Advertentie | |
|
![]() |
|
http://gathering.tweakers.net/
tadaaa Techpraat en sluitertijden worden hier uitgebreid besproken. Wil je wat meer te weten komen hierover ? Dit is de plek waar je het kan leren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En verder, van de meeste foto's wil ik niet eens weten hoe ze gemaakt zijn. Ik kan dingen prima waarderen zonder het diafragma en de sluitertijd te weten. Ik kan een Monet toch ook gewoon mooi vinden zonder te weten welke verf hij gebruikt heeft en hoe lang hij dr over heeft gedaan? Van mij hoeft het dus niet, kunst is pas kunst als je geen uitleg nodig hebt.
|
Mensen posten hun foto's niet alleen om vvan de rest te horen te krijgen DAt het mooi of leijk is, maar ook waarom en wat ze daar aan zouden kunnen doen in het vervolg. Dat beoordeeld wat makkelijker als je weet hie een foto tot stand gekomen is. Bovendien vind ik dat interessant. Achter een goede foto zit vrij veel voorbereiding hoor, daar is over nagedacht.
Ook een digitale camera heeft instellingen, die overeenkomen met de analoge variabelen als sluitertijd en diafragma. |
![]() |
|||
Citaat:
Niet altijd. Citaat:
Instellingen? Elke goede camera heeft een diafragma en sluitertijd functie waarbij je deze waarden handmatig kan instellen. Iemand die serieus bezig is met fotografie heeft wel iets interessanters dan een volautomatisch stuk blik. Persoonlijk vind ik dit hele topic bullshit, al gebruik je de perfecte diafragmawaarde en de perfecte sluitertijd, als je niet creatief bent dan kom je niet ver. Goede foto's ontstaan meestal door al die kutregeltjes aan je laars te lappen en te doen wat je denkt dat op dat moment het beste is.
Laatst gewijzigd op 02-03-2004 om 17:53. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat: