Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2004, 19:11
Giovanna
Giovanna is offline
Naar mijn weten, en andermans weten, heb ik geen verkeerd zelfbeeld. Ik heb mezelf nooit echt dik gevonden. Wel fors, maar dat is wat anders. Ik ben gewend zo'n 69 kg te wegen. Nouja, nu is het een weekje vakantie geweest, veel familie gezien, en die houden nogal van eten. Ik at eigenlijk niet veel voordat de vakantie begon, zo'n 800-1200 calorieen per dag.. Ja ik weet het misschien te weinig, maar mn huisarts vind het goed omdat ik wel alle voedingsstoffen binnenkrijg, en omdat ik helemaal niet sport (kan niet).
Nouja nu heb ik dus meer gegeten, een week. Maar geen vet voedsel (behalve de desserts). Ik weeg nu zo'n 70.5 kg. Ik vroeg me eigenlijk af of je in een week 1,5 kilo kan aankomen. En als ik nu in de spiegel kijk, vind ik mezelf echt vet. Een buikje, spek op de heupen. Eeen beetje buikje heb ik altijd gehad, dat is vrouwelijk heb ik me laten vertellen.... . Maar nu is het echt vet, wat je met twee vingers kan vastpakken..enzo...
Kan dat nou, dat je met 1,5 kilo zo'n verschil ziet? Of is er toch iets mis met mijn zelfbeeld?

(oow en als jullie je afvragen hoe je met 69 kg niet dik kan zijn, ik ben 1.85 m)
Oud 01-03-2004, 19:21
Verwijderd
Sow, jij bent best lang voor je leeftijd.
Ik ben maar een ukkie van tussen de 1,75 en de 1,80

Heb je eerst op de weegschaal gekeken en toen in de spiegel gekeken? Of keek je in de spiegel en dacht je ''goh, volgens mij ben ik aangekomen''

In het 1e geval zal het wel psychisch zijn denk ik.

in het 2e geval... Tja, lang niet op die manier in de spiegel gekeken misschien
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 19:24
Giovanna
Giovanna is offline
De 2de manier.. maar, zo kijk ik zeg maar 2 keer per week in de spiegel...
Oud 01-03-2004, 19:25
Quiana
Quiana is offline
Van 1,5 kg zou je geen spék op de heupen, een vette
buik enz moeten krijgen, lijkt me...
Oud 01-03-2004, 19:26
Saycheese
Saycheese is offline
Volgens mij is dat heel goed mogelijk, zeker als je normaal weinig calorieën binnenkrijgt. Je lichaam is daar namelijk op ingesteld, het gaat zo efficiënt mogelijk om met de voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Als je dan ineens meer binnen krijgt, kan het lichaam dat niet in het 'normale' systeem passen, dus wordt het heel gauw als vet opgeslagen. Als je dit een paar dagen zou volhouden, zal je merken dat je niet meer aankomt, omdat je lichaam aan meer calorieën gewend is en er beter mee omgaat. Hetzelfde als je wilt afvallen. De eerste dagen zal je heel snel kilo's kwijtraken, omdat je lichaam dan 'te weinig' binnenkrijgt, maar na een paar dagen is je lichaam eraan gewend en gaat het veel minder snel.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Je bent ook absoluut niet te zwaar. 70,5 kilo is met 1,85 m een heel gezond gewicht.
Oud 01-03-2004, 19:29
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
Saycheese schreef op 01-03-2004 @ 20:26:
Volgens mij is dat heel goed mogelijk, zeker als je normaal weinig calorieën binnenkrijgt. Je lichaam is daar namelijk op ingesteld, het gaat zo efficiënt mogelijk om met de voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Als je dan ineens meer binnen krijgt, kan het lichaam dat niet in het 'normale' systeem passen, dus wordt het heel gauw als vet opgeslagen. Als je dit een paar dagen zou volhouden, zal je merken dat je niet meer aankomt, omdat je lichaam aan meer calorieën gewend is en er beter mee omgaat. Hetzelfde als je wilt afvallen. De eerste dagen zal je heel snel kilo's kwijtraken, omdat je lichaam dan 'te weinig' binnenkrijgt, maar na een paar dagen is je lichaam eraan gewend en gaat het veel minder snel.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken. Je bent ook absoluut niet te zwaar. 70,5 kilo is met 1,85 m een heel gezond gewicht.
Ik weet dat het gezond is, maar ik vind het lelijk.
Oud 01-03-2004, 20:07
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Giovanna schreef op 01-03-2004 @ 20:29:
Ik weet dat het gezond is, maar ik vind het lelijk.
Een mens is nooit tevreden.
Vraag eens aan vrienden of vriendinnen of ze dat "vet" van je vinden opvallen en of dat lelijk staat. En vraag ze eerlijk antwoord te geven. (Echte vrienden doen dat wel )
En laat je niet door je zelfbeeld mislijden.
Je gewicht is voor je lengte prima .
Met citaat reageren
Oud 01-03-2004, 20:23
snoopy
snoopy is offline
Ik kan zelfs in 1 dag tijd 1,5 kilo aankomen.
En dan is het de volgende dag ook wel weer weg...
k Zou me er niet zo druk om maken.
Oud 01-03-2004, 20:39
Giovanna
Giovanna is offline
Hmm.. het lijkt nu al minder...
Oud 01-03-2004, 21:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Moet je niet toevallig ongesteld worden (dan houdt je soms vocht vast waardoor je wat zwaarder bent en er ook wat dikker uitziet, althans dat vind ik van mezelf altijd). Kan het zijn dat je de ene keer 's ochtends en de andere keer 's avonds gewogen hebt? Daar kan namelijk makkelijk 1,5 kg. verschil in zitten.
Oud 01-03-2004, 21:37
PV
PV is offline
ik snap niet waar je je druk over maakt, 1,5 kilo erbij.. er zijn ergere dingen hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 08:53
Giovanna
Giovanna is offline
Citaat:
PV schreef op 01-03-2004 @ 22:37:
ik snap niet waar je je druk over maakt, 1,5 kilo erbij.. er zijn ergere dingen hoor.
nee, je meent het...
Oud 03-03-2004, 17:20
littlegurl
littlegurl is offline
1,5kilo in een week kan makkelijk, ben dr ook wel eens 4 aangekomen!
Vooral niks aan doen, als je nu weer je normale ritme opneemt gaat t dr als het goed is vanzelf weer af! En ja een paar kilo kan in het lichaam heel wat uitmaken voor jezelf, maar andere zien dat eigenlijk niet! Voor jezelf zie je een vetrol en je ziet dat je breder wordt maar dat komt omdat je jezelf heel kritisch bekijkt en een ander bekijkt jou niet zo kritisch!
Dus niet overna denken, gewoon door met je leven en binnen een weekje is het er weer af!!

Regels voor berichten