminste,
als jij bedoelt wat ik denk dat je bedoelt.

Dit past meer op L&G btw, denk ik.
Oud 04-03-2004, 16:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Heb ik ook wel eens ja, als ik moe ben, of met (hele) felle zon.
Volgens mij heeft bijna iedereen hier wel eens last van.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 16:20
MieX
MieX is offline
Dat van die bewegende puntjes heb ik ook, soms is het als ik echt naar de lucht aan het staren ben maar soms komt het ook zomaar opzetten, ik heb me er nooit zorgen over gemaakt maar ik zou best wel eens willen weten wat het nou is
Oud 04-03-2004, 16:34
JCG
JCG is offline
Daar heb ik heel erg last van gehad, kwam omdat ik astma had, en daardoor te weinig lucht kreeg. Maar toen was zo erg dat ik bijna niets meer zag.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 16:48
Fleurop
Fleurop is offline
Ik denk niet dat je het als hallicunaties moet zien.
Wat jij ziet zijn glinsterende puntjes/lichtjes. En daarbij zeg je zelf al dat dit alleen is als je vermoeid bent.
Veel mensen hebben last van dit soort waarnemingen als ze moe zijn. Ik denk zelf dat dat komt doordat er minder zuurstof naar je hersenen gaat als je moe bent, waardoor je als het ware een soort hinder hebt. Want je hersenen geven signalen af naar je ogen.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, als het nou langer aanhoud zou ik toch even langs de huisarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:02
leucomelas
leucomelas is offline
het lijkt wel of ik allemaal dingetjes door een microscoop bekijk... vage bolletjes die over je netvlies razen... ja, soms ook last van. vind het echt heel erg vaag, maar tschijnt heel normaal te zijn ofsow, en komt idd opzetten als je beetje vaag zit te staren, beetje lam etc...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:07
MieX
MieX is offline
Citaat:
water willowglo schreef op 04-03-2004 @ 17:48:
Want je hersenen geven signalen af naar je ogen.
Net andersom, je hersenen verwerken het signaal van je ogen maar bij dat verwerken kan er wel iets fout gaan
Oud 04-03-2004, 17:12
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 04-03-2004 @ 18:07:
Net andersom, je hersenen verwerken het signaal van je ogen maar bij dat verwerken kan er wel iets fout gaan
En zo'n foutje wordt helemaal makkelijk gemaakt wanneer je moe bent. En ach ja, foutje... volgens mij heeft iedereen het wel eens.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:14
MieX
MieX is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-03-2004 @ 18:12:
En zo'n foutje wordt helemaal makkelijk gemaakt wanneer je moe bent. En ach ja, foutje... volgens mij heeft iedereen het wel eens.
T is ook een klein foutje, maar wel even eentje die je recht moet zetten omdat mensen anders rare dingen gaan denken (de enige signalen die je hersenen naar je ogen geven zijn voor beweging van je oogspieren, heeft niks met die vlekjes te maken)

Spoiler
Oud 04-03-2004, 17:38
Verwijderd
Citaat:
MieX schreef op 04-03-2004 @ 18:14:
T is ook een klein foutje, maar wel even eentje die je recht moet zetten omdat mensen anders rare dingen gaan denken (de enige signalen die je hersenen naar je ogen geven zijn voor beweging van je oogspieren, heeft niks met die vlekjes te maken)

Spoiler
Volgens mij denk je nu dat ik in ga op het feit dat je iemand verbeterde, maar ik bedoelde meer dat je hersenen zo'n verwerkings foutje makkelijk maken wanneer je moe bent... En dat iedereen dat wel eens heeft dus...
Of begrijp ik je gewoon helemaal niet nu?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:45
MieX
MieX is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-03-2004 @ 18:38:
Volgens mij denk je nu dat ik in ga op het feit dat je iemand verbeterde, maar ik bedoelde meer dat je hersenen zo'n verwerkings foutje makkelijk maken wanneer je moe bent... En dat iedereen dat wel eens heeft dus...
Of begrijp ik je gewoon helemaal niet nu?

je begrijpt me helemaal, ik jou nu ook
Oud 04-03-2004, 19:06
Metal
Metal is offline
Ik zie die glinstertjes ook vaker gewoon, als ik niet naar de lucht kijk ofzo....Als ik bijv. op mijn kamer zit, een glinsterend stipje, net als of opeens een andere dimensie opent en super snel weer sluit( ja klinkt dom, ik bedoel ook niet dat dat zo is , maar als je vaker SF films/series kijkt weet je wat ik bedoel ) Het is ook echt maar heel klein, 4/5 mm ofzo....
Dus ik vraag me af of jullie dit ook hebben, of dat je alleen maar puntjes ziet als je op een heldere dag naar de lucht kijkt

iig wel al bedankt voor jullie serieuze reakties, ik maak me der ook helemaal niet druk om ofzo, maar ik vroeg het me gewoon eens af omdat ik het al best wel lang heb( 2 jaar ofzo, misschien nog wel langer )
Oud 04-03-2004, 19:06
Fleurop
Fleurop is offline
Citaat:
MieX schreef op 04-03-2004 @ 18:07:
haha, ja, je hebt gelijk
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 19:07
Metal
Metal is offline
Citaat:
MieX schreef op 04-03-2004 @ 18:45:

je begrijpt me helemaal, ik jou nu ook
Jij werkt toch in de farmacie, dus jij moet het toch weten

Van het onderwerp bedoel ik dan he
Oud 04-03-2004, 19:15
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 04-03-2004 @ 20:06:
Ik zie die glinstertjes ook vaker gewoon, als ik niet naar de lucht kijk ofzo....Als ik bijv. op mijn kamer zit, een glinsterend stipje, net als of opeens een andere dimensie opent en super snel weer sluit( ja klinkt dom, ik bedoel ook niet dat dat zo is , maar als je vaker SF films/series kijkt weet je wat ik bedoel ) Het is ook echt maar heel klein, 4/5 mm ofzo....
Dus ik vraag me af of jullie dit ook hebben, of dat je alleen maar puntjes ziet als je op een heldere dag naar de lucht kijkt

iig wel al bedankt voor jullie serieuze reakties, ik maak me der ook helemaal niet druk om ofzo, maar ik vroeg het me gewoon eens af omdat ik het al best wel lang heb( 2 jaar ofzo, misschien nog wel langer )
Ik zie al m'n hele leven stipjes als ik moeïg ben, alsof je naar een tv kijkt die niet helemaal ok meer is en een beetje ruist. Daarnaast zie ik soms idd ook van die stipjes die heel snel weer weg gaan... alsof ze 'pfoej' zeggen, zeg maar (jaja, ik ben erg uitbeeldend )

(Maar goed, ik ben dan ook een persoon die wél eens echt hallucineert, dus misschien niet echt 'gemiddeld' om een antwoord hierop te kunnen geven.)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 20:09
MieX
MieX is offline
Citaat:
Metal schreef op 04-03-2004 @ 20:07:
Jij werkt toch in de farmacie, dus jij moet het toch weten

Van het onderwerp bedoel ik dan he
Ik ben pas een half jaar bezig met de studie
Oud 04-03-2004, 21:45
Metal
Metal is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 04-03-2004 @ 20:15:
(Maar goed, ik ben dan ook een persoon die wél eens echt hallucineert, dus misschien niet echt 'gemiddeld' om een antwoord hierop te kunnen geven.)
oh das kut voor je, maar hoe komt dat dan??
Door drugsgebruik, of gewoon door psychoses??
Oud 04-03-2004, 21:53
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
Metal schreef op 04-03-2004 @ 22:45:
oh das kut voor je, maar hoe komt dat dan??
Door drugsgebruik, of gewoon door psychoses??
'gewoon' door psychoses? klinkt nogal gek
Maar idd door een soort psychoses.

Ennehm, mijn zus ziet ook kleine lichte puntjes wanneer ze moe is, en mijn vriend ook.. en mijn ouders ook. (Ja, ik heb het een paar mensen gevraagd )
Mijn vader ziet overigens ook donkere vlekjes dan, net zoals de lichte verdwijnen ze snel. Een soort putjes zei hij.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 22:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
oh, ik zie heel vaak een soort glinsterende streepjes of sterretjes..
soms ook gewoon dagen een vlekje in het midden van mijn blikveld zegmaar
eigenlijk nooit serieus over nagedacht..
Oud 05-03-2004, 01:07
oneMen
oneMen is offline
Glinsterende dingetjes die op je netvlies lijken te drijven heeft iedereen. Het is bloed dat door je bloedvaatjes loopt, waarvan je er miljoenen hebt in je ogen. Als je een beetje staart in helder licht zie je dat soms.

Geen zorgen dus
Oud 07-03-2004, 18:11
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Ik heb soms wel, dan kom ik uit mijn bed ofzo, en dan wordt het zwart voor m'n ogen. Ook best wel eng

Maar die dingen die als kleine "beestjes": voor een microscoop lijken rond te zweven, zijn volgens mij gewoon kleine beschadigingen van 't hoornvlies, of zoals hierboven wordt gezegd bloedvaatjes ofzo

Regels voor berichten