Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2004, 16:40
Ovidius
Ovidius is offline
Zou het niet een idee zijn alle mensen hier op het forum automatisch aan te melden bij het fotoboek?

Ik zie vaak mensen zeggen dat ze hun account willen disablen oid. Zou het geen idee zijn de accounts op forum.scholieren.com automatisch door te laten lopen tot in het fotoboek maar dan een optie in het profiel van mensen te maken waarmee ze het fotoboek aan en uit kunnen zetten?

Zo maak je het fotoboek toegankelijker en makkelijker controleerbaar voor users zelf. Als PM wordt het dan gewoon een onderdeel, dat je kunt in- en uitschakelen in je profiel. Pas als users een foto uploaden, kun je dan een reactie plaatsen. Is dat wat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2004, 17:04
miro
miro is offline
Ik zou niet weten waarom, t fotoboek is juist een leuke optie waar je voor kunt kiezen. Ik denk dat een groot deel van de mensen niet met hun hoofd op internet willen staan.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:08
Ovidius
Ovidius is offline
Citaat:
miro schreef op 04-03-2004 @ 18:04:
Ik zou niet weten waarom, t fotoboek is juist een leuke optie waar je voor kunt kiezen. Ik denk dat een groot deel van de mensen niet met hun hoofd op internet willen staan.
De fotoboekoptie zal dan uiteraard automatisch uitstaan. Pas als je foto's wilt tonen, kun je 'm aanzetten. Het is vooral handig dat bij nickchanges geen problemen zijn, dat mensen 'm zelf aan en uit kunnen zetten, dat het een geïntegreerd onderdeel wordt, etc.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:15
PV
PV is offline
Het fotoboek is toch juist iets van Koen (en deels Tofke_H geloof ik) zelf.. en niet van s.com. Dan is t juist goed als het niet geintegreerd is in het forum, maar iets waar mensen zelf voor kunnen kiezen.
Nu is het fotoboek tenminste nog redelijk te overzien doordat er geen tienduizenden mensen lid zijn..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:18
Ovidius
Ovidius is offline
Citaat:
PV schreef op 04-03-2004 @ 18:15:
Het fotoboek is toch juist iets van Koen (en deels Tofke_H geloof ik) zelf.. en niet van s.com. Dan is t juist goed als het niet geintegreerd is in het forum, maar iets waar mensen zelf voor kunnen kiezen.
Nu is het fotoboek tenminste nog redelijk te overzien doordat er geen tienduizenden mensen lid zijn..
Het hoort toch bij het forum. Zonder forumaccount kun je geen lid worden. Enne, wanneer heb jij voor het laatst een memberlist zien staan op het fotoboek? Je merkt er echt niets van als er 10.000 mensen lid zouden zijn, behalve dat er veel reacties zullen zijn, maar dat zal dan ook niet gebeuren.

Je kunt er dan ook voor kiezen, zolang je geen foto uploadt, ben je lid maar kan er niet op je gereageerd worden en kun je niet reageren.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 17:51
Koen
Koen is offline
In de volgende versie van het fotoboek die nog in aanbouw is verloopt 't aanmeld systeem iets anders:

- Iedereen kan inloggen, lid of niet.
- Heb je foto's geupload, dan kan je ervoor kiezen je pagina aan te zetten. Vanaf dat moment ben je fotoboek-lid, en kunnen andere mensen je pagina bekijken.
- Als je er weer genoeg van hebt, kan je je fotoboek zelf weer uitschakelen en al je foto's verwijderen. Niemand zal je pagina nog zien.

Op die manier heeft iedereen zelf de beslissing wanneer ie z'n profiel aan / uit zet. Ik word ook aardig moedeloos van jan en alleman die ineens geen zin meer hebben in 't fotoboek.

Denk dat dat de beste oplossing is, maar mocht je een beter alternatief hebben dan valt dat natuurlijk altijd te bespreken.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 18:22
Ovidius
Ovidius is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-03-2004 @ 18:51:
In de volgende versie van het fotoboek die nog in aanbouw is verloopt 't aanmeld systeem iets anders:

- Heb je foto's geupload, dan kan je ervoor kiezen je pagina aan te zetten. Vanaf dat moment ben je fotoboek-lid, en kunnen andere mensen je pagina bekijken.
- Als je er weer genoeg van hebt, kan je je fotoboek zelf weer uitschakelen en al je foto's verwijderen. Niemand zal je pagina nog zien.

Op die manier heeft iedereen zelf de beslissing wanneer ie z'n profiel aan / uit zet. Ik word ook aardig moedeloos van jan en alleman die ineens geen zin meer hebben in 't fotoboek.

Denk dat dat de beste oplossing is, maar mocht je een beter alternatief hebben dan valt dat natuurlijk altijd te bespreken.
Dat was wel zo ongeveer wat ik bedoelde. Tof!

Een heikel punt, trouwens, dat ik zelf al als kanttekening wilde plaatsen bij mijn eigen idee: leden kunnen een onzinfoto uploaden (of een fictieve foto of hun eigen foto), dan reageren en en daarna snel hun profiel weer uitschakelen. Tenzij je maakt dat iedereen bij voorbaat kan reageren
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 18:57
Balance
Balance is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-03-2004 @ 18:51:

maar kan je dan slechts 1x je fotoboek aan- en uitzetten of ook vaker? ik vind het trouwens wel een heel goede optie
Oud 04-03-2004, 22:20
JUH
JUH is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 04-03-2004 @ 18:18:
Het hoort toch bij het forum. Zonder forumaccount kun je geen lid worden.
mja dat kan je wel zo zeggen, maar de beleid voering is onder geen beding gelijk... 't wel of niet hebben van een fotoboek-lidmaatschap is tot nu toe berust aan de willekeur van Koen (en wie er verder enige inzeg heeft) dus de relatie met het forum, waar tot op zekere hoogte een consistent beleid wordt gevoerd is ver te zoeken...
Oud 04-03-2004, 22:59
Koen
Koen is offline
Citaat:
Ovidius schreef op 04-03-2004 @ 19:22:
Dat was wel zo ongeveer wat ik bedoelde. Tof!

Een heikel punt, trouwens, dat ik zelf al als kanttekening wilde plaatsen bij mijn eigen idee: leden kunnen een onzinfoto uploaden (of een fictieve foto of hun eigen foto), dan reageren en en daarna snel hun profiel weer uitschakelen. Tenzij je maakt dat iedereen bij voorbaat kan reageren
Dat zou in principe kunnen ja. De enige mogelijkheid die ik daarvoor verzinnen kan; is élke foto alvorens deze zichtbaar wordt en alvorens je je fotoboek dus in kan schakelen eerst te laten 'beoordelen' door een onafhankelijk iemand. Krijg je wel erg veel controle door, meer dan goed zou zijn denk ik. Al zullen er in de volgende versies wel meer mensen gaan kijken of iedereeen een 'echte' foto in z'n fotoboek heeft staan, maar controleren bij elke upload gaat te ver.

Citaat:
maar kan je dan slechts 1x je fotoboek aan- en uitzetten of ook vaker? ik vind het trouwens wel een heel goede optie
Tot nu toe ongelimiteerd, maar ik zou er misschien een bepaalde limiet aan kunnen verbinden om reageren en daarna meteen weer uitschakelen tegen te gaan. Of in te stellen dat je maar 1x per week / maand van status mag wisselen oid.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 22:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
Koen schreef op 04-03-2004 @ 23:59:
Dat zou in principe kunnen ja. De enige mogelijkheid die ik daarvoor verzinnen kan; is élke foto alvorens deze zichtbaar wordt en alvorens je je fotoboek dus in kan schakelen eerst te laten 'beoordelen' door een onafhankelijk iemand. Krijg je wel erg veel controle door, meer dan goed zou zijn denk ik. Al zullen er in de volgende versies wel meer mensen gaan kijken of iedereeen een 'echte' foto in z'n fotoboek heeft staan, maar controleren bij elke upload gaat te ver.

Tot nu toe ongelimiteerd, maar ik zou er misschien een bepaalde limiet aan kunnen verbinden om reageren en daarna meteen weer uitschakelen tegen te gaan. Of in te stellen dat je maar 1x per week / maand van status mag wisselen oid.

overigens: dat eerste probleem, kan dat bij de huidige versie niet ook? Iemand maakt een fotoboek aan, zet er een foto op van een ander en kan zo overal negatieve reacties neerzetten.
Reageren

Regels voor berichten