Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2004, 10:19
wissie
wissie is offline
Welk merk zonnebrandproducten zijn is aan te raden? Waar heb je goede ervaringen mee, en met welk merk niet?

En als je naar een land in het middelandse zee gebied gaat, welke beschermingsfactor heb je dan nodig?

Is het nodig dat je speciale zonnebrandcreme gebruikt voor je gezicht? En moet je aftersun gebruiken als je niet verbrand bent?

Kortom, deel al je wijsheid over zonnebrandproducten met mij

Oh ja, weet iemand hoe lang zoiets houdbaar is?

Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 10:22.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 10:20
Verwijderd
ik weet alleen dat aftersun een heel fijn product is. wel aan te raden.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 10:43
Qamra
Qamra is offline
Het is vaak een jaar houdbaar, maar dat staat ook op de verpakking.

Ik vind Ambre Solere wel prettig, ruikt lekker en is smeerbaar. Wel duur, maar het werkt
Oud 04-03-2004, 11:51
Balance
Balance is offline
Welk merk zonnebrandproducten zijn is aan te raden? Waar heb je goede ervaringen mee, en met welk merk niet? Alle producten vind ik wel best, als je maar een goede factor neemt. Neem meestal Nivea, die bevalt prima.

En als je naar een land in het middelandse zee gebied gaat, welke beschermingsfactor heb je dan nodig? Ligt aan je huid. Ik ben erg wit en verbrand heel snel, dus ik neem echt de hoogstmogelijke mee (meestal 20 ofzo). Als ik twee weken ga stap ik meestal na week 1 over op een iets lagere factor.

Is het nodig dat je speciale zonnebrandcreme gebruikt voor je gezicht?
Ligt ook weer aan je huidtype. Mijn huid is super droog en erg bleek, dus ik neem vaan zo'n kleiner tubetje speciaal voor het gezicht of die speciaal bedoeld is voor babytjes (die is altijd wat vetter).

En moet je aftersun gebruiken als je niet verbrand bent?
Hoeft niet persé, maar het is wel goed voor je huid. Zonnen droogt je huid erg uit, dus het kan geen kwaad om d'r extra vocht op te smeren. Bovendien vervel je minder snel.

En oh ja: je hebt speciale zonnebrand (ofwel olie) waarbij je sneller bruin wordt. Gebruik dat soort spul, als je van jezelf nog niet echt een teintje hebt, pas in de 2e week (als je langer gaat), want als je het op je bleke huid smeert wordt je knalrood.
Maar je weet van jezelf vast wel of je snel verbrand of niet.
Oud 04-03-2004, 12:26
Verwijderd
Oh, aftersun mag je wel alleen gebruiken als je verbrand bent en niet als je gewoon rustig aan het bruinen bent! Het maakt je huid namelijk wat dunner, waardoor je juist sneller verbrandt. Dus aftersun is een goede oplossing, maar niet goed om te voorkomen . Als je niet verbrand bent, maar je huid wel trekkerig is geworden van de zon, kun je natuurlijk wel bodylotion gebruiken.

De factor betekent trouwens hoe veel keer langer je in de zon mag zonder dat het selcht voor je is. Je kunt vast wel ergens je huidtype op zoeken (waarschijnlijk 2, dat hebben de meeste Nederlanders), en in de zomer staat op teletekst altijd een bepaald getal en met dat getal en je huidtype kun je uitrekenen hoe lang je in de zon mag die dag, en als er bijvoorbeeld uit komt dat het 1 uur mag en je gebruikt creme met factor 8, dan mag je 8 uur in de zon (als de creme er niet afspoelt enzo tenminste).

Laatst gewijzigd op 04-03-2004 om 13:20.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 13:14
Divina Flor
Divina Flor is offline
Ik ben altijd wel gevoelig voor producten waarmee ze beweren dat behalve dat het goed beschermt je er ook nog sneller en gelijkmatig mooi bruin van wordt.
En dingen die wat vettig zijn vind ik ook altijd wel fijn, want ik heb van mezelf al een vrij droge huid.
Oud 04-03-2004, 15:25
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-03-2004 @ 13:26:
[B
De factor betekent trouwens hoe veel keer langer je in de zon mag zonder dat het selcht voor je is. Je kunt vast wel ergens je huidtype op zoeken (waarschijnlijk 2, dat hebben de meeste Nederlanders), en in de zomer staat op teletekst altijd een bepaald getal en met dat getal en je huidtype kun je uitrekenen hoe lang je in de zon mag die dag, en als er bijvoorbeeld uit komt dat het 1 uur mag en je gebruikt creme met factor 8, dan mag je 8 uur in de zon (als de creme er niet afspoelt enzo tenminste). [/B]
hoe reken je dat uit dan?
Oud 04-03-2004, 15:35
Verwijderd
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 04-03-2004 @ 16:25:
hoe reken je dat uit dan?
op teletekst staat dan iets in de richting van

huidtype 2 : 3 uur

als je dan dus factor 8 gebruikt mag je : 3*8 uur in de zon liggen.

ofzo
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 15:41
Balance
Balance is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 04-03-2004 @ 13:26:
Oh, aftersun mag je wel alleen gebruiken als je verbrand bent en niet als je gewoon rustig aan het bruinen bent! Het maakt je huid namelijk wat dunner, waardoor je juist sneller verbrandt. Dus aftersun is een goede oplossing, maar niet goed om te voorkomen . Als je niet verbrand bent, maar je huid wel trekkerig is geworden van de zon, kun je natuurlijk wel bodylotion gebruiken.
Je moet niet met aftersun in de zon gaan liggen nee, maar je mag toch altijd (ook als je niet verband bent) ná het zonnen wel aftersun opsmeren?
Ik heb altijd geleerd dat het goed voor je huid is, omdat het dan wat vetter wordt en meer vocht krijgt, terwijl je huid na het zonnen juist droog is.
Oud 05-03-2004, 14:49
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 04-03-2004 @ 16:41:
Je moet niet met aftersun in de zon gaan liggen nee, maar je mag toch altijd (ook als je niet verband bent) ná het zonnen wel aftersun opsmeren?
Ik heb altijd geleerd dat het goed voor je huid is, omdat het dan wat vetter wordt en meer vocht krijgt, terwijl je huid na het zonnen juist droog is.
Nouja, dat mág je natuurlijk altijd doen, maar het is niet verstandig, want dan verbrand je de dag erná sneller. Om het wat vetter te maken kun je dus beter ander spul gebruiken
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 18:13
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-03-2004 @ 16:41:
Dan kan je ook bodylotion gebruiken (als dat iig dat effect niet heeft). Ik verbrand ook snel, neem daarom de eerst paar dagen factor 15. Na een paar dagen stap ik over op 8 en daarna geen. Op mijn gezicht gebruik ik niets omdat ik daar nooit erg verbrand. Nivea producten gebruik ik al jaren, alleen daar zit best veel troep in dus als je allergien hebt dan is dat niet aan te raden. Al die producten waarmee je kan spuiten werken vaak niet, en smeren moet je toch nog wel.

Trouwens als je verbrand ben en het is zo erg dat het vervelend is (ook met slapen) dan kan een ibrufen helpen (dat werkt ontstekingremmend). Of andere ontstekingremmers (mijn hooikoortsmedicijnen helpen ook).
Met citaat reageren
Oud 05-03-2004, 22:57
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 05-03-2004 @ 19:13:
Dan kan je ook bodylotion gebruiken (als dat iig dat effect niet heeft). Ik verbrand ook snel, neem daarom de eerst paar dagen factor 15. Na een paar dagen stap ik over op 8 en daarna geen. Op mijn gezicht gebruik ik niets omdat ik daar nooit erg verbrand.

en jij probeert te zeggen dat je snel verbrandt???
Oud 05-03-2004, 23:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 05-03-2004 @ 15:49:
Nouja, dat mág je natuurlijk altijd doen, maar het is niet verstandig, want dan verbrand je de dag erná sneller. Om het wat vetter te maken kun je dus beter ander spul gebruiken
dan snap ik waarom ik altijd zo rood wordt
ik heb altijd geleerd dat het dus goed is voor je huid en ik wist niet dat het de volgende dag nog steeds effect heeft. Dacht dat het de volgende dag er wel af zou zijn en met een nieuwe laag antizonnebrand weer beschermd was tegen de zon. Maar de aftersun maakt het dus alleen maar erger...
Voortaan zal ik dan wel ander spul gebruiken!
Oud 06-03-2004, 07:27
Verwijderd
Ik gebruik meestal Zwitsal, dat smeert tenminste makkelijk en het ruikt nog lekker ook (vind ik dan). Veel merken zijn zo vies dik en stevig (vaak vooral de goedkopere merken, maar ook een duurder merk, weet alleen de naam niet) of ze stinken verschrikkelijk (ook vaak de goedkopere merken, maar ook weer dat duurdere merk waar ik de naam dus niet van weet)...dat smeer niet lekker. Ik begin meestal met een factor ergens in de 20 en dan stap ik na een tijdje over op een lagere factor. Als aftersun gebruik ik meestal Calendulan emulsie, dat werkt super goed als je verbrand bent. Of ik gebruik babyaftersun ofzo. Een ander merk heeft ook doorzichtige gel, die vind ik ook erg fijn.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 17:53
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
=[sPoEkiE]= schreef op 05-03-2004 @ 23:57:
en jij probeert te zeggen dat je snel verbrandt???
Als je met mate zont heb je geen hoge factor nodig. Een hele dag op het strand liggen is niets voor mij.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2004, 18:20
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik gebruik factor 30.
In de winter alleen voor m'n lippen (soms neus en wangen) en in de zomer voor lippen (soms neus en wangen) en handen.

Vooral m'n lippen en handen zijn héél gevoelig voor zonnebrand. (Handen in de winter niet -> handschoenen).

Maar goed, ik gebruik dus factor 30, en dat maar een paar keer. Na 3 of 4 dagen zon gebruik ik niets meer en verbrand ik ook niet.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten