Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2004, 19:06
spaarvarken
spaarvarken is offline
Even een mededeling voor de geinteresseerden.

Vanavond komt er op de Noord-Koreaanse Staatstelevisie 2e kanaal een documentaire over het 0104-incident. Het begint om 22.00 Nederlandse tijd.

Is er iemand geinteresseerd, laat het dan even weten als je kijkt, dan kunnen we er na afloop nog over discussiëren.

Mvg
Leon
Advertentie
Oud 06-03-2004, 09:30
lovetear
lovetear is offline
Volgens mij kan ik de Noord-Koreaanse staatstelevisie niet ontvangen, maar dat is niet zo erg, want ik spreek de taal toch niet, dus dan had ik het waarschijnlijk nog steeds niet gekeken.
Oud 06-03-2004, 22:29
spaarvarken
spaarvarken is offline
Citaat:
lovetear schreef op 06-03-2004 @ 10:30:
Volgens mij kan ik de Noord-Koreaanse staatstelevisie niet ontvangen, maar dat is niet zo erg, want ik spreek de taal toch niet, dus dan had ik het waarschijnlijk nog steeds niet gekeken.
Dat hangt van je kabelpakket af, of je Casema of Eneco of weet ik wat heb. Lekker handig he, zoveel verschillenden. Dat hebben ze dus niet in Noord-Korea.

En als je de taal niet spreekt is het niet erg: ze spreken Koreaans, maar zodra de uitzendingen de grens over gaan gooien ze er (voor Europa dan) Engelse ondertiteling bij, en voor de rest van de wereld ook wel wat geloof ik. Russisch en Spaans ook iig.

Maar nu heb je het al gemist maar het wordt herhaald a.s. dinsdag om 22.00 NL. tijd.

Kijkt er nog iemand of niet? Interessant hoor, het 0104 incident, ik weet er nog niet zoveel vanaf, wel dat als die politie agent een fatsoenlijk wapen had gehad het wat beter afgelopen zou zijn!
Oud 06-03-2004, 22:36
Balance
Balance is offline
Ik heb echt nog nooit van die zender gehoord.
Kan het dus ook niet kijken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens weet wat het 0104-incident is, dus anders had ik het ook niet gekeken.
Oud 07-03-2004, 00:07
spaarvarken
spaarvarken is offline
Citaat:
Balance schreef op 06-03-2004 @ 23:36:
Ik heb echt nog nooit van die zender gehoord.
Kan het dus ook niet kijken, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet eens weet wat het 0104-incident is, dus anders had ik het ook niet gekeken.
Die zender is gewoon de televisie die in Noord-Korea wordt uitgezonden en er zijn twee kanalen. Maar logisch als je der nog nooit van gehoord heb, is aan de andere kant van de wereld.

Het 0104 incident speelde zich af in de Hoofdstad, in gebouw 0104, toen er Amerikanaanse spionnen in Noord-Korea waren, en het was een incident omdat het uit de hand liep. Er waren twee spionnen uit Amerika met allebei één 9mm-pistool, ze waren ontmaskerd door het leger, die een speciaal politie/militaire eenheid erop af stuurde om ze in te rekenen, maar door een logistiek probleem waren er haast geen wapens op het politiebureau, en vertrok de eenheid naar het (afgelegen) gebouw met 6 man en slechts één Type-97 geweer (5.56mm kaliber). De twee spionnen kregen hulp van een soort spionnetwerk die met pistool-mitrailleurs kwam aanzetten. Dit mondde uit in een hevig vuurgevecht totdat er drie legertroepen kwam met diverse typen machinegeweren. Pas toen gaven de in totaal zeven spionnen zich over, maar dit gevecht duurde drie uur, het was slecht weer, nacht, het gebouw was afgelegen en onoverzichtelijk, en niemand was er echt op voorbereid. Er vielen twee zwaargewonden aan Noord-Koreaanse zijde en één dode aan Amerikaanse zijde en daar twee lichtgewonden.

Sinds de uitzending weet ik er alles over, de docu is zeer diepgaand en gedetailleerd enzo. Er waren veel videobeelden, ze hadden het hele gevecht heel realistisch nagespeeld, met acteurs sommige waren soldaten en agenten die echt daar waren. Het lijkt op James Bond maar dan niet zo nep.

Ik hoop dat je hier wat aan heb gehad.

Mvg
Leon
Oud 08-03-2004, 21:45
spaarvarken
spaarvarken is offline
Zie deze thread. En dan die ene post. Sorry
Oud 08-03-2004, 21:52
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
spaarvarken schreef op 08-03-2004 @ 22:45: