Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2004, 19:53
matrix21
matrix21 is offline
Ik wil graag het geluid van mijn dvd speler via de coaxial pcm stream port (de wat?) naar mijn computer doorsturen en daar via mijn soundkaart dts eruit krijgen.
Dus eigenlijk mijn computer als dts-versterker gebruiken.
Zijn er hier soundkaarten voor op de markt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2004, 20:13
Verwijderd
Jah, maar volgens mij zijn die nog vrij prijzig, heb er toen 1 gezien bij ene kennis van me paar maande geleden, hij had em toen voor 350€ maar dat was ook voor zijn gitaar enzo..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:17
matrix21
matrix21 is offline
meen je dat? zo duur?
Hmm das wel erg veel voor een geintje
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:25
]{ing
]{ing is offline
Digitale in en uitgang dus? Het is maar de vraag of er voor weinig geld zo'n kaart te krijgen is, daar heb ik zo direct geen antwoord op. Maar waarom zou je dat willen, je moet een versterker hebben met decoder voor dts lijkt me (je kunt namelijk je computer niet als versterker gebruiken)
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:29
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
]{ing schreef op 01-03-2004 @ 21:25:
Digitale in en uitgang dus? Het is maar de vraag of er voor weinig geld zo'n kaart te krijgen is, daar heb ik zo direct geen antwoord op. Maar waarom zou je dat willen, je moet een versterker hebben met decoder voor dts lijkt me (je kunt namelijk je computer niet als versterker gebruiken)
Ik heb op dit moment een computer aangesloten op m'n stereo.
Nu wil ik boxjes voor mijn computer kopen aangezien ik het irritant vind het de hele tijd via mijn versterker te laten lopen die achter mij staat.
Nu zat ik eraan te denken om door middel van een geluidskaart het geluid van mijn dvd speler naar de computer te brengen en dat via m'n stereo en computerboxjes surround te laten klinken.

Of mis ik nou iets in dit plaatje?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:37
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 01-03-2004 @ 21:29:
Ik heb op dit moment een computer aangesloten op m'n stereo.
Nu wil ik boxjes voor mijn computer kopen aangezien ik het irritant vind het de hele tijd via mijn versterker te laten lopen die achter mij staat.
Nu zat ik eraan te denken om door middel van een geluidskaart het geluid van mijn dvd speler naar de computer te brengen en dat via m'n stereo en computerboxjes surround te laten klinken.

Of mis ik nou iets in dit plaatje?
Nee, dat is bijna onmogelijk. Ik vind het een heel vreemde constructie ook, de meest logische optie is om een versterker of speakerset met ingebouwde versterker aan te sluiten op je pc of dvd speler via de digitale aansluiting (die coax aansluiting of evt optisch). Het is bij mijn weten niet echt mogelijk om vanuit je computer analoog 5.1 of 6.1 geluid te streamen.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 21:34
Verwijderd
et zou kunnen.. maar dan worden het hele dure geintjes, de kaart voor 5.1 setje is meestal niet duur
30€ ofzow dan heb je al een redelijke. 5.1 setje 150€ dan heb je een goeie. maar jah ga nu maar op zoek naar zo'n digitale ingang. zoals ik al zei een kennis van me heeft echt voor 350€ zo'n ding gekocht, is mij iets te duur..

Greet*z
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten