Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2004, 16:22
]{ing
]{ing is offline
Het thuisnetwerk is sinds zo'n tien maanden geleden draadloos, door een verbouwing is er oa een dubbele muur gekomen waardoor de ontvangst achter de muur dusdanig afgenomen is dat het niet prettig internetten is. Nu is het de vraag of ik extra antenne aan het accespoint moet verbinden om het bereik en de kracht vh signaal te versterken of een usb wireless lan adapter moet aansluiten waarbij ik de antenne zo kan plaatsen dat de dubbele wand (en keuken plus bijbehorende muurtjes) niet meer in de weg zit?

Zo'n externe usb adapter kost 40 euro, antenne's beginnen bij ca 70 euro bij mijn weten. Het zou wel prettig zijn als er een antenne gebruikt kan worden zodat ook het bereik in de tuin en op zolder (mijn pc's) verbeterd wordt. Bovendien zou de bestaande netwerkkaart dan voldoende zijn. Kwa grootte van de antenne is alles mogelijk zolang deze achter de gordijnen in de woonkamer op zo'n 2 meter afstand vh accespoint bevestigd kan worden. Het netwerk omvat 2 pc's met linksys en asus nic's en 2 laptops met interne en cardbus interfaces

Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 16:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2004, 18:32
Verwijderd
ik heb er ook last van.. slecht bereik, valt vaak weg enzo. maar ik heb een mailtje gestuurd naar mijn leverancier, en die hebben mij nu een antenne gestuurd (is nog onderweg) voor mijn AP. ze zeggen dat je beter een sterkere antenne (100mA) op je AP kan aansluiten dan sterkere antennes op je kaart zelf. misschien kan je het probleem aankaarten bij de leverancier, misschien krijg je ook wel een andere antenne..! welke merk AP heb je? en welke snelheid ?
ik heb D-link AP en Netwerkkaarten 54Mbps

Greet*z

Laatst gewijzigd op 01-03-2004 om 18:35.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten