Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2004, 11:03
Nonna
Nonna is offline
Dat wordt wel eens gezegd, en ik moet eerlijk zeggen, als ik zo om me heen kijk klopt dat heel aardig...

Of je daar blij mee moet zijn is eën ander verhaal....

Wat vinden jullie?
Oud 05-02-2004, 11:06
Chosen
Chosen is offline
Aaaaah!! Nooit! De dag dat ik een meisje die ook maar een PAAR kleine trekjes van mn moeder vertoont mee naar huis neem, mag iedereen me met rotte eieren bekogelen!

Mn moeder is een schat van een mens hoor.... maar.... NEE!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:07
Briseïs
Briseïs is offline
Het is me nog nooit opgevallen.
Oud 05-02-2004, 11:07
Verwijderd
hmmmm....

*denkt heel hard na..........*

is onbewust misschien zo
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:38
DeathKnight
DeathKnight is offline
Hahaha volgens mij heb ik juist een vriendin die er 100% niet op lijkt. Ze zijn beide van het vrouwelijk geslacht, maar daar houdt de vergelijking toch echt op.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 11:48
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Geen idee, maar liever niet eigenlijk. Maar goed ik heb ook een heel slecht beeld van hoe m'n moeder was toen ze de leeftijd had waarmee ik nu een relatie zou beginnen, toen was ik nl nog niet geboren.

Maar zo'n zelfde iets schijnt voor meisjes te gelden. Die zoeken namelijk iemand die op hun vader lijkt
Oud 05-02-2004, 11:53
martijn1985
martijn1985 is offline
Degene die deze theorie de wereld in heeft geholpen is Sigmund Freud, de geestelijk vader van de psychoanalyse. Er is ooit een onderzoek naar gedaan met schapen en geiten (genetisch gezien redelijk aan de mens verwant). Ze lieten kinderen van schapen door geiten opvoeden en vice versa. Als dan alle kinderen volwassen waren dan lieten ze die beesten in een schuur, waar 4 andere volwassen dieren stonden: 1 vrouwelijk schaap, 1 mannelijk schaap, 1 vrouwlijke geit en 1 mannelijke geit. De onderzoeker keken met welk van deze mogelijke partners het beest dat die stal in geleid werd uiteindelijk sex had. Het bleek dat meer dan 90% van de mannetjes koos voor de moeder waarbij hij was opgevoed, ongeacht tot welke diersoort hij behoorde (dwz: een geit die door een schaap was grootgebracht zou met een schaap sex hebben en vice versa). Voor de vrouwtjes was dit percentage 'slechts' 50%.
Oud 05-02-2004, 12:10
Fieneke
Fieneke is offline
ik lijk absoluut niet op de moeder van mijn vriend
Oud 05-02-2004, 12:23
MM2
MM2 is offline
Qua uiterlijk nee
Qua karakter ZEKER niet!

Ik zou mezelf eerder ophangen.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:42
Verwijderd
Dan hoop ik toch qua innerlijk.. zn mama is dik... :$

maar ffies serieus..
iig een overeenkomst: zij zit in de hulpverlening en ik ga een studie volgen in de hulpverlening

Laatst gewijzigd op 05-02-2004 om 13:20.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 12:43
fractuur
fractuur is offline
Ik moet de ouders van mn vriend nog meeten, ik zal verslag doen.
Oud 05-02-2004, 13:16
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Ik weet niet... ik kan wel heel goed met zn moeder overweg... ze heeft ook wel een beetje dezelfde interesses enzo als mij, dus wat dat betreft zit er misschien wel een kern van waarheid uit... tenminste als mijn vriendje uiteindelijk voor mij als zijn vrouw kiest dan he
Oud 05-02-2004, 13:21
BaLLooN
BaLLooN is offline
Ik heb wel inderdaad wel eens gehoord, dat een meisje een jongen zoekt die op haar vader lijkt (onbewust) Mijn vriend lijkt kwa karakter inderdaad wel op mijn vader. Zijn moeder is overleden en ik merk wel dat hij soms graag een 'klein kind' bij mij is/wil zijn. En dus die genegenheid bij mij zoekt, die hij normaal bij zijn moeder zocht.
Oud 05-02-2004, 14:25
Gothic
Gothic is offline
Hij lijkt best op m'n vader. Iig meer dan dat ik op zijn moeder lijk. Ook precies de dingen waar ik me zo aan erger bij m'n vader is precies hetzelfde bij m'n vriend
Oud 05-02-2004, 14:38
rastaindapasta
rastaindapasta is offline
kheb nog NOOIT met iemand gehad, kheb dzzz geen ervaring
Oud 05-02-2004, 14:58
Verwijderd
Zijn moeder is doktersassistente en maatschappelijk werkster geweest. Ik studeer geneeskunde maar als ik uitgeloot was geweest dan was ik psychologie gaan studeren. Dat is een overeenkomst. Zijn moeder houdt veel meer van cake en koek enzo dan van snoep en chips, ik ook. Dat is ook een overeenkomstje. En zij heeft de neiging om het werk van anderen te gaan doen, omdat ze dan tenminste zeker weet hoe het gaat, zelfs als de daardoor te veel hooi op haar vork neemt. Ik ook. Maar ik ben een beetje claustrofobisch, zij een beetje agorafobisch, dat is juist tegenovergesteld . Maar mjah, ik geloof dat ik qua karakter wel op zijn moeder lijk; meer dan op mijn eigen moeder iig. Maar dat kan ook komen doordat híj op zijn moeder lijkt (hij is immers door haar opgevoed ), en doordat ik op hem lijk. Ik ben niet 'de vrouw die het meest op zijn moeder lijkt', er zijn zat vrouwen/meisjes die meer op haar lijken.
Uiterlijk lijk ik trouwens helemaal niet op zijn moeder; we zijn ongeveer even lang maar daar houdt het op.

En mijn vriend en mijn vader... ehm... ze denken allebei vaak (te) diep over dingen na. En ze kunnen er allebei helemaal niet tegen als dingen anders gaan dan gepland. Maar dat is 't wel zo'n beetje, ze lijken niet superveel op elkaar.

Oh, en ik lijk helemaal niet op de moeder van m'n ex-vriend. En m'n ex-vriend lijkt ook helemaal niet op mijn vader.

En ik zou niet zeggen dat mijn vriend 'een moederfiguur zoekt', want ik ben géén moederfiguur.

Laatst gewijzigd op 06-02-2004 om 10:31.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:05
Susanne
Susanne is offline
Ik zie niet echt duidelijke overeenkomsten tussen mijn vader en hem, ja ok mijn vatti heeft een beetje babykrulletjes en hij heeft helemaal krullen. Hij gaat ook dezelfde kant op als m'n vader qua opleiding, dus dat zou best kunnen, maar het kan ook toeval zijn natuurlijk
Geloof er niet zo in verder btw

Ik heb wel gehoord dat meisjes bewust afgaan op een jongen die dezelfde lichaamsgeur heeft als de vader. Maar wat hier van waar is.. (?)
Oud 05-02-2004, 15:26
Luna
Luna is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 05-02-2004 @ 12:07:
Het is me nog nooit opgevallen.
Oud 05-02-2004, 15:45
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik heb er eigelijk nooit op gelet... ga er tog is over nadenken...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 15:48
Optima
Optima is offline
ik hoop het niet!!!!!!!!!!!!!

( dat zou impliceren dat ik op zijn moeder lijk, wat ik niet bepaald een complime...eeh...waar vind )
Oud 05-02-2004, 16:30
~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Optima schreef op 05-02-2004 @ 16:48:
ik hoop het niet!!!!!!!!!!!!!

( dat zou impliceren dat ik op zijn moeder lijk, wat ik niet bepaald een complime...eeh...waar vind )
same here.
Dan zou ik een egocentrische tientonner zijn .
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 16:43
probeer
probeer is offline
wat dom, zeker bedacht door een vrouw die net gedumpt werd ofzo. dit is echt triest. oowja aan alle vrouwen hier: trouwen jullie met iemand die op jullie vader lijkt?
Oud 05-02-2004, 16:50
thunder110
thunder110 is offline
Citaat:
scrolllock schreef op 05-02-2004 @ 17:43:
wat dom, zeker bedacht door een vrouw die net gedumpt werd ofzo. dit is echt triest. oowja aan alle vrouwen hier: trouwen jullie met iemand die op jullie vader lijkt?
Nee, animus en anima zijn gangbare termen in de psychologie, hoor.
Oud 05-02-2004, 17:09
Verwijderd
het is echt onzin volgens mij, zoals wel meer theorieen van freud trouwens.

Als je het heel graag wilt dan vind je natuurlijk bijna altijd wel overeenkomsten, maar ik geloof niet dat jongens voor een moederfiguur kiezen

ik iig absoluut niet!!
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 17:22
Fleur
Fleur is offline
Pfff ik hoop niet dat ik op de moeder van mijn ex lijk. Is gelukkig ook totaal niet zo, al had hij waarschijnlijk wel gewild dat ik zo zorgelijk en betuttelend was als zij (viel dat even tegen )

De moeder van mijn vriend heb ik nog niet gezien, dus heb geen idee.

Weet niet of er een kern van waarheid in zit dat mannen kiezen voor een vrouw op bepaalde punten veel op hun moeder lijkt. Heb het in de praktijk iig nog nooit meegemaakt of gezien. Misschien gaat het op voor wat oudere mensen. Kan me niet voorstellen dat een jongen onder de 25 een meisje zoekt die op zijn moeder lijkt. (ook niet qua karakter)
Oud 05-02-2004, 17:39
Zweefvliegtuig
Zweefvliegtuig is offline
Bij ons klopt het wel aardig dat hij iets van mijn vader weg heeft en ik iets van zijn moeder... En bij sommige andere koppels die ik ken lijkt het inderdaad ook wel te kloppen, maar bij andere juist weer helemaal niet...
Ik weet het niet.
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 23:10
Verwijderd
Nee, dit is tot nu toe nooit zo geweest. Mijn moeder mag dat soort meisjes trouwens wel... ik totaal niet...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 05:46
Verwijderd
mijn vriend houdt wel HEEEEEEEEEEEEEL veel van zn moeder..maar ik denk niet dat hij iemand zoekt die op zn ma lijkt.. tenminste, ik lijk niet op zn ma
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 06:17
Verwijderd
Citaat:
MM2 schreef op 05-02-2004 @ 13:23:
Qua uiterlijk nee
Qua karakter ZEKER niet!

Ik zou mezelf eerder ophangen.
idd, alleen dat ophangen... ik zou mezelf in style van kant maken.

Russisch Roulette
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 07:34
Sade
Sade is offline
Ehm... ik lijk voor zover ik weet niet op zijn moeder, al helemaal niet qua uiterlijk. En m'n vriend lijkt ook niet op m'n vader, en gelukkig ook niet qua uiterlijk
Oud 06-02-2004, 08:06
FaceTheTruth
FaceTheTruth is offline
laten we hopen van niet
Oud 06-02-2004, 08:22
mikk
mikk is offline
tis niet te hopen...blegh jeweetwel vrouwen waar alles van is gaan hangen moet er niet aan denken en trouwens zouden vrouwen dan een man zoeken die op hun vader lijkt? ikke nie hoor
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 09:54
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 05-02-2004 @ 12:48:
Maar zo'n zelfde iets schijnt voor meisjes te gelden. Die zoeken namelijk iemand die op hun vader lijkt
wil je niet zo eng gaan lopen doen
dan hoef ik helemaal geen vriendje meer
Oud 06-02-2004, 10:27
coecie
coecie is offline
alsof de relaties die jullie nu hebben (en ik ook hoor) uitdraaien op trouwen.
ik denk dat het best heel goed kan dat als je ouder bent en je bent met de persoon met wie je kinderen gaat nemen en gaat trouwen, dat die dan heel veel overeenkomsten met je vader of moeder kan vertonen.

ook omdat je dan gewoon ouder bent en je nu uberhaupt anders gedraagt qua eigenschappen
Oud 06-02-2004, 11:14
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
coecie schreef op 06-02-2004 @ 11:27:
alsof de relaties die jullie nu hebben (en ik ook hoor) uitdraaien op trouwen.
ik denk dat het best heel goed kan dat als je ouder bent en je bent met de persoon met wie je kinderen gaat nemen en gaat trouwen, dat die dan heel veel overeenkomsten met je vader of moeder kan vertonen.

ook omdat je dan gewoon ouder bent en je nu uberhaupt anders gedraagt qua eigenschappen
Ik wil niet zeggen dat ik nu al zeker weet dat ik met mijn vriend ga trouwen 'later', maar je zegt het op een manier alsof het helemaal niet mogelijk is... Natuurlijk kan dat wel, ik ken een aantal mensen die vanaf hun 18e bij elkaar zijn en intussen getrouwd of samenwonend....
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 11:22
coecie
coecie is offline
natuurlijk is het wel mogelijk, maar als ik zie dat hier meisjes van 15 en 16 reageren denk ik, tja, je moet je er niet druk om maken of je op zijn moeder lijkt en of je gaat trouwen, het lijkt me gewoon heel onwaarschijnlijk

bovendien ben je in die tijd nog zodanig in je pubertijd dat je je juist afzet tegen je ouders (voor zover dat nog gebeurt in nederland) en je dus misschien jùist iemand kiest die zij niet helemaal geweldig vinden en die dus al helemaal niet op ze lijkt.

en ik denk dat je het met me eens bent dat het overgrote deel van de reacties van mensen zijn die nog genoeg anderen in hun leven zullen hebben
Oud 06-02-2004, 11:23
Warsocket
Warsocket is offline
Vrouwen die op me moeder lijken nah nee,
Ik neem geen vrouwen van 45+ mee naar huis

maar ff serieus
Tzou kwa karakter wel kunnen
komt ook door je opvoeding als je ouders straight to the point zijn zul je waarschijnlijk minder snel met iemand thuiskomen die overal omheen draait
Oud 06-02-2004, 11:27
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Lilything schreef op 06-02-2004 @ 10:54:
wil je niet zo eng gaan lopen doen
dan hoef ik helemaal geen vriendje meer
Hee hallo, wij krijgen eenzelfde stelling en wij moeten er ook op reageren.

Eigenlijk als je er goed bij nadenkt dan is dit een toppic met pedofilie en insest trekkjes. Het is tenslotte een scholieren forum (jonger dan 18) die op zoek gaan naar iemand die veel op hun moeder/vader (insest) lijkt en die dus ook van die leeftijd is (pedofilie)
Oud 06-02-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 06-02-2004 @ 12:27:
Hee hallo, wij krijgen eenzelfde stelling en wij moeten er ook op reageren.

Eigenlijk als je er goed bij nadenkt dan is dit een toppic met pedofilie en insest trekkjes. Het is tenslotte een scholieren forum (jonger dan 18) die op zoek gaan naar iemand die veel op hun moeder/vader (insest) lijkt en die dus ook van die leeftijd is (pedofilie)
Moet je dan van dezelfde leeftijd zijn als iemand anders, om op iemand te lijken? Vreemd, ik hoor altijd van mensen dat ik op mijn oma lijk. Hoe zit dat dan, is zij stiekum ook een jaar of 18 of ben ik stiekum ook tegen de 80?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2004, 17:21
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Volgens mijn moeder word ik altijd verliefd op jongens die op m'n broertje lijken
Oud 07-02-2004, 20:10
yoepi
yoepi is offline
ik ben dan wel een meisje maar ik stem voor een jongen die op m'n vader lijkt. zolang hij niet op mijn moeder lijkt is het goed . nee maar serieus, hij moet gewoon op mijn vader lijken!
Oud 07-02-2004, 20:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik zou het niet weten, ik kan niet in jullie hoofden kijken. Zelf wil ik helemaal niemand, laat staan iemand die op mijn moeder lijkt.
Oud 07-02-2004, 20:21
snoodaard
snoodaard is offline
Freud was een zoöfiele idioot.

Nee dus.
Oud 07-02-2004, 21:29
Dzanan
Dzanan is offline
Citaat:
snoodaard schreef op 07-02-2004 @ 21:21:
Freud was een zoöfiele idioot.

Nee dus.

nouja een idioot
voor de rest sluit ik mij bij je aan
Oud 07-02-2004, 23:20
Verwijderd
Ik lijk absoluut niet op mn vriend's moeder... godzijdank.
En hijheeft in sommige trekjes wel wat weg van m'n pa maar verder dan dat gaat het niet echt.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 13:25
Geranium
Geranium is offline
Haha.
Met citaat reageren
Oud 29-02-2004, 21:38
Not for Sale
Not for Sale is offline
Da's toch een Oedipus-complex?

Mijn vriendin was vroeger nogal een vaderskindje, nu niet meer, maar ik kan het wel goed vinden met haar vader.

Helaas kom ik er de laatste tijd achter, mijn vriendin zegt het zelf ook, dat zij en mijn moeder dezelfde slechtje trekjes hebben.
Oud 29-02-2004, 22:34
Multilot
Multilot is offline
ik ben erachter gekomen dat ik iemand zoek die in veel opzichten op mn broer lijkt

(misschien heb ik hem nu dan toch gevonden)
Oud 29-02-2004, 23:13
vrijgezel
vrijgezel is offline
Mijn 1ste vriendje weet ik het niet meer toen was ik nog niet zo bezig met die dingen was ook nog maar 15 en heb maar 3 maanden mee gehad.

Maar mijn 2e vriendje waarmee ik ook 14 maanden ben gegaan leek best veel op mijn vader, dominant, hard met woorden, harde werker, weinig emoties tonen, weinig emphatie, groot stoer en beschermend, nu ik er zo over nadenk leek hij verschrikkelijk veel op mijn vader.
Wat zijn moeder en ik betreft nee daar waren toch minder overeenkomsten tussen wel konden we het altijd goed met elkaar vinden.

van mijn 3e vriendje leek hij absoluut niet op mijn vader echt het tegenovergestelde van mijn 2e vriendje, maar ik leek juist wel op zijn moeder, allebei sarcastische humor, beetje dominant, eigenwijs het klikte op 1 of andere manier ook niet echt, ze hield graag mensen voor de gek en ik deed dat dan net zo hard terug en dat was ze niet gewend.

toch wel apart als je er zo over nadenkt
Oud 01-03-2004, 00:23
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 05-02-2004 @ 12:48:
het viel me laatst op dat mn vriendje wel wat trekjes van mn vader heeft.. heel apart is dat
Reageren

Regels voor berichten